Modem SNR Margin Değer Düşüklüğü

Merhabalar,

2 Yıldır TurkNet müşterisiyim ilk 1 sene sorunsuz internet kullandıktan sonra internetimde problemler çıkmaya başladı öncelikle sık sık kopmalar ve internet zayıflığı mevcut. İnternetin olmasına rağmen snr margin değer düşüklüğünden kaliteli bir bağlantı alamıyorum. Birden fazla türktelekoma hat kontrolü yaptırdılar fakat sorun yok diyolar modemim asus dsl ac51 modemde sorun vardır diye garantiye yolladım sorunsuz geri geldi başka ne gibi sorunlar bu snr değerini düşürür nasıl bir çözüme başvurmam lazım.

** Üni bilgisayar programcılığı öğrencisiyim internet her zaman lazım oluyor fakat sağlıklı bir erişim sağlayamıyorum çözemediğim durumda farklı sağlayıcılar denemek zorunda kalacağım çözüm önerisi arıyorum

Merhaba, hat değerlerinizi görebilir miyiz, neler yapabileceğimize bir bakalım?


SNR margin sorununuz varsa yani bu sorun fiziksel bir sorun, firma ile ilgisi yoktur.

Modem arayüzünden hat değerlerini atarmısınız.


İnternetten araştırdığım kadarını söylüyorum ben bilmiyorum en iyi ayarlar hangisidir fakat internet çok ani hız düşüklüğü ve kopmalar yaşıyor ve totalde 4. kez türktelekomdan sorun gözükmüyor cevabı aldım ve modemi garantiye yolladım ordada test edildi modem de sorunsuz onayı aldı

Modem ile kutu arasındaki kabloyu değiştirdim ve şuanlık bir problemim yok bakalım inşallah böyle devam eder son değerlerim bu şekilde üstteki resimdeki gibi

Merhaba, marjin değerleriniz çok kötü yani bu değerler ile kopma yaşamanız mümkün.

Büyük ihtimalle kablolarda veya iç tesisatta sorun var gibi fakat bunu anlamak için modeminizi ankastre ye bağlayıp DSL değerlerini bizimle paylaşmanız gerekiyor.

Merhaba marjin değerlerinin neden bu kadar kötü olduğunu bilmiyorum fakat iç tesisat veya kabloda bir problem yok ve ankastre ye kadar daha yeni değiştim kablomu müstakil bir evdeyim türktelekom ise ankastreye kadar bir problem olmadığını söyledi şuan internetim oldukça iyi söyledikleri hızı alıyorum fakat hala düşük marjin değeri anlamadım

Zayıflama, SNR ve maks kapasite düşük fiziksel sorun var hattta özellikle iç hattınız da sorun olmadığına emin olun. UP kapasitesinde simetrik data ve aşırı zayıflama görüldüğü gibi portsal bir durum olma ihtimali yüksek.
Ankastre kablonu kontrol ettir, kablon da sorun varsa CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber marka kablo kullanabilirsin, kablon da sorun yoksa kablonda ki diğer 2 damarı bağlantı olarak kullan ve YAK1 ile yap bütün bağlantıları.
Ek, dsl prizi ve splitter kontrol et, duruma göre yenile.

Kablom dediğiniz kablodan sadece YAK1 yok ankastrede YAK1 varken de aynı sorun mevcuttu kontrol ettireceğim fakat şuanki hız bana verebilecekleri hız zaten onu da anlayamadım

Son olarak modemimdeki güncellemenin herhangi bir etkisi olurmu modemde sürekli bir güncelleme uyarısı var

Hayır, olmaz.


Saha dolabı mesafenizi paylaşır mısınız? İç hattınız da problem yoksa dış hat kaynaklı bir port sorunu olabilir elektrikçi ile iç hattınızı kontrol ettirin veya yerinde destek ekiplerini isteyebilirsiniz…

1 Beğeni