Modem Buluşmuyor ve Kopma Sorunu

Merhaba, kurulumdan bu yana 2-3 ay geçti bu süre boyunca sıkıntısız kullanmaktaydım. Dün öğle saatlerinde birden internetim gitmeye başladı. İnternet ışığım kırmızı yanıyor daha sonra sönüyor ve 5 dk gibi bi süre sonra yeşil olarak tekrar yanıyor.
Oimde Modem buluşmuyor hatası alıyorum.

Sorunumu nasıl çözebilirim ?

Öncelikle modem hat değerlerinizi bizimle paylaşabilir misiniz ? Birde bu durum için TurkNet Online İşlem Merkezi üzerin den bir destek kaydı açtınız mı ?

1 Beğeni

@MehdiUygun destek kaydı oluşturdum. Modem hat değeri olarak sorduklarınız bunlar mı hocam ;


Modemin yerinde veya ayarlarında bir değişiklik yapmadım kurulduğu gün nasılsa öyle kullanmaktayım

1 Beğeni

Evet istediğim değerler bunlar idi. Download kısmın da zayıflama oranınız fazla gözüküyor. CRC hatası da gün bazında 126 binleri bulmuş… Daha önce den zayıflama oranınız kaçtı ve aldığınız CRC kaçtı biliyor musunuz ?

1 Beğeni

Onları bilmiyorum ne yazık ki hocam

Şimdi öncelikle sorunun sizlik mi yoksa sistemsel veya fiziki saha da oluşan bir arıza dan mı kaynaklandığını bilmemiz gerek. Ek vb bir kablonuz varsa kablolarınızı kontrol etmenizi öneririm. Ankastre başın da ölçüm alma şansınız varsa birde ordan ölçüm yaparak hem hat değerlerinizi görmüş oluruz hemde kopma olacak mı onu görmüş oluruz. Bilgim yok diyorsanız, ev içi basit kablo ve ek kontrolü yaparak bir bakabilirsiniz. Destek kaydını da oluşturmuşsunuz. Destek kaydın dan gelecek cevabı da beklemek de fayda var. Bu arada yaptığınız kontroller sonucu değişen birşey olmazsa, destek kaydı içine yaptığınız kontrolleri de belirtmeyi unutmayın :slight_smile:

2 Beğeni

Ev içi kablolarda herhangi bir ek yok hocam ama kablo kalitesi hakkında bilgim yok fakat uzun zamandır bu kabloyu kullanıyordum bir sorun oluşturmadı bu zamana kadar.
Modem ayarlarını sıfırlayıp denemeler yapsam sorun oluşturur mu ? Oimde sıfırlama yapmayınız uyarısı bulunmakta.

TurkNet Online İşlem Merkezi de nere de alıyorsunuz bu uyarıyı ?

1 Beğeni

Destek aşamasında hocam. Mesajın tam hali bu şekilde.

Merhaba, arızanızın en kısa sürede çözümlenmesi için çalışmalarımıza başladık. Arızanız giderilene kadar sizi bilgilendirmeye devam edeceğiz. Lütfen bu süre boyunca modeminizi açık tutun ve yeniden başlatma (resetleme) işlemi gerçekleştirmeyin. Arıza çözüm sürecini Online İşlemler üzerinden de takip edebilirsiniz.

Tamamdır. Destek kaydın dan gelecek cevabı bekleyip o şekil de devam edelim. Net uzman arkadaşlar hattınızı inceleyecektir.

2 Beğeni

Tamamdır hocam beklemeye geçiyorum o zaman. Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için destek kaydından gelen cevapla sizlere tekrardan yazarım.

Tamamdır. Destek kaydına göre haraket edelim. Daha sonrasın da varsa bizlik bir durum tekrar arka planda yetkili birime aktarım sağlarız. @ModeratriX @CKLasT ve beni etiketleyebilirsiniz.

1 Beğeni

Hocam bugün türktelekomdan geldiler gelen arkadaş altyapınız 70mbps hızı desteklemiyor maksimum 50 bu yüzden kopmalar yaşıyorsunuz dedi.
Ancak ben TurkNet sitesinden sorguladığımda 75 olarak gözüküyor 2-3 aydır sorunsuz kullanıyorum desteklememeye yeni mi başladı anlamadım çok saçma geldi açıkçası. Görevli arkadaşa da anlattım durumu geçiştirdi gitti.

Sabah 1-2 kez olurken akşam 20.00dan sonra çok daha fazla olmaya başlıyor bu sorun 4-5 defa kopmayı çok rahat yaşıyorum akşam saatlerinde.
Dün sabah 1 kere bu sabah ise şuana kadar hiç yaşamadım mesela kopma sorununu ama akşam oldu mu 20.00dan sonra kopmalar başlıyor. Bu aşamada ne yapabiliriz.

@ModeratriX @CKLasT @MehdiUygun

Bağlı olduğunuz dolabın kapasitesi düşmedi ise. Farklı ISS lerin altyapı sorgu sayfalarında hâlâ 75 görünüyor ise tekrar kayıt oluşturun derim. :man_shrugging:

Hocam ilk gün yani 12 Mart’ta sabah 3 defa kopma yaşadım ancak sonraki günlerde gündüzleri rahatlıkla bağlanabildim sorun ağırlıklı olarak akşam saatlerinde devam etti yüksek ihtimalle bu akşamda sorun yaşayacağım. Şuan 3 iss sitesinde 75 olarak görünüyor hız testi yaptığımda ise halen 70mbps olarak alabiliyorum hızımı. Az önce drivedan dosya çektim hiç bir sorun yaşamadım.

Ayrıca tekrar kayıt oluştursam yine aynı cevabı verecekler hatta Türk Telekom görevlisi yüksek ihtimal gelmeyecek bile arayıp geçiştirecek. Bu sorunla türk netin ilgilenmesi gerekmiyor mu ? Ben hizmet türk netten alıyorum

1 Beğeni

Ben durumunuzu @EFG ye aktaracağım neler yapılabilir size yardımcı olmaya çalışacaktır. Detaylı bilgiyi o size verebilir.

Merhaba @Celde, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Sorunun kök nedenini bulup çözüm için size yardımcı olabilmek için elimden geleni yapmaya çalışacağım. Müşteri numaranızı veya konu için açtığınız destek kaydı numaranızı benimle özel mesaj üzerinden paylaşır mısınız?

2 Beğeni

Sorunum çözüldü arkadaşlar. Bir süredir herhangi bir problem yaşamıyorum. Crc hatalarımda azalmış durumda. Problem sürecinde çözüm için destek veren bütün arkadaşlara teşekkür ederim. Özellikle forumdaki yetkililerin iletişimine ve ilgisine ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.

1 Beğeni

Her zaman size daha iyi hizmeti ve desteği verebilmek için buradayım :muscle: Geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Sorunsuz kullanımlar dilerim :pray:

Farklı bir durum ile karşılaşırsanız bana nereden ulaşabileceğinizi çok iyi biliyorsunuz :wink:

4 Beğeni