Kopma yaşıyorum bir türlü çözülmedi

Merhabalar 01.05.2021 tarihinden bu yana belirli aralıklarla internetim kopuyor 1 dakika sonra geliyor OİM de destek kaydim hala açık bir türlü çözemediler sadece saha dolabında devre değişikliği yapıyor Türk Telekom sorun çözüldü diyorlar bu kadar ondan sonra yine kopmalar başlıyor bu sefer Türk Telekom bizde sıkıntı yok diyor TurkNet le çöz diyor. Destek kaydına yazıyorum müşteri temsilcisi durumunuzu izliyorum diyor aşağıya resim aticam hat değerlerim nasıl ben fazla anlamıyorum ama anladığım kadarı ile iç tesisatimda bir sorun olmadığı yönünde vallahi artık sıkıldım bir çözüm bulunması lazım 2 hafta da 2 kere destek kaydı açtım daha önce sıkıntısız kullanıyordum.

Merhaba, SNR kısmın da zayıflama var. Kaç mb data tanımlı modeminize? Output değeri 19 a dayanmış farklı bir modem dener misin ve CRC, FEC hatalarının ayrıntısını paylaşır mısın?

1 Beğeni

Farklı bir modemim maalesef yok output degeri nedir ADSL 16 megabit hız var şuan CRC ve FEC hatalarını nereden paylasicam

Anlık hat değerlerim

Output değeri DSLAM’ın ile modemin arasında ki sinyal değeri yani modem de bir sorun yoksa bile DSLAM ile ilgili olabilir bu durum 20db ve üstü hattın da problem olabilir. Marka/model aratarak hataların nereden görüntüleyeceğini bulabilirsiniz. Yeni değerlerin de output değeri hariç bir problem yok, daha doğrusu kopma yaşamıyorsunuz dikkate almaya gerek yok. 1-2 gün veya kopma yaşadığım süreye göre izleyelim.

1 Beğeni

Az önce çektiğim hat değerleri nasıl peki bir sorun gözüküyor mu ?

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.1 dB
output power upstream: 7.4 dbm
attenuation downstream: 6.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 17.6 dB
output power downstream: 14.1 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB
Bunlarda benim benimkinde bir sıkıntı var mı

Teşekkür ederim cevabınız için kopma yaşamıyorsunuz diyorsunuz fakat modem de dsl ve interneti ışığı sönüp tekrar yanıyor bu peki neden oluyor. Kopma değilse nedir

Kusura bakmayın telefonun klavyesi “yaşamıyorsanız” yerine "yaşamıyorsunuz"a çevrilmiş 1-2 gün izleyelim veya kopma yaşadığınız süre zarfın da tekrar bir yazın.

1 Beğeni

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :15 min, 11 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

modem arayüzden crc ve fec yazan yerdeki yazıları kopyalayıp attım hiç anlamıyorum buradaki hata verilen yerler nedir ?

Merhaba, bazı postlar da sizi görüyorum sizin de kopma probleminiz var herhalde. Şimdi teorik olarak sadece 10db output farkı mevcut, bu tür problem bu durumdan da olabilir. Ama ben zayıf bir ihtimal olarak görüyorum. Bunun haricin de problem yok.

1 Beğeni

Bu veriler 23h olduğu zaman tekrar ekran görüntüsünü alıp paylaşın.

1 Beğeni

tamamdır vakit ayırıp ilgilendiğiniz teşekkür ederim 24 saat dolduktan sonra tekrar atıcam

Bağlantım sağlandığından beri hiç kopma sorunu yaşamadım sadece genel bir arıza olduğu zaman kesinti oluyor yoksa sıkıntı yaşamadım

Rica ederim. Bekliyorum.

2 Beğeni

Genel bir arıza da kesilmesi normal sizin de bildiğiniz gibi, bu durumun haricin de problem yok ise keyifli kullanımlar dilerim.

2 Beğeni

Türk Telekom tarafindan gelen mesaj bu şekilde iç tesisat deniyor bu iç tesisat dediği yer nedir ben bakır kabloya telefon kablosunu bağlayıp öyle internet erişimi sağlıyorum

Ankastre veya direkten modeminize gelen kablo problemin ankastre bağlantısın da veya kablonuz da olabilieceğine veyahutta kablonuz da ek dsl prizi splitter gibi unsurlarını da kapsar. ilk attığınız değerler de zayıflama var SNR 7.9dB sonra attığınız da ise bu değer 11.1 e çıkmış genel olarak SNR değeri 10’un altındaysa zayıflamaya yönelir ve internetiniz de kopma hız düşümleri olabilir.

1 Beğeni