Kopma ve hız problemi

ayın 13 ünde sık sık kopma ve hız düşüklüğü sorunu için teknik destek kaydı açtım.daha öncesinde de kaydım vardı aynı sorun için bir kaç hafta için…
sorunum şu idi…aniden internetim kesildi ve hızım düşürüldü…ilgilenen kişi vdsl modem almamı istedi modem aldık olmadı cat 6 kablo döşetmemi istedi tek parça 15 20 mt kablo döşettik yine olmadı…ayın sorun hala sık sık kesiliyor ve hızım çok düşük.türk telekomdan gelen giden yok.santrale yakınlığım 800 mt apartmanda fiber kablo bile var…
adsl 2 ve 2 telli telefon kablosu ile aldığım hız ve stabiliteyi 400 tl lik modem ve cat6kablo ile alamıyorum…artık biri adam akıllı ilgilenirse sevinirim…

Bina içi tesisatınızdan ve modeminizden eminseniz ankastre kutunuza baktırmanızı tavsiye ederim oksitlenme oluşmuş olabilir.Sizin kutunuzda çıkmasa bile aktaran kutularda sorun oluşmuş olabilir.

hepsi sağlam…hepsine bakıldı…
hız 3 5 dakkada bir kopmalar ile değişiyor
9497 / 13018 kbit/s bu ensonki don and upload hızı
5 dakka evvel 14357/14370 gibi birşeydi…nolucak hiç fikrim yok
2 dakka sonra yine değişir

Problemin kaynağı santral ile ankastre arasında da olabilir ankastre kutunuzdan ölçüm yaptırdınız mı ?

TurkNet in anlaşmalı olduğu adam kablo döşerken baktığını söyledi.plus diğr kimsede problem yokta bir bendeme olucak.ayrıca niye bu kadar teknik şey ile ben uğraşmak zorundayım…onuda anlamadım.

ankastreden ölçüm yapıldı mı, yapıldıysa çıkan sonuç ne?
yapılmadıysa yaptırmanızı tavsiye ederim.

sizin yaşadığınız sıkıntıları ben de yaşadım. sorun benim iç tesisatta çıktı. direkten gelen bakır kabloya ek yaptığım telefon kablosunda sorun varmış. kablodaki gerekli düzeltmeyi yapınca kopmam düzeldi. ve hatta sonra extra pakete geçtim. şu anda 97 mbps hız alıyorum.

tek yaptığım telefon kablosunun uç kısmından 3-4 metrelik kısmını kısaltmak oldu.
iç tesisatınızı iyice kontrol edin. ha sorun bulamazsanız telekom altyapısnı kontrol etmesi gerekir…

  1. sorun iç tesisattaysa siz uğraşacaksınız.
  2. sorun telekomun altyapısındaysa yine siz uğraşacaksınız.
  3. sonuçta eğer internetinizde sorun varsa siz uğraşacaksınız. acı ama gerçek olan bu.
  4. eğer ben uğraşmayım, parasını veriyorum TurkNet uğraşsın diyorsanız haklısınız ama bir de telekom gerçeği var…

telekom dünyası şu sıralar gerçekten insanı çileden çıkarıyor…

1 Beğeni

teşekkür ederim ilginize.daha önce dediğim gibi 2 telli çok ince saçma telefon kablosu ile ve adsl modem ile 18 mbps net hız alıyordum modemi vdsl ile değiştirdim teknik servis elemanın isteği üzere…benim iç hattım yok.ankestra benim apartmanın duvarında 4 5 mt yüksekte, oradan direk cat6 sağlam kablo ile evimin penceresinden modeme hat geliyor…kutuya bakan arkadaş sorun olmadığını hızın çok düşük olduğunu türkneti arayıp ayarlayacağını söyledi 5-10 dakika aradı ulaşamadı… hızı geçtim inanın sürekli kopuyor bazen dakikada bir kaç kez kopuyor ve her kopuşta değerler saçmalıyor…ne olacak hiç fikrim yok tamda okullar vs açılmışken işin kötü tarafı evde tv de yok…ne yapacağım hakkında bilgim yok…

1 Beğeni

iç hattınız derken çok sofistike, metrelerce uzanan bir altyapı olarak düşünmeyin. ankastreden modeme 1 metre kablo da gelse o sizin iç tesisatınızdır.
eğer kutuya gelen hız düşükse sorun telekomdadır. sizin ankastreden direkteki kutuya giden kablonuzun direkteki kutudaki bağlantısı iyi olmayabilir. bağlantı zayıftır ya da oksitlenmiştir.
ben telefon kablosuyla 100 mbps alıyorsam cat kablosuna gerek olmadığını düşünüyorum. olmazsa yeni bir telefon kablosu alarak ankastreden modem çekin bence. ama kaliteli bir telefon kablosu olsun.

iç tesisat yok derken aynı şeyi kastediyorum.basit bir kablo öyle tüm odaları gezen vs değil.ne demek istediğinizi anladım.ankastrede sorun olmamalı çümkü bir kaç gün evveline kadar 3-4 saatte bir kopuyor vs idi idare ediyorduk.şimdi çileden çıktı…ayrıca kime nereden ne değeri ölçtüreceğim nasıl yardım alacağım bilmiyorum ki.parasını vereyim da yaptırayım.adam cat6 kablo çekti abi kaliteli bu dedi 50 tl paramı aldı.o kadar.saolun ilginize
9470 / 9920 kbit/s şu anki değerler don and up…bir kaç kopma ve bağlanma denemesinden sonra

1 Beğeni
  1. TurkNet yerinde destek ekibi çağırın. eğer sorun sizde değilse para almıyorlar. sorun sizdeyse 99 tl + varsa yapılan masraf vs…
  2. iç tesisat için ya da ankastre için, yani ankastre ölçümü ya da varsa ankastredeki sorun için bi elektrikçiyle görüşün. yardımcı olması lazım.
  3. turknetin “ısrarı” ile olay yerine teşrif edecek olan “telekom ekibi”.

bu 3. maddedeki insanoğlunu çok az kişi görmüştür. kimi kaynaklara göre gerçek değil bir efsanedir. :slight_smile: ben onu gören az sayıdaki kişilerden biriyim.
yaşadığı bölge anadolu coğrafyası ve trakya yarımadasıdır. yetişkin bir telekom elemanı günde 12 ayrı arızaya gidebilir. tabi canı isterse. genelde yalnız avlanırlar. etçildir. eğer karşılaşırsanız ölü taklidi yapın. böylelikle “ha telekomluk bi arıza yokmuş” diyip size zarar vermeden uzaklaşırlar.
( gece gece nerden aklıma geldiyse :joy:

yavaştan yavaştan derken zortlamış şimdi.

internet olayında arabanın benzin ibresi gibi bir şey yok maalesef. günlerce sorunsuz kullandığınız net bi anda gider. dersiniz daha dün bir şey yoktu bugün ne oldu diye. arka planda arıza başlar ve bi an gelir artık sorunları sizde hissedersiniz. kopar ve ya toptan gider.
daha önceden 50 mbps hızım varken bi anda internet gitti ve arızaya bakan telekom ekibi direkteki kutuda benim bağlantım kopmuş dedi ve yeniledi. halbuki ben bi gece önce gayet güzel bağlanıyordum.
demem o ki internet sorunları belli bir süreç alır ve ta ki etkisini siz hissedene kadar.

peki siz ne yapabilirsiniz.

  1. iç tesisat denilen kablonuz da sorun olabilir.
  2. ankastredeki bağlantınız da sorun olabilir. elektrikçiye baktırabilirsiniz.
  3. farklı bir modem deneyin, modeminizde sorun olabilir. ama bu yöntemi denemişsiniz…
  4. sinyal zayıflamanız yüksek. santrale yakın olmanıza rağmen. sanırım santralden direk olarak bağlı olabilrmisiniz. bakır kabloyla. gerçi siz santrale 800 m uzağım demişsiniz ama önemli olan uzaklık santralin uzaklığı değil kablonun uzaklığı. benim saha dolabına fiziki uzaklığım 10 metre ama gelen kablonun uzaklığı 150 metre.
  5. her şeye rağmen ankastredeki değere bir ulaşın. o kısma ne kadar hız geliyor. elektrikçiler ölçüm yapabilir. ya da TurkNet teknik ekip isteyin. TurkNet Online İşlem Merkezi den kayıt açarak.
    eğer ankastreye gelen hız da sorunlu ise, direk bağlantısına baktırmanız lazım. o kısma telekom bakıyor. telekom elemanını direğe çıkarıp kontrol ettirmek mesele. adamlara yeni direk diktirmek daha kolay.
  6. eğer telekomluk bir sorun olur da telekom ayak diretirse en yakın telekom müdürlüğünü ziyaret edebilirsiniz. tabi kavga çıkarmadan ama sert bir dille derdinizi anlatabilirsiniz.
  7. şu an için TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi deki kayıtları takip etmeniz gerekiyor. süreç uzun olsa da… :frowning:
1 Beğeni

Portun bozuk olma ihtimali de var… karşı dairenin sorgusunu yapabilir misiniz altyapı sorgusu sayfasından

1 Beğeni

ilginize teşekkürler…port sorgusu alt yapı sorgusu yapamıyorum…yapmaya çalıştığınızda altyapı çalışması var sorgulayamıyoruz diyor…diğer binalar sağlam yan binalar…dediğim gibi binada fiber bile var…

TurkNet yerinde destek ekibi gelip kablo çekti cat6…dediğim gibi 50 tl para aldı.sıkıntı yok dedi.bide bir forum imzalattı o kadar…
iç tesisat dediğim gibi dışardan gelen 15mt cat 6 kablo ama ankestre için hiç bir elektrikçi kılını bile kıpırdatmıyor.çoğusu ■■■■■ ■■■■■ yüzüme bakıyor…bundan 3 4 sene evvel bildliğin türk telekom gelip elinde aletler ile ölçüp bir şeyler ayarlayıp düzeltmişti…ama bu sefer gelen giden yok.1 buçuk aydır…
santrala fiziksel mesafe 200 mt yoktur.800 mt online işlemlerde ve TurkNet arıza takibi yapan arkadaşın verdiği değerler.ilginize teşekkürler

1 Beğeni

son çare dediğiniz gibi yapabileceğim tek şey sağlam bir telefon kablosu alıp takmak

Benimde santrale fiziksel olarak 400 - 450 metre ama altyapı saçmalığı yüzünden binaya gelen kablo taaa bilmem nereye gidip ordan geri geliyor. 1220metre diyor. Kablo mesafesi önemli yani

fiber telekomun fiber hattımı… fibere geçin. fiber altyapıda telekom ve TurkNet antlaşması başladı diye biliyorum…

altyapıda yetkili olan telekom olunca ne yapıp ne edip sahaya inmelerini sağlamak. telekom müdürlüğünü bi ziyaret edin olmazsa…

nasıl geçiliyor bilmiyorum.merkeze çok yakın olduğu için önce merkeze yakın yerlere fiber döşediler.türkcellden türksata kadar her firmanın var ayrıca fibere geçsem bile şimdi bide yeniden modem satacaklar yanlış bilmiorsam.

1 Beğeni

şimdi aklıma geldi. sanırım mevcut aboneler şu an için fibere geçiş yapamıyorlar. ya da mevcut aboneliği sona erdirip sıfırdan fiber başvurusu olabilir. o kısmı sormak lazım TurkNet 'e.
eğer binanızda fiber varsa TurkNet üzerinden fiber alabiliyorsunuz artık. ama bu durum yeni aboneler için geçerli. yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar.
TurkNet Online İşlem Merkezi de fiber teklifi olan kişiler fibere geçebiliyor. muhtemelen siz mevcut abone olduğunuz için geçiş olmayabilir. ama yinede bir şekilde itrtibata geçip öğrenmek lazım fiber olayını. tabi turknetle irtibata geçmek lazım.

TurkNet üzerinden fibere geçerseniz modem ücretsiz. abonelik sonuna kadar sizde kalıyor…

2 Beğeni

Eğer binada ki fiber Telekom un ise şu an ki mevcut aboneliği iptal edip fiber hizmeti satın alabilirsiniz. Ama santral çalışması bitmeden de size sorgu sonucu çıkmayacak. Eğer fiberden emin iseniz TurkNet in web sayfasında yazan fiber destek hattını arayıp bilgi alabilirsiniz

1 Beğeni