Kopma Sorunu (17.00'den sonra sıklaşıyor

Herkese merhaba,

Konuya girmeden önce belirtmek isterim ki benimle benzer sorunu yaşayan kişilerin açtığı başlıkları tek tek, itinayla okudum :slight_smile:

16 Kasım itibarıyla TurkNet aboneliğim başladı. Konuyla ilgili fazla bilgi sahibi olmadığım için, aynı gün Vatan Bilgisayar’dan, TurkNet’in internet sitesindeki VMG3625-T50B modemi satın aldım. Eve geldim, kurulumu yaptım. Birkaç saat sonra internet bağlantım koptu, geri geldi. Akşam saatlerinde kopmalar 10-15 dakikalık aralıklara kadar düştü. Önce yavaşlıyor, ardından kopmamış görünüyor fakat internet olmuyordu en son da kopuyordu. Modeme reset atınca internet düzeliyor, hız 40-45 megabitte çıkıyor, sonra aynı şey tekrardan başlıyor. İlk günün akşamında şikayet kaydı oluşturdum, Telekom ekibi bir sonraki gün dağıtımın olduğu dolabı kontrol etmiş ve bazı işlemler yapmış. O gün gündüz internetim hiç kopmadı fakat saat 17.00’den sonra kopmalar tekrar başladı. Bugün gün içerisinde internetim bir defa koptu, fakat akşam yine 17-18 gibi internet tekrar yavaşladı (10megabitin altına düşüyor bazen 1 megabitin bile altında, sonra tamamen kopuyor.)

Eldekiler
1- Modeme gelen hat direkt evin dışındaki kutudan çekili (cat5) sıfır kablo.
2- Modemi sıfır olarak aldım, ilk kez kullanıyorum. Modeme takılan zımbırtı dışında başka ek yok.
3- Evime ulaşan hat bildiğim kadarıyla bakır. (Netspeed’ten baktım, kutuya tahmini mesafem 383 metre)
4- İnternet tarifem 50 Megabit. İnternet sitesinde de benzeri yazıyordu fakat hiç 50 alamadım (yanılmıyorsam en fazla 46’yı gördüm hız testinde)

Dün tekrar destek kaydı oluşturdum, TurkNet yetkilileri gelip evin iç ve dış tesisatını kontrol edecekler. Değerlerim alttaki gibi, konuyla ilgili sizin bir tavsiyeniz var mıdır?

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 30298
INP upstream: 14904
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 44895 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 17893724
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 501112
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :31 min, 23 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 6.8 dB
output power upstream: 8.1 dbm
attenuation downstream: 17.0 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 12.7 dB
output power downstream: 14.5 dbm
attenuation upstream: 3.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb bb bb aa aa aa aa aa aa ab
tone 32- 63: ba bb bc cc cc dd cd cd cc cc cc cc cc bb bb aa
tone 64- 95: ba aa aa ab bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb ab ab
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 128-159: a9 aa aa aa 9a 9a aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 88 99 89 88 98 98 88 88 89 89 98 88 99 89 99
tone 224-255: 89 88 98 88 78 88 88 88 88 87 77 77 87 78 77 77

Bu değer teoride 8.2db ve üzerinde olmalı. Kesintilerinizin kaynağı bu. 50mbit paketiniz ile neredeyse 45mbit olarak kitlenmişsiniz fakat teorik olarak mevcut sinyal değerleriniz ile 35-38mbit civarında kesintisiz bir erişim sağlayabilirsiniz gibi duruyor. Hattınızı 35mbit’e kitlemelerini rica edin, veya modeminize telnet ile bağlanarak download yönünde hızınızı düşürün. 35000 de kesintisiz hız elde ediyorsanız, 36000, 37000 olarak adım adım yükselmeyi deneyin ve stabil olan max değerde bırakın.

xdslctl configure --maxDataRate 35000 8192 100000

2 Beğeni

Hocam merhaba,

Öncelikle hızlı yanıtınız için teşekkür ederim. Yarın gün içerisinde hızımın 35’e sabitlenmesi için talepte bulunacağım. Pazartesi saha ekibi gelecekti, düzelirse iptal ettiririm. Boşuna yormayalım ekibi.

Telnet ile modeme bağlanacak bilgiye sahip değilim sanırım :slight_smile:

Rica ederim. Teknik olarak basit bir uygulama, lakin riske girmek istemezseniz Ticket açarak ilgili işlemi gerçekleştirebilirsiniz tabii ki :slight_smile:

Hat hız kilitleme sonrası güncel durumu da paylaşabilirseniz, probleminizin takibi de konu üzerinden devam ediyor olur.

1 Beğeni

Altyapı sorgusuna göre mesafeyi belirtmişsiniz fakat hat zayıflaması bu değere göre fazla görünüyor. Siz yine de ankastreden modeme kadar olan kısmı kontrol edin ve o modeme takılan zımbırtı (büyük ihtimalle spliter) iptal edip direkt olarak bağlayıp değerleri kontrol edin. Hattınızın kopma sebebi yüksek crc hataları.

2 Beğeni

evde telefon yok hocam, dışarıdaki kutudan gelen kablo (cat5) direkt modeme bağlı, 20 metrelik bir kablo, gelen arkadaş kablonun uç kısmını koparıp modeme uygun bir şekilde uç taktı. (DSL yazıyor bağlı olduğu yerde)

merhaba, yarın kontrole gelecekler, kontrol sonrası konuyla ilgili güncelleme yapacağım tabii

1 Beğeni

Sorun modem veya tesisat kaynaklı değilse altyapınızın desteklediği kesintisiz maksimum indirme internet hızı ortalama 24 mbps. Modem arayüzünde maksimum indirme hızı isterse 100 mbps olsun siz 30 mbps üzerine çıktığınız anda kopma sorunları yaşayacaksınız. Maksimum seviyeye ne kadar yaklaşırsanız kopma sorunlarıda o kadar sıklaşacaktır.

Hocam merhaba,

Benim kopma olmadan alabileceğim ortalama hız 24 megabit mi diyorsunuz? Yukarıda KafaDoktoru 35 yazmıştı da. Ona göre hızı düşürteceğim.

Gerçi yarın kontrole gelecekler

Kontrollerde modem ve tesisatta arıza veya herhangi bir probleme rastlanmazsa 24 mbps hıza geçiş talebi verin. Kopma, yavaşlama gibi sorunlar ortadan kalkacaktır bağlantı trafiğiniz stabilite olacaktır.

Hattınızı 35mbit’e kitletin, ardına sinyal değerlerinizi bizimle tekrardan paylaşın. SNR Margin değeri download yönünde 8db’in üzerine çıkacaktır çok yüksek olasılıkla.

Matematiksel hesaplama olarak;

Pratik hayatta 1db’lik sinyal değişimi 2-3mbit’lik hız değişimine sebep oluyor. Sizin mevcut sinyal değeriniz 6.8db. Stabil bir bağlantı için bunun 8.2db’nin üzerinde olması gerekiyor. Yani ihtiyacınız olan db kazancı 1.4db+. Desibel kazancı, hızınızdan ödün vermeniz demek. Haliyle 1.4x3mbit = 4.2mbit yuvarlayarak hızınızı 5mbit düşürmeniz bile sinyal değerinizi stabilite konusunda optimal değerlere yaklaştırıyor.

Mevcut hızınız 45mbit, 5mbit hız düşürümü ile 40mbitte stabil hız alırsınız gibi görünse de, kritik sinyal değerlerinde dolaşmanız yerine 35mbit’e kitleyin ve kafanız rahat olsun demiştim. 24mbit’e kadar düşmenize gerek yok.

2 Beğeni

merhaba, tekrar hesapladığınız için teşekkür ederim.

Bugün gündüz kopma olmadı. Yine saat 17.00 sonrası hız düşüşü başladı, yarım saat sonra da kopmalar başladı. Şu an bir saattir kopma yok fakat hız 1 megabitin bile altında, kopmaktan beter. Yarın ekip gelip hattı kontrol edecek, hatla ilgili bir işlem yapılırsa değerleri tekrar buradan paylaşacağım. Değerlerde yükselme olmazsa, ki yüksek ihtimalle de olmayacak, çünkü hat çok temiz çekildi diyebilirim, dediğiniz hıza sabitleyeceğiz hızı.

Not: Arada TurkNet - Teknik bilgiler kısmından da zaman zaman kontrol ediyorum, indirme hızı hep 42-46 aralığındaydı. Bugün pazar, internet kullanımının en yoğun olduğu gün ve saatlerden, şu an 36. hesaplamanız cuk oturacak anlaşılan.

Gelişmeleri buradan paylaşacağım.

Tekrar merhaba,

Yaklaşık 30 dakika önce yerinde destek ekibinden Murat Bey geldi, gerekli incelemeleri yaptı ve bu başlık altında sizin de belirttiğiniz gibi hızı 35 megabite sabitlemenin faydalı olacağını, çok yüksek ihtimalle de kesilmelerin son bulacağını belirtti. 15 dakika önce de internet hızını 35 megabite sabitlediler. Şu an hız 29-32 megabit arasında değişkenlik gösteriyor. Henüz kısa bir süre önce sabitleme yapıldığı için kopma sorunuyla ilgili yeni bir bilgi veremiyorum.

Moderatör arkadaş bu başlığı kapatmazsa interneti biraz gözlemleyip birkaç gün sonra son durumla ilgili tekrar bilgi aktarmak isterim.

Siz de bu esnada birkaç hız testi yaparak hattı maksimum mevcut hız limitine zorlayabilirsiniz. Bu esnada CRC hataları oluşmuyorsa her şey yolunda demektir.

Anlaşılan komşularınızdan biri işten eve gelince modemini açıyor (bu hat değerlerini düşürür) ve ucu ucuna çalışan hattınızda kopmaya sebep oluyor. Tesisatın düzgün olduğundan eminseniz 35 Mbps lik pakette sizi kurtarmayabilir çünkü çok sınırda çalışmaya devam edecek.

Donanımhaber’de benimle benzer sorunları yaşayan biri başlık açmış. Bende de aynı durum olabilir mi sizce? Fakat benim gündüz saatlerinde kopma neredeyse hiç olmuyor, bugün hiç kopmadı mesela. Anlam veremiyorum gerçekten… Bahsettiğim metnin linkini alta bırakıyorum.

Tekrar merhabalar,

FEC hataları sonlandı ancak CRC hataları devam ediyor. Hızı 35’e sabitleme yaptıktan sonra da önceki günlerdeki gibi sürekli kopmalar devam ediyor. Bu kopmalar da önceliklerle benzerlik gösteriyor (İnternet hızı 1 megabitin bile altına düşüyor, sonra kopuyor)

Şu anda değerler alttaki gibi. Gündüz hız sabitlemesi yapmamamıza rağmen hiç kopma olmamıştı. Ne oluyorsa akşam 17.00-18.00’den sonra oluyor.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 35838 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 6142 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 125179
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :54 min, 50 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.7 dB
output power upstream: 7.4 dbm
attenuation downstream: 16.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 16.2 dB
output power downstream: 12.5 dbm
attenuation upstream: 3.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 05 78 9a aa aa aa aa 99 99 99 99 99 aa
tone 32- 63: aa bb bb cc cc cc dc cc cc cc cc cc bb ba aa aa
tone 64- 95: aa aa aa aa aa aa ba ab ab bb bb aa ab aa aa aa
tone 96-127: aa aa a9 aa 9a 99 a9 99 99 99 99 99 99 a9 a9 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99
tone 160-191: 99 99 99 98 99 99 99 98 89 99 99 99 99 99 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 98 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 87 88 87 77 77 77 77 77 77 77

Merhaba @mrbee sizin sorununuzun başlıca nedeni hat zayıflamasının yüksek olması bu konu ile ilgili arıza kaydı açmanız gerekmektedir Telekom ekipleri geldiğinde sorun dış hat ile ilgili ise ücretsiz sorun giderilecektir sorun iç hat ile ilgili ise bunu size söylerler sizde isterseniz kendi imkanlarınızla isterseniz TurkNet in ücretli yerinde destek ekibinden yararlanabilirsiniz. İyi günler dilerim.

Hocam merhaba,

TurkNet’in yerinde destek ekibi dün iç hattı kontrol etmek için geldi. Hat veya modemle ilgili bir sorun olmadığını bildirdi. Zaten kurulumu da yine kontrole gelen Murat Bey yapmıştı, Cat5 kabloyu birlikte çekmiştik. İç hat veya modemle ilgili bir sorun olma ihtimali gerçekten yok gibi görünüyor. Geriye iki ihtimal kalıyor: ya dağıtım dolabıyla ilgili bir sorun var ya da yıllar önce telekomun yaptığı evin dışındaki kutuyla ilgili bir sorun var.

Bu arada tekrar bir not düşmek istiyorum: gündüz hiç kopmuyor, sıfır kopma. ne oluyorsa akşam saatlerinde oluyor.

Akşam kopmanın 2 nedeni olabilir ya dış hat kabloları akşam gerginleştiğinde sorun yapıyor bağlantılarda veya saha dolabı kapasitesi akşam yoğunluğunda yetersiz kalıyor siz yine açık arıza kaydınız varsa yoksa arıza kaydı açarak Telekom saha ekibi talep edin.