Merhaba, bugün TT ekipleri gelip dsl ışığı yanıp sönme problemimi çözmüştü. Yaklaşık 2 saat sonra İnternet hızı 35 ten 3 lere düştü modemdeki değerler gayet normaldi (20 SNR 6 zayıflama) ve ankastreyi kontrol etmeye gittim. Ankastreye baktığımda önceden 5 numaralı reglete çakılı olan kablomu TT ekibi çıkartıp binanın içindeki kalın bir siyah kablodan gelen farklı çifte bağlamış. Problem bundan kaynaklı olabilir mi? Ankastreye bağlı olmadan nasıl hizmet alıyorum?
Merhaba, @Glare Kabloyu direk TT’nin kablosuna bağlamak zayıflamanın düşmesi için en iyi yöntemdir ama bağlantıyı yak1 (yak konnektör - telefon boncuğu) ile bağlamak daha sağlı olacaktır, dış etkenlerden korunmuş olacaktır, bu şekilde uzun ve açık şekilde bağladıkları için düşmüş olabilir. Destek kaydı açmanız daha iyi olacaktır.
Kısa kablonun ucuna rj11 çaktıracaksın diğer iki ucu TT’nin kablosuna bağlayacaksın, Modemin arkasına rj11’ri takacasın, modeme elektirik bağladıktan sonra dsl değerlerine bakacaksın daha iyi sonuç çıkacaktır. Sorunun kablonda veya TT’nin kablosunda mı sorun var diye böyle kontrol edebilirsin.
İki ucun birbirine temas seviyesi maksimum hızı etkiler mi? Yani ikisinin de bakırı tamamen birbirine birleşik olsa maksimum hız daha yüksek olur mu? Çünkü fotoğrafta görebileceğimiz gibi uzun bir bakır uç var boşta. Şuan maksimum hız 90 ama kabloya 100 geliyor diye biliyorum.
Fotoğraf biraz kalitesiz ama anlaşılır diye düşünüyorum.
bağlantı iş görür desek bile bant kullanılmadıgı için bir süre sonra oksitlenmeden sorunlar yaşamaya başlarsınz. Hazır açıkta ve müdahele edebilecek pozisyonda olduğunuzu anlıyorum.
kabloları kesip aynı şekilde YAK1 ve bir pense yardımıyla bağlarsanız ömürlük olur