İnternetim sürekli kopuyor

her ay bir kaç gün internetim 1 günlüğüne kopup duruyor 24 saat geçmeden kendi kendine düzeliyordu. 3 gündür internetim 5-10 dkda bir kopuyor. destek talebi açtım tt tarafında sıkıntı olmadığını söylüyorlar. modeminizde sıkıntı var diyolar ancak modemim eski bir modem değil alalı çok olmadı. en son gelen telekom sistem mesajı ise şöyle Log : ARIZA MÜŞTERİ ANKASTRE KABLOSU KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR.

durumu düzeltmek için modem kurulumunu tekrar yaptım, modemin kablolarını değiştirdim, wi fi kapalı çalıştırmayı denedim. hiçbiri çözüm olmadı. sorunun nerede olduğunu tam olarak anlayabilmiş değilim. benzer bir şey yaşayan ve yardımcı olabilecek var mı?

Benim tavsiyem sorunun sizden kaynaklandığını düşünmüyor iseniz yerinde destek talep edebilirsiniz. 108 tl ücreti vardır ama sorun sizden kaynaklı değil ise bu ücret alınmaz ve ankastreden eve gelen kabloda sorun olmadığını kanıtlamış olursunuz.

Yani eminseniz sorunun sizden kaynaklı olmadığına yerinde destek alabilirsiniz.

Not: Hat değerlerinizi ekler misiniz konuya?

Arıza kaydı teyit aşamasında Teknik Durum Bilgileri

Hat Fiziksel Durumu : AÇIK

Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK

NmsHızProfil : 79872/8192/V

Upload Çıkış Gücü : 6.3

Download Çıkış Gücü : 14.5

Upload Kapasite Hızı : 17591 kbps

Download Kapasite Hızı : 68360 kbps

Upload Mevcut Hızı : 8191 kbps

Download Mevcut Hızı : 66450 kbps

Upload Noise Margin : 16.2 dB

Upload Attenuation : 5.9 dB

Download Noise Margin : 8.4 dB

DownloadAttenuation : 11.1 dB

Altyapı sorgulamalarında max hızınız kaç? Snr değeriniz sınırda. Hattınızı hızını 50 mbps ye düşünmenizi tavsiye ederim bu halde kullanacaksanız.

Ama iç tesisat durumunuzu bilmiyorum. İç tesisat sağlam değil ise kaliteli bir kablo ile yenilemeniz i tavsiye ederim.

altyapı sorgulamada bina çıkmıyor. kaydolmadan önce telefon numarasıyla sorguladığımda şu an aldığım hıza çok yakın olduğunu hatırlıyorum. hızımı kendim modem üzerinden düşürebilir miyim?

Modeminizin marka modelini bilmiyorum bazılarında yapılabiliyor. SNR kararlılık ayarı ile snr değerinizi arttırabilirsiniz.

tplink modem kullanıyorum. şu an online işlemler kısmından direkt gelen hızım 40mbpse düşmüş. modemden hat değerlerine baktığımda ise snr değerinin sürekli değiştiğini görüyorum genel olarak 7-8 aralığında. ve sanırım hızım düştüğünden beri internetim hiç gitmemiş.

incelerken şu seviyelere düştüğü de oluyor

Modeme gelen kabloyu kontrol edin. Ek ezilme veya gevşeme olabilir

bu sabah destek talebime cevap veren kişi değişmiş birden snr değerim baya yükseldi. sanırım bir şeyi değiştirmişler.

1 Beğeni

7.6 olan değer değişimiş mi?

Merhaba, çözüldüğüne sevindim. İç hattınızı kontrol veya her hangi bir işlem yaptırmadan çözülen bir işlem ise dış hat kaynaklı bir sorunmuş ve çözülmüş. Keyifli kullanımlar dilerim. :sunglasses:

1 Beğeni