Internet stabil değil sürekli kopuyor

3 gun once TurkNet 'e gectim. 75mbit hiz ile. Surekli kesilme ve stabilite sorunlari var. Hizi 35 mbite dusurdum. Halen benzer sikintilar var.

1 Beğeni

Merhaba, modeminizin arayüzüne giriş yapıp bizimle DSL değerlerinizi yani hat değerlerinizi bizimle paylaşır mısınız?

Farkında mısınız bilmiyorum ama benim yaşadığım gibi kopma sorunu yaşayan çoğaldı iyice.
Modem sistem günlüğünde kopmanin yaşandığı an ki ilk terimi paylaşır mısınız?
Örneğin;
Lcp terminated by peer yada
No response to 3 echo gibi

1 Beğeni

Merhaba, sanirim bu bilgiler

1 Beğeni

Merhaba,


Wifi ile mi Dsl ile mi alakalı bilmiyorum ancak bende ekteki gibi loglar mevcut.

Merhaba,
Değerleriniz normal gözüküyor. Evet bu günlükten bahsediyorum.
Şimdi kopma anında günlükte kayıtlar oluşmaya başlar. Koptuğu anki ilk kayıtı takip edin.
Destek kaydı oluşturdunuz diye tahmin ediyorum. Anbean kayit içinde kopma anında bu ekran görüntülerini kayda ekleyin

1 Beğeni

Teşekkürler bilgilendirme için

2 Beğeni

Merhaba

İnternetten alıntı işine yaraya bilir:

Öncelikle modemin sürümünü 3.4.12’ye düşürmüş.

1- Soldaki menüden VDSL/ADSL Bağlantısı ayar sayfasına giriyoruz.

2- DSL Teknolojisi ayarını VDSL olarak seçiyoruz.

3- “Ek Hat Ayarlarını Göster” seçeneğine basıyoruz. Çıkan ayarlardan SRA olanın işaretini kaldırıyoruz. Açtığım destek talebine verdikleri cevaba göre TurkNet 'te SRA desteği/yeteneği yokmuş. Kopmalar da biraz bu yüzden. Hız dalgalanmasında kopmamayı sağlayan SRA olmayınca bağlantı düşüyor.

4- VDSL SNR Margin ayarını 10dB yapıyoruz. Kopmayan tatlı noktayı bulana kadar tek tek denemek lazım. Yüksek değerlere çıktıkça hız bir miktar düşer ama kopmalar ya azalır ya da tamamen ortadan kalkar. Düşük değerlere inildikçe hız artar ama stabilite düşerek kopmalar başlar.

5- Hemen altında Internet sekmesinde ISS Kimlik Doğrulama ayar seti altında “Gelişmiş PPPoE Ayarlarını Göster” seçeneğine basıyoruz. Çıkan ayarlarda DNS1 1.0.0.1 - DNS2 1.1.1.1 - DNS3 8.8.8.8 yapıyoruz. Bu ayarların en altındaki DNS’i Yoksay seçeneğini işaretliyoruz.

6- Ping Check - Kullanılabilirliği Kontrol Et ayarını Otomatik olarak seçiyoruz.

7- Yaptığımız değişiklikleri kaydediyoruz. Hat yeniden bağlanmayı deniyor. Bağlantı gelince kullanımımıza devam ediyoruz.

3 Beğeni

Merhaba @Bulentocak, öncelikle karşılaşmış olduğunuz bu durum nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Sorununuz için bize Online İşlem Merkezimiz üzerinden bir destek kaydı oluşturun. Arkadaşlarım hizmetinizi ve hat detayınızı kontrol ederek size geri dönüş yapar ve bilgi verirler. Yapılması gereken tüm işlemleri arka planda gerçekleştirirler.

Merhaba, destek kaydı olusturdum. Bir yetkiki hemen aradı ilgilenmeyw başladı. Umarim çözülür.
Teşekkürler

2 Beğeni

TurkNet kaynaklı genel arıza galiba bende yaşıyorum yarın türk telekom ekibi gelicek incelemeye

Sizin hattınızda sinyal zayıflaması var bu sorun altyapı veya iç tesisat kaynaklı oluyor.

Forum da okuyunca öyle sandım :sweat_smile:

1 Beğeni

Kime dediniz ki bu yorumu

Sizin büyük ihtimalle iç tesisatta problem var.

Merhaba @Bulentocak, müsait olduğunuz zaman süreç hakkında bize buradan da bilgi verir misiniz?

@Bulentocak, sistem üzerinde oluşturduğunuz kaydınızın numarasını benimle özel mesaj üzerinden paylaşırsanız sürecinize dahil olup size yardımcı olabilmek için elimden geleni yapabilirim.

Herkese merhaba, yaşadığım sorunla alakalı TurkNet 'e destek kaydı açmıştım. Açıkçası eski İSS den alışık olmadigim şekilde birebir sorunumla ilgilenildi. Daha önceden degerleri paylasmistim. Bu degerler ve hata kodlarını wifi bağlantısı ile almıştım. Yardim masasindaki arkadaşın kontrollerine gore hat-modem arasinda hic kopukluk olmamis 24 saat boyunca. Modem arayuzunden de teyit ettim. Onun yonlendirmesi ile akşam modemden kablolu test yaptim. Wifi baglantisini modemden kapattım. Speed test ile yaptigim ölçümlerde kesintisiz 33 mbit d/load ve 5 mbit u/load gördüm Fast.com olcumleri daha dusuk ancak onun italya serveri baglantisi dolayisi ile oldugunu dusunuyorum. Ayrica wifi kapalı oldugu sure zarfinda hic internet kopma hatası yazmadı modem günlüğü. Sözün özü benim TurkNet baglantimda bir sorun olmadigina kanaat getirdim. Wifi bağlatısı yapilirken sikinti var zaman zaman bunu sanirim Keenetic (Omni DSL300) ile cozmem gerekir diye dusunuyorum.Hem TurkNet 'e hem de forumdaki arkadaslara destekleri icin teşekkürler.

2 Beğeni

Geri dönüşünüz için biz size teşekkür ederiz. Umarım donanımsal hatayı modem üretici firmanız ile görüşerek kısa süre içerisinde giderebilirsiniz. İyi ve sorunsuz kullanımlar dilerim.

1 Beğeni