İnternet kopuyor

Merhabalar öncelikle sorunumu anlatayım.
İnternet bağlantımız giderek yavaşlıyor (kullanılamayacak kadar) daha sonrasında kopuyor ve ışığı kırmızıya dönüyor modemi resetleyince tekrar geri geliyor, TurkNet 'e geçtiğimizden beri var bu sorun yaklaşık 1 yıl oldu sanırım ailem fazla bilgili olmadığından eve gelince ben ilgilenmeye karar verdim. Özellikle akşam saatleri(18.00 dan sonrası) kopma sıklıkları artıyor internet giderek yavaşlıyor ve kullanılamıyor ışığı kırmızı oluyor . Modemi aç kapa yapıyoruz düzeliyor ve yakşalık 1 saat içinde bazen daha sık yine kopuyor ve bu süreç böyle devam ediyor. TurkNet ile iletişime geçtiğimizde modemi resetledik ve snr değerini yükseltmek için hızımızı düşürdük fakat çözülmedi. Sorun apartmanda ki herkeste var, diğer binlar hakkında bilgim yok.

Şimdi siz sormadan ben bazı şeyleri açıklayayım:
Bina içi bağlantımız yeni cat6 kablosu çekildi, modem yeni internet ile birlikte alındı. modeli Zyxel VGM3625-T50B (yazılımını da sitesinden güncellemiştim)
xvdsl Testlerim (testler kablolu bağlantı sırasında yapıldı)

İnternet bağlantımın koptuğu an aldığım değerler:

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0kbps
near-end fast channel bit rate: 35838kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0kbps
far-end fast channel bit rate: 6142kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 220930
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:23, 38 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.3 dB
output power upstream: 7.1 dbm
attenuation downstream: 17.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 12.8 dB
output power downstream: 13.3 dbm
attenuation upstream: 2.8 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 9a aa bb ba aa aa aa 99 98 87 65
tone 32- 63: 4a aa bc bc cc cd dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: cd cc cc cc cc bb bb cc cb cb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb aa aa aa aa aa aa aa ab bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa a9 aa a9 9a 99
tone 192-223: 99 99 9a 99 99 99 99 99 99 a9 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 89 98 99 99 99 99

Modeme reset attıktan sonra ki değerler (internet düzeldi):

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0kbps
near-end fast channel bit rate: 35838kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0kbps
far-end fast channel bit rate: 6142kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 3390
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :2 min, 35 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.1 dB
output power upstream: 7.1 dbm
attenuation downstream: 17.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 13.1 dB
output power downstream: 12.4 dbm
attenuation upstream: 2.8 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 06 88 9a aa ba aa aa aa aa 99 98 87 65
tone 32- 63: 4a ab bb cc cd cd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: cc cb cc cc bc bc bb cb cc bc bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb ab ab ba ba aa aa aa ab aa ab bb bb bb bb ab
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a 9a 9a 9a a9 9a 99
tone 192-223: a9 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 98 99 98 98 99 99

Şimdi burda ki sorun ne ve çözümü nedir? Türkneti bir daha arayıp nasıl doğru şekilde sorunumuzu dile getirelim ki çalışanlarda bize bir çözüm bulabilsin?

Selamlar @enezz12, foruma hoş geldiniz :raised_back_of_hand: Forum profilinize tanımlı müşteri numarası olmadığından hizmetinize erişemedim. Profile ekleme yaptığınızda bilgi verirseniz yardımcı olmak isterim.

Müşteri no mu profilime ekledim.

Ankastre kutusuna kadar olan kısmın incelenmesi adına yerel sağlayıcı saha ekipleri yönlendirildi. Ekipler, bu alanlarda tespit edilen sorunları çözüme ulaştıracak. Kopma probleminiz devam eder ise iç tesisat kontrolü gerekebilir. Kaydı takip ediyorum :handshake:

ilginiz için teşekkürler umarım en kısa sürede çözüme ulaşır.

Aynı sorunları yaşıyordum ben de. Hatta ben müstakil bir evde oturduğum için daire içinde tesisat yok. Dışardan gelen bakır kablo direk modeme bağlanıyor yani. Dağıtım kutusundan eve gelen kabloyu yenilettim bir şekilde sorun yine devam etti. Türk telekom’u aradım siz bizim müşterimiz değilsiniz yardımcı olamayız servis sağlayıcınız ile görüşün dediler. TurkNet ile görüştüm durumu anlattım. Bana
türk telekom’a hattın yenilenmesini isteyemeyeceklerini söylediler. Hatta dalga geçer gibi git muhtarınla görüş belki o çözer dediler. Baktım Turknetin yapacağı bir şey yok bende hızımı düşürttüm ve modemden de Qos açtım ancak öyle stabil bir internet almaya başladım. Hattınız tesisatınız mükemmel ise TurkNet kullanabilirsiniz ama hattınız eskiyse kullanılmaz. Turktelekom’a taahhüt yaptırın hem 3-5 ayda bir fiyatınız artmaz hem de bir sorun olduğu zaman ekip çağırabilirsiniz.

Söylediklerinizi değerlendircem fakat alt komşumuz türk telekom müşterisi aynı sorunu onlarda yaşıyor. Şikayet oluşturdular onlarla da ilgilenilmiyor. Umarım burdan bi sonuç alacağız çünki bazı günler sanki gündüz kuşağı interneti kullanıyoruz gibi akşamları neredeyse hiç olmuyor. Yoğunluk falan tamamda gece kullanmak içinde para ödüyoruz.

1 Beğeni

Kesinlikle katılıyorum size. Parasını peşin ödediğimiz hizmeti kullanamamak çok kötü bir durum. Türk Telekom’un da servis ağı çok iyidir diyemem belki ama en azından onlarda servis elemanları yine TT çalışanı yani size gelen kişi çoğu zaman aynı kişi olacaktır.