Merhabalar. Son 1 haftadır yaşadığım internet kopma sorunuyla ilgili yazıyorum. Daha önce TurkNet Online İşlem Merkezi ye destek konusu açtım ancak sorunun benden kaynaklı olduğunu belirttiler. Aşağıdaki ankastreden 2 ay kadar önce yeni hat çektirmiştim. 2 Aydır kopma olarak bir sorun yoktu geçen haftaya kadar. Dün dsl kablosunda (ankastreden sonra evin içindeki modeme bağlanan kablo) sorun olabilir diye onu da değiştirdim internet bundan önce bir ara hiç yoktu, değiştirmeden sonra biraz düzeliyor gibi oldu (daha hızlı geliyor internet) ancak kopmalar hala devam ediyor.
Hat değerlerim şu şekilde:
Snr margin değeri daha önce 13-14 üzerindeydi ancak son zamanlarda bu şekilde. Modem adaptörü veya adaptörün takılı olduğu prizden kaynaklanıyor olabilir dedi sorduğum biri ama emin değilim.
Sizce neden kaynaklanıyor olabilir? (Modem eski değil 2 ay kadar önce almıştım modeli: Archer VR300, telefon kullanmıyorum)
iç tesisatta ek şöyle var: ankastreden gelen kablo 2li kablo ve ucuna dsl girişi bağlanmıyormuş. oradan normal dsle bantlı şekilde duruyor. benim de tahminim hala orda sıkıntı. çünkü kopma anında modem telefon hattınızı kontrol edin hatası veriyor ve snr değerleri 1 lere kadar düşüyor. bu problem yeni başladı eylülden beri 85mbit kullanıyorum sorun yoktu.
Bağlanmıyor gibi bir şey yok. Boş rj11 soketine kablodaki 2 ucu çakma pensesi ile çakmanız gerekiyor. Gerekli aletler sizde olmadığı için elektrikçi yapabilir. Ek ortadan kaldırıldığında snr değerinde nasıl bir değişiklik oluyor ona bakın.
Ucunda hazır rj11 olan kablonuzu yak ile ankastreden gelen kabloya bağlayabilirsiniz fakat elektrikçi yardımıyla gelen 2 ucu boş rj11 soketine çaktırırsanız çok daha kaliteli bir bağlantı olacaktır ve ortada ek olmayacaktır.