İnternet Hız Düşüşüm Var

Eskiden internet hızım 55mbps seviyelerinde iken son bir haftadır 13 mbps üstünü görmemeye başladı. Türknet ois üzerinden internet hızım düşük olarak destek kaydı açtım. Problemin iç tesisatım yüzünden kaynaklandığını belirtildi. İç tesisatımdaki bileşenleri (ankastre kutusu hariç) kontrol ettim. Kablolarımda ve modemimde hiç bir problemin olmadığını tespit ettim. Bunun ile ilgili bilgilendirmeyi destek kaydı üzerinden tekrar Türknet’e bildirdim. Daha sonra telefon ile aradılar ve muhtemelen ankastre kutusu üzerinde bir bağlantı problemi olduğunu belirttiler. Ankastre kutusunu incelemesi için bir elektrikçi çağırdım ve kontrol etti. Hattımın kutuya bağlanmasında bir problem olmadığını büyük ihtimal portumun saha dolabından benim portumun değiştirildiğini söyledi. Bu durumda ne yapmam gerekiyor Türknet saha ekibi yollarız ama problem sizdeyse belirli bir ücret ödemeniz gerekiyor dedi. Benden kaynaklanmayan durduk yere azalan internet hızımın eski haline dönmesi için neler yapabilirim.

image

Merhaba modem hat değerlerinizi paylaşabilirmisiniz?

Merhaba yılbaşından bu yana benim ve yakınımdaki Türknet kullanıcılarından da aynı sıkıntıdan müzdarip acaba genel bir arıza mı var hat değerlerim normal

Aynı durum bugün benim başıma geldi.Bu zamana kadar 50 mbps gelen internetim bugünden itibaren 17 18 mbps geliyor ve 8 mbps upload hızı 0.90 lara düşmüş durumda.Bilerek yapılıyor gibi geliyor bana.

Ve bu olay durduk yere oluyor.Kabloda sıkıntı olsa tamam diyecem ama duvarın içinden geliyor.Demekki bu hıza uzaktan müdahale edildi başka bir açıklaması yok.

Telekom tekelinden kurtulmadıkça hep alt yapı hızlarınla oynuyorlar,bu her firmada oluyor tek çare her firmanın kendi alt fiberini çekmesi diğer türlü bakarsak telekom tekeli alt yapı(ADSL&VDSL) sağlayıcısı olduğu için böyle her zaman heryerde illa bir aksilik çıkartıyor firmalara.

Bende öyle düşünüyorum.Bilerek yapıyolar istediği gibi oynuyolar hızlarla.Herkesi telekom kullanmaya mecbur bırakmaya çalışıyorlar.



Buyrun bu da önceki ve sonraki değerler.Hat değerleri aynı ama hızdaki değişimin bu denli olması aşırı saçma bir olay.

image

Hocam sizin hattınızı adsle çevirmişler.Vdsle geçiş talebi oluşturun tekrardan

Sorunun çözümü için bunu ileteceğim gün içinde.

@ModeratriX @frkn3439 benim haberim olmadan internetimin adsle geçirilmesi nasıl mümkün olabilir Türknet bana hattımda problem oldugunu söylüyor ttnet ekiplerinin kendilerine söylediklerini bana aktarıyorlar muhtemelen. Bu sistem nasıl böyle saçma sapan ilerliyor ben onu anlamıyorum bide bu sorunu anlamak için elektrikçiye masraf yaptım bunun hesabını kim verecek şimdi. Yardımlarınız için teşekkür ediyorum.

yaklaşık 1 aydır bu sorun bende de var, 82 mbslerde hız alırken 62 mbslerde alıyorum.

Sistemsel bir arıza olmuş olabilir. Sahada herhangi bir problem veya altyapı değişikliği gibi bir durum olmuş olabilir. Elektrikçi masrafı konusunda bir şey diyemem bu sizin kendi insiyatifiniz.

Merhaba, modeminizin modelini öğrenebilir miyim?

Kullandığım modem Huawei HG630a

Burada iki durum mevcut olabilir,

  1. Hat ADSL geçirilmiş, port değişmiş olabilir.
  2. Modem ayarlından yanlışlıkla siz/yazılım/modem değiştirmiş.

Ya hattınız ADSL’e geçirilmiş yada xDSL ayarlarından (o modemde bilmiyorum nerede) ADSL olarak seçilmiş. Önce modem ayarlarına bakın isterseniz çünkü ben kırsalda eskiden VDSL hattımda kesinti oluyordu önemli bir iş yapacağım zaman ASUS modemimin xDSL ayarlarından VDSL profilini ADSL’e çekip kesintinin önüne geçebiliyordum. (Artık lazım değil çok şükür)

Fotoğrafı internetten buldum isterseniz bir göz atın:
image

  1. durumda arıza kaydı açmaktan başka çözümünüz yok gibi, 2. ise belki arayüzden çözersiniz. 2. olması pek muhtemel değil ama olabiliyor bazen.

Önerileriniz ve resimli anlatımınız için teşekkür ederim modemle ilgili kısımları daha önce kontrol ettim her zaman ki hali ile herhangi bir güncelleme vs. yapılmadı. VDSL ve ADSL ayarlarında denediğimde hiç bir fark yaşanmadı düşük hız problemi devam etti.
Konu ile ilgili destek kaydını oluşturdum ve Türknet’e ilettim. Bundan sonrasında beklemekten başka çaremin kalmadığını düşünüyorum.

2 Beğeni

Hiç beklemeden destek kaydı açın, bende uğraştım bi aralar varsa beni arayın diyin izah edin okumasınlar mesajları bazen anlatamıyorsunuz, insanlık hali.

Durup dururken bu nasıl mümkün oluyor anlamıyorum.Türknet beni arayıp iç tesisat arızası diyor.Yahu 1 gün içinde kabloları mı kemirdiler ya da biri gelip ankastreye tekme falan mı attı? Ankastredeki kablo nasıl bağlıysa aynı şekilde duruyor yani bu hız düşüşü nedir anlayamadım.

1 Beğeni