Hız düşme sorunu

Merhaba benim alt yapım 75mbit destekliyor. Yaklaşık 1.5 aydır 72-73 mbit download internetim mevcuttu. 3 gün önce hızım bir anda 20 mbite düştü. Online işlemlerden destek kaydı açtım ve sonuç olarak müşteri sorumluluğunda arıza olarak cevap dönüşü yapıldı.Hayır ben gece 4te ne yapmış olabilirim ki benim sorumluluğumda internetin hızı 20mbite düşmüş olabilir? Santralimin broadband kapasitesini arttırırsanız çözüm olacaktır diyorum tık yok. Yardımcı olursanız sevinirim.

Belli saatlerde mi hız düşüyor? Düştüğü saatlerde 15dk aralıklarla 3 adet speedtest ve tracert sonucu atıp kayıt açın.

Belli saatler değil direkt olarak hat değerlerim düştü. 3gündür sabit olarak 20mbit ve altında hız alıyorum.


3gün önce yapılan hız testi bu şekildedir.

2 Beğeni

Eğer sorun olmazsa yerinde destek ekibi isteyin. 99 lira ücreti var sorun sizde değilse ücret almıyorlar.

1 Beğeni


Bu da şimdi yapılan hız testidir.

2 Beğeni

Modeme gelen kabloda ek yada ezilme varsa bu etki edebilir. Kabloyu kontrol edin. Spliter (telefon ve modem ayırıcı aparat) varsa onu söküp modemi direkt olarak bağlayın. Modem girişinde bulunan DSL kablosunu söküp tekrar bağlayın. Bunların kontrolünü yaptınız ise destek kaydı üzerinden takibini yapın.

1 Beğeni

xdsl
Ben sanırım derdimi tam anlatamamışım. Direk benim hat değerlerim bu duruma düştü. Hattın değeri 80mbitten 20mbite kadar düştü bunu anlatmaya çalışıyorum ve bu bir anda gecenin 4 ünde oldu.Gece 4 te fiziksel olarak bir sorun olacağını da sanmıyorum.

Modemi fabrika ayarlarına çevirip tekrar denediniz mi ?

Evet denedim ve bu da sorunumu çözmedi.

Zayıflama görünmüyor iç tesisata birşey olmuş olma ihtimali olabilir. Duvardan modeme gelen kablo olabilir iç tesisatdan ölçüm yapabilirsiniz.

1 Beğeni

Yazdım da kabullenmek istemiyor arkadaş