Hiz dalgalanmasi ve pi̇ng sorunu

Öncelikle merhaba, yaklaşık 1-1.5 aydır akşam 20:00-01:00 arasında çok sıkıntılı bir hız dalgalanması yaşıyorum modem ve cihaz kaynaklı bir sorun değil Modem HG531s V1 Paket olarak özgür iletişim 16 kullanıyorum ADSL2+ modem olduğundan dolayı maksimum 12-13 arasında hız alıyorum altyapı desteği de zaten maksimum 16 destekliyor. Sorun şurada ki daha önceden böyle bir sorun yaşamıyordum çok fazla kayıt bıraktım gerekli ekran görüntüleri aldım gönderdim incelemeler sonucunda teknik ekip evime bile gelmesine rağmen sorunu cihaz yada modem kaynaklı diyerek kapattılar 5-6 defa. Aynı sorunu yaşayan yada yaşamakta olan var mı ? Çözüm olarak neler denediniz ? VDSL modem ile deneme sağladım aynı sorunu yaşadım destek ekip sıfır bir bilgisayar almamı istiyor sanırım birde :slight_smile:

Bana aynı cevabı verdiler. Kablo aynı modem aynı bilgisayar aynı ve hepsinin kontrolü yapıldı. Modeme gelen hız 51 iken ben o hızı kayıp dahil göremiyorum. Modeme gelen hız 40 iken 38 sabit alıyordum. Bu sabah erken kalktığımda tesadüfen hız testi yaptım ve şu sonucu gördüm hız testi sonucuna göre 47 mbps hız alıyordum. Buradan sonuçla internetin yoğun kullanıldığı zamanlarda size gelen hız aynı bile olsa hızda dalgalanma ve Ping yükselmesi oluyor. Bende ise ilk defa bu sabah sabit hız ve düşük ping vardı gün içinde yine hız 40 a kadar düştü. Sizin sorununuz da bu olabilir bağlı olduğunuz dolapta yada santralde aşırı kullanım oluyor ise bu size dalgalı hız ve Ping olarak geri dönüyordur. Sanırım çözümü yok çünkü ne ben bunu network ekibine anlatabildim ne de onlar anladı. Vazgeçtim ping olunca oyundan çıkıyorum :person_shrugging:

1 Beğeni

Aynı şekilde aslında gün içerisinde hiçbir sorun yok stabil hız 12 ping 10-30 arası değişiyor akşam olduğunda başlıyor anlatamadım da gelen teknik ekip port kaynaklı olabilir TT ölü portu tekrar açmış ve sizde ondan faydalanıyor olabilirsiniz dedi bunu desteğe de bildirdi haliyle ama sonuç yok çözüm yok her şeyi geçtim suçlu bizmişiz gibi davranmaları ve bizde sorun yok sizin modem ve cihaz sorunlu diyerek kestirip atmaları çok sıkıntı. 6 farklı test sonucu gönderiyorum 3 gün içerisi 3 akşam farklılık ortada oluyor ama bende sizin gibi vazgeçiyorum artık akşam olduğunda oyun yerine dizi film takılıyorum anca o bile 480p çözünürlükte AKK’den dolayı 3’e düşmüş gibi :slight_smile:

2 Beğeni

TT nin TurkNet e karşı olan tutumunu dile getirmek istemiyorum ama ya bozuk port yada başka sebepler ile aboneler mağdur ediliyor… sağlık olsun. İyi geceler dilerim

1 Beğeni