Hız dalgalanması hakkında sıkıntılarım

Merhaba,
bu konuyu daha önce dile getirmiştim, bunun için bir post açtım, sonra bir şey çıkmayacağını anlayınca bir daha bakmadım, bugün bi bakayım dedim, bana destek kayd ı açar mısınız demişler!!, onlarca destek kaydım var, ayrıca bu sorunu bir çok operatörde yaşarsınız demişler, Turksat Kablo net kullandım, Superonline Kullandım, TurkTelekom kullandım, ben böyle saçma bir sorun hiç görmedim, Telekomdan arıza için geliyorlar zannediyorlar ki internetimiz kesiliyor, adamlara anlatıyorum bu bizlik değil ki neden bizi yolluyorlar diyorlar, ayrıca bu sorunu neredeyse tüm TurkNet kullanıcıları yaşıyor diyorlar, düzeltemiyorlar diyor, Adamlar iyilik olsun belki faydası dokunur diye Modem değiştirdiler, Kabloları kontrol ettiler hatta, RJ 45 ucunu bile değiştirdiler, ama sorun aynı hızım dalgalanıyor ve bu çok kötü bir şey, hatta bugün download yaparsam ki bu maks 40-50 mbp s hıza ulaşıyor, oyun oynayan kardeşim oyundan düşüyor saçmalığa bakar mısınız, komik gerçekten, forumda bu dalgalanma konusunda çok fazla post var bir tanesini koyayım buraya;

bu da benim ilk açtığım post:

Ararsanız forumda çok fazla görürsünüz, yok hızım düşüyor, yok hızım dalgalanıyor falan.

Merhaba dalgalanma olduğunda modem arayüzünden crc ve fec paket hatası sayısını paylaşırmısınız.

Crc’de artış olmuyor. Yaklaşık 4 gündür açık modem ve 400 crc hatası vermiş. Fec nedir onu bilmiyorum

Bu sorunun modemden olma ihtimali neredeyse yok. Büyük ihtimalle CDN hizmeti ile ilgili olabilir kontrol etmeleri lazım aslında. Turk.Net düşük ping ve hızlı erişim için CDN kullanıyor.

Aynı problemi yaşıyorum. Günün herhangi bir saatinde farketmiyor. Fakat FİBER’e geçeceğim için pek üstelemedim.

bunu nasıl elde edebilirim?

Ben fiber kullanıyorum, Fiber olmasına rağmen bu sıkıntıları yaşıyorum.

Kontrol ettikleri birşey yok, modeme bağlantı atıyorlar muhtemelen, hız testi yapıyorlar sorun çözüldü diyip kapatıyorlar.

Modem marka modelini öğrenebilirmiyim genelde fiber internette hat değerleri görünmez.

1 Beğeni

Merhaba

Kısaca açıklamak gerekirsek
CRC : hat üzerinden gelen verilerin hata çıkması sonucu ortaya çıkar
FEC : hat üzerinden gelen veri hatalarının ne kadarı düzeltildiğini gösterir.

Peki fec’e nereden bakabilirim? Asus dsl-750 modem de.

Bilemedim şimdi. Umarım ben böyle bir sorun yaşamam.

Tplink Ac-1200 Archer C5v

İnş. Yaşamazsın, çok sinir bozucu, isyan ettirici bir durum.

1 Beğeni

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 37847
INP upstream: 14859
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 59342 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 32065354
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 1300873
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :10:06, 0 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.8 dB
output power upstream: 9.5 dbm
attenuation downstream: 8.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 17.6 dB
output power downstream: 14.7 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB

:joy:

Herkes kendi sıkıntısı ile ilgili post açsa, posta kaynak yapılmasa daha iyi olur, hem durumun çokluğu belli olur hemde asıl post sahibi araya başka kaynak girmeden amacına ulaşabilir veya derdini anlatabilir.

1 Beğeni