Her gece düzenli yaşanan paket kaybı problemi

Her gece istisnasız olarak TurkNet’de paket kaybı yaşıyorum, arıza kayıtlarıyla vs. çok uğraştım onların tarafında bir sorunun olmadığını benim donanımımın sorunlu olabileceğini aktardılar.

HG658c V2 Home Gateway modemimden aldığım interneti 20 Metre kablo ile ikinci kata getiriyorum ve burada VMG3312-B10B modem ile akıllı televizyon için Wi-Fi sağlayıp aynı zamanda kablo ile bilgisayarıma bağlıyorum. Hızım vs. iyi ancak bu geceleri yaşanan paket kaybının nedenini bir türlü anlayamadım? Yani eskimiş donanım özellikle ZyXEL modemi değiştirmeyi istiyorum ama biraz bütçe sorunum var ve şunu da anlamıyorum eğer donanımdaysa sorun gündüzleri nasıl oluyor da sorunsuz bir şekilde saatlerce internetimde bu sorun olmuyor?

Fikirlerinizi bekliyorum, şimdiden herkese teşekkür ederim.

Müşteri numaramız: 835389

Kablolu bağlantıda da sorun yaşıyorsanız bağlı olduğunuz santral veya saha dolabında yoğunluk nedeniyle zayıflama artıp kayıplar oluşuyor olabilir.

Evet kablolu kullanıyorum. Eğer profilimi görüntüleyebilirseniz yine kış aylarında bu bahsetmiş olduğunuz duruma istinaden konular oluşturmuştum. O zaman için sorunumu şu şekilde düzeltmiştik, telefon dağıtım kutusunu değiştirdiler neredeyse 20 yıllıkmış ve düzelmişti ancak şuanda bu talebimi tekrardan teknik destekten istediğimde olumlu yanıt alamıyorum çünkü diyorlar ki bizim sistemlerde her şey yerinde görünüyor.

NOT: StatikIP deniyorum şuanda konuyu açtığımdan itibaren, bir iyileşme söz konusu fakat herhangi bir yere ping attığımda oluşan paket kaybı 10 gibi hanelerdeyken şuanda 2-4 arasına düştü StatikIP ile açıkçası bu 2-4’lük paket kaybının benim modemimden de olabileceğini düşünüyorum ama tabii gündüzleri de gözlem yapacağım.

1 Beğeni

Gündüz olmayıp gece olması (kablolu bağlantıda da) aklıma bunu getirdi. Saha dolabına bu süreçte yeni aboneler eklenmiş ve gece saatlerinde yoğun kullanım yapıyor olabilirler. Bölgesel olarak bu konuda şikayetler arttığında altyapı sağlayıcısı gerekli önlemi alacaktır diye düşünüyorum. Umarım sorununuz kısa sürede çözülür :pray:

1 Beğeni

Süreciniz hakkında gelişmeleri paylaşırsanız seviniriz :handshake:

Elbette, durum şu ki Stabil IP ile ekstra bir verim kazanılmadı ama QoS ayarı yaptım ve paket kayıplarımın iyileştiğini görüyorum tekrardan gözlem sürecine girdim ve dinamik IP’ye geri döndüm.