Hat Değerlerim nasıl? near-end CRC error fast hatası yaratır mı?

İyi akşamlar başlıktada belirttiğim gibi hat değerlerim nasıl bu değerler near-end CRC error fast hatası yaratır mı çünkü daha önce çok yaşadım bu sorunu son 3 aydır bununla uğraşıyorum modem marka zyxel vmg8623 t50b markalı modem daha önce CRC hatası aldım bunun için buraya yazdım modemin global sürümünü yükleyin dediler onuda yükledim fakat değişen birşey yok hala CRC hatası alıyorum ve internet hızı yavaşlıyor iç tesisat ekip tarafından kontrol edildi bir sıkıntı olmadıgını söylediler sorun nedir kimse çözemiyor modem de sorun olabilir mi ?
HAT DEĞERLERİM AŞAĞIDAKİ GİBİ

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 16.6 dB
output power upstream: 8.6 dbm
attenuation downstream: 9.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 18.1 dB
output power downstream: 13.8 dbm
attenuation upstream: 15.8 dB

MODEM 8 DAKİKADIR AÇIK near-end CRC error fast hatasının yanında yazan rakam 5632

Hat değerlerinin sağlıklı olması için hat kablonun sağlıklı olması gerekmez mi? Noise margin var ya o db değeri 8in altında olması gerekir. Bu kadar sürede olması için. Kısacası hattında hasar var o kadar…

Gürültü seviyesi‘ [dB]:

  • 6 dB’e kadarsa — hattın kalitesi düşük, problemler meydana gelebilir;
  • 7 dB ile 10 dB arasındaysa — hat kalitesi standart, hatalar ve kesintiler meydana gelebilir;
  • 11 dB ile 20 dB arasındaysa — hattın değerleri iyi, senkroniazsyon problemleri yok;
  • 21 dB ile 28 dB arasındaysa — hattın değerleri güzel;
  • 29 dB ve üzerindeyse — hat değerleri mükemmel.

Sinyal zayıflaması‘ parametresi[dB]:

  • 20 dB’e kadarsa — hat mükemmel;
  • 20 dB ile 40 dB arasındaysa — hattın çalışmasında sorun yok;
  • 40 dB ile 50 dB arasındaysa — kesintiler meydana gelebilir;
  • 50 dB ile 60 dB arasındaysa — periyodik olarak senkronizasyon kaybolabilir;
  • 60 dB üzerindeyse — cihaz çalışmaz.

Sayfalarda böyle yazıyor kafam karıştı benimki buna göre iyi değil mi ?

Kutudan bana gelen Türk Telekom un kablosunda mı sıkıntı var yoksa benim eve çektiğim cat6 kablosunda mı tam olarak anlamadım ve hem upstream hemde dowstream ın değeri 8 in altında mı olması lazım ben bunu OİM e yazarak nasıl çözebilirim

Bu değerler Wikipedia dan kopyala yapıştır olarak alınmış (büyük ihtimalle ADSL için) kriterler

Aldığım site burası benim sorunum ne peki ne yapabilirim

@ModeratriX @JusTiMe bu durumda ZYXEL müşteri hizmetlerini arayıp me demeliyim garantisi bitti modemin nasıl bir yol izlemeliyim

@ModeratriX @JusTiMe OİM e yazdım temsilci modem de sorun olabileceğini söyledi

Modemi yazılım güncellemesi sonrası fabrika ayarlarına geri döndürüp tekrar kurulum yaptınız mı? (Modemin arkasında bulunan reset deliğine basılı tutarak işlemi yapabilirsiniz)

Modemin global sürümünü yükledim sonra tekrar kurulum yaptım

Her güncelleme sonrası tamamen fabrika ayarlarına dönülmesi öneriliyor. Sorun devam ederse farklı bir hatta denemenizi öneririm.

TurkNet kampanyasında almıştım modemi ve TurkNet için yayınlanan güncellemeleri yapıyordum bu sorun çıkınca global sürüm yükle öyle düzeliyor dediler önce global sürüm 7.1 G0 olan sürümü yükledim sorun fabrika ayarlarına döndürüp modemi yeniden kurdum sorun devam etti. Sonra 7.1 C0 sürümünü yükledim tekrar modemi fabrika ayarlarına alıp baştan kurulum yaptım sonuç değişmedi farklı bir hat derken farklı bir internet hattı mı ?

Merhabalar Hocam 1 yıl önce bu modemi ikinci el olarak aldım aynı sorunları yaşadım.Bu forumdan mid m kullanıcıları yaşadıkları tecrübeleri okudum.Deneyimlerim sonucu TT Tshta direkten gelen siyah kabloyu gerdirdim. DSL ucunu 5 cm kesip yeniden splitter a bağladım Modem CRC hatası uretsede 5 günlük 4500 ü geçmiyor ve Hızda ve kopmada yapmıyor.Not modemle birlikte gelen Adaptör kullanmıyorum
5 GHz de Asla kopma olmuyor ve iki oda uzaktan dahi bağlanıyor. Artık Elektronik şans işi Bu arada bu modemlerin dsl çipleri econet TT daha dolaptaki cipsetlet bradcom uyumsuzluk oluyor bu modemler hatti uzun süre stabil tutamıyıyor.Bu olumsuzluklara rağmen Cihazımdan Memnunum abartısız 30 âdet cihaz bağlı işini Sorunsuz yapıyor… Çok Övülen Keenetic modemlerde aynı donanımı kullaniyor tek farkı yazılım.

Bana önerin nedir bende mi gerdiğim kabloyu bunu nasıl yaptırabilirim dsl ucunu kestim derken orasını anlamadım

İç tesisat yenilemesi yapmış arkadaş, size yukarıda anlattım mı hatırlamıyorum ama modeme giren DSL ucunda ek varsa veya gevşeklik varsa orayı tekrar gözden geçirin. Bir önceki yorumumda bahsettiğim farklı hatta deneyin dediğim de komşunuzda bağlayıp denemenizi önermiştim

DSL ucunu en son siz demiştiniz yenileyin diye başka bir konu açmıştım o ucuda yeniledim ben başka bir hatta denemekten başka çare kalmadı teşekkürler

Hocam bu modemi sorunsuz kullanabilmen için Direkten gelen Siyah kablo modem e kadar ek olmadan ben böyle kullanıyorum.

Anladım kablo yetmiyor eve kadar evin balkonunda bitiyor yeni kabloyu nasıl çektireceğim ki Türk Telekom a hayatta yapmazlar

Türk Telekom yapmayacak zaten o balkonda ki eki koparıp tekrar yapın güzelce hava ve su almayacak şekilde izole edin. Sağlam bir ek için yak konnektör kullanabilirsiniz.

Teşekkürler tamamdır

1 Beğeni