Hat değerlerim iyi mi, kopma yaşıyorum?!

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 8.1 dB
output power upstream: 4.2 dbm
attenuation downstream: 5.8 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 33.3 dB
output power downstream: 14.0 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Gün içinde kopma meydana geliyor ama bu kopma anlık değil. Bir koptu mu 1.5-2 saat internet yok. Modemin firmware’i güncel. Eğer hat değerleri iyiyse modemde arıza olduğunu düşünüyorum.

Kopmanın hat değerinizle ilgisi yok. Çalışma yapılıyordur yada başka birşey vardır.
Hat değerleriniz iyi.

1 Beğeni

Merhaba, Hattın da SNR zayıflaması var, kaç mb tanımlı hattınıza? Sık Sık Kopma Yaşıyorum buradan destek kaydı açın, durumu izah edin.

  • Ek, dsl prizi ve splitter varsa iptal eder misiniz?
  • Ankastre bağlantını ve kablonu duruma göre CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber ile yenile.
  • Bağlatnıları YAK1 ile yap.

Hat değerleriniz iyi SNR zayıflamanız da yok. Benzer değerlerle 4 senedir kopma sorunu olmadan kullanıyorum 99996 tanımlı şekilde.

1 Beğeni

80 Mbps tanımlı.
Değerler nasıl olmalı hangi aralıklarda olmalı?

Yüksek kullanımdan dolayı SNR zayıflamaya düşmüş, normal bir durum. Paketiniz 100mb tanımlıysa 75mb’e düşürün.

Size hattın tam kapasitesi verilmiş ve modem SNR değerini güvenli seviyede tutmuş. Hattın kopmaları modem ısınması, kablo eklerinin bozulması ve Türk telekomun çalışmaları nedeniyle olabilir. Kontrollerini sağlayabilirsiniz duruma göre aksiyon alırsınız

Kablo eklerini kontrol ettim.
Modemde ciddi ısınma görmedim.
Herhangi bir altyapı çalısması yok bölgemde, ayrıca sorun nerdeyse her gün oluyor.

İşin içinden çıkamadım. TurkNet anlık kopma oldu diyor ama bende bir koptu mu 1.5-2 saat internet yok.

Hat değerlerinden anladığım upload değerlerinin iyi olduğu fakat downloadda ciddi zayıflama olduğudur. Neden birinde 0.1 db zayıflama birinde 5.7 db zayıfama oluyor?

Download ve uploadta hat zayıflaması aynı olamaz. İndirme hızı 80 mbps ise, yükleme hızı 8 mbpsdir örnek veriyorum. İndirme hızının hat zayıflaması her zaman daha fazla olur yükleme hızına göre.

Paketinizi, bir alt pakete geçirin. Yine aynı sorun devam ederse tekrar yazın…

TT arıza bildirimi üzerine geldi. Portta sıkıntı varmış, o yüzden uzun süreli kesinti oluyormuş. Port değişti. Şimdi paket kaybı başladı. Ek olarak 5Ghz kablosuzda 55-75 mbps hız alırken şu an maksimum 45. 2.4Ghzde 35-45 alırken şu an 25-30. Kablosuz hızım düştü yani. Kablolu 74 görüyorum.

Kablosuz yaşanan problemler modem kaynaklıdır. Bilginiz olsun.

Evet biliyorum. Anlamadiğım port değişimi sonrası böyle olması.

Şu anki güncel hat değerlerinizi paylaşır mısınız?


Hat değerleri aynı.
Kablosuz hızdaki ciddi düşüşü anlayamadım. Modem bozuldu mu noldu acaba?

Bu hat değerlerinde neye dayanarak bir alt pakete geçirin dediğinizi anlamadım SNR değeri kabul edilebilir bir seviyede hat zayıflaması fazla olsa diyeceğim ki tamam ama bir sorun da yok yani insanları boşuna alt pakete geçireceksiniz gereksiz yere.

Sanırım bana hitap etmişsiniz. Görüldüğü üzere SNR değeri zayıflama da ve diğer değerlerde bir sorun olmadığını gözlemledim ve bu sebeple düşürmesini istedim belki de sorun devam edecekti ki, port değişimi olmuş. Kimisi 8dB de hattı koparken, kimisin de 4dB sorunsuz kullanabiliyor ama 10dB altı SNR değerine dikkat etmek lazım. Zaten, gereksiz bir durum olmaz çünkü: Bunlar, ihtimal dahilin de yani olasılık üzerinden gidersek gayet gerekli, denenmesi uygun bir işlem olur.