Hat değerlerim çok fazla düştü

Merhaba,

Hat değerlerim son 1, 2 aydır çok aşırı düştü; tabiki snr değerimde! (Görselden bakınız)

3 katlı, 6 daireli bir bina da 1.katta oturuyorum.
Bahsi geçen süre zarfında 2 daire yeni abonelik aldı;

Ben de, bu ani düşen sinyal kaybının çözümü için; kendime ait tüm kablolarımı yenileyip, göz attım.

*Ankastre den modem’e kadar gelen kablo da herhangi bir sinyal kaybı yok! Çünkü,
bunu bizzat ankastre ye direk modem’i bağlayarak teyit ettim.
*Ankastre üzerinde ki reglet kablomu bakır kablo ile yeniledim.

(Kısacası, bana dair hiç bir sorun yok)

Gelelim soruna,

Max hat hızı: 110 iken, 2 ay içerisinde yavaş yavaş düşüş sağlayarak, şuan 70mbt max hız alıyorum.
Haliyle kullanmakta olduğum 75mbt tanımlı hızın ise, şuan sadece 65mbt ini görüyorum.

TT ekibi santralden binaya gelen hıza müdahale edebiliyor mu?

Port değişikliği hat kalitesini veya hızı artırır mı?

Çözüm önerisi olan yada yapılması gerekenler nelerdir?

Teşekkür ederim.

Ayni sorunlari 6 ay dir yasiyorum ve bunun cozumunu bende bulamadim hatta bun7n icin konu bile acmistim burda modeminizi keenetic ile degistirirseniz modemden snr dusurerek hizinizi biraz artirabilirsiniz benimde 5 daireli binama benden sonra 2 yeni abone olunca degerlerim cok dustu size eski ve yeni degerleri atayim saha dolabina 180 m uzakligim bu arada


iki resimde modemden snr 4 ayarinda alinan sonuclardir asagidakide su an modemden snr 2 ye dusurerek aldigim sonuc

1 Beğeni

Modem olarak VMG3312-B10B kullanıyorum. Telnet üzerinden putty yardımıyla snr’e müdahale edilebiliyor lakin burada ki asıl sorun binaya gelen hat sinyalinin düşmesi, onunda santral dolabından olduğu kesin yada altyapı kablosunda deformasyon oluştu, bilemiyorum. Çünkü yeni abonelik başlatıldığında orada ki portları gelişi güzel bağlayıp takıyorlar ya da port kaldırmıyor veya binaya tanımlanan veri hızını artırmaları gerekiyor.
Sinyal kaybının çözümü tamamen saha dolabında ama çözümü ise kimse sunmuyor!

Yaşadığım sorun sizin ki ile neredeyse aynı ama snr değeriniz çok düşük 5 ile 2 değerleri kopma sorunu yapmıyor mu? Ya da modem den müdahale edildiği için mi sorun olmuyor?

snr degerini 2 de kullanirken hic bir turlu kopma yada hattimda kalite dusuklugu yasamiyorum.modemi resetlemezsem hattimin koptugunuda gormedim 1 haftada olsa sisme olmadan gidiyor bu da keenetic modemin artisi saha dolabindan sokaktaki dagitim kutusuna direkten geliyor dagitim kutusu ile ev arasi 4m ve balkondanda 3m cat 6 ile direk modeme gidiyor aradaki ek de yak1 ile kendim yaptim sinyal kaybim yok zaten hersey ayni tek degisen 2 yeni abone gelmesi dagitim kutusundan benim binaya ilerde 3 ucu bir abone daha gelirsede ozamandahada asagiya dusecek bunuda olursa girecegiz zaten cozum telekomda tanidik olursa saha dolabindan anca port degisikligi ile yapar ama TurkNet oldugumuzdan telekomda hayatta yapmaz

1 Beğeni

Birde sokagima 6 ay once fiber dosendi solumdaki sagimdaki binalara fiber verdiler ortalarinda bana mevcut vdsl aboneliklerimiz oldugu icin vermediler oysa yanimdaki binanin icine konan giber kutu ile aramda 40 cm duvar var ordan benim binayada kutu icin kablo cikabilirlerdi telekom abonesi yok diye sallamiyorlar anca bana gelen dagitim kutusunun oldugu bina 1 yila kadar ykilacak anca o zaman belki fibere donus yaparlar yinede bos durmayip acik kapi uzerinden fiber talebi yapiyorum bi umut bu da eve gelen dagitim kutusu 3 renk te benim binaya gelen kablolar yesil olan bana gelen

1 Beğeni

Bakın @BMA42 hat zayıflaması önceki ve sonraki değerlerde değişmemiş. Yani binaya gelen hattın kapasitesi dolaylı olarak bağlı olduğunuz saha dolabının kapasitesi azalmış. Bu durumda yapılacak çok bir şey yok. Saha dolabına TT ekipleri fiber kablo çekerek kapasite artırımı yapabilirler. Bunun dışında yapılacak bir şey yok

1 Beğeni

Anlıyorum, cevapların ve bilgi paylaşımın için teşekkür ederim.

TurkNet destek kaydı oluşturmuştum, orada ki temsilci bana arızanız sizin sorumluluğunuzda bulanan noktalardan kaynaklanıyor diyor. Bunun için bina girişinde ki ankastre kutusundan itibaren daire içerisinde ki kabloları, cihazları, bağlantı noktalarını kontrol ettirmeniz gerekiyor yada bunun için 108tl karşılığında ekip yollayabiliriz, diğer kablo vs hariç diyor. Ben ise test için direk ankastre üzerine modemi mi bağladım ama aldığım snr ve max hız iç tesisatımda ki bağlantı ile yine aynı hiç bir değişiklik yok. Benimle ilgili ne tesisatımda, nede kablolarımda bir sorun görünmüyor. Eğer öyle bahsettikleri gibi iç tesisat yada benle alakalı olsa zaten sizin bahsettiğiniz gibi sinyal zayıflaması değerlerimden belli olmaz mı? Ekip neyi çözecek? sizin fikriniz nedir bu konuda? Ne yapmalıyım? Ekip gelmesi saçma değil mi bu durumda

Ekip gelip ankastrede ölçüm yapsın eğer modemde de sorun yoksa sizden ücret alınmaz rapor tutulur ve bu rapor TT ye iletilir tekrar bir iş emri ile

1 Beğeni