Hat değerleri ve sık kopan bağlantı

Bina içi altyapımı ve modemimi güncelledim ve paketimi 75Mb yükselttim ama sık sık bağlantı kopuyor. Bunun üzerine detek kaydı açtım ama Telekom ve Turknet sorunun inatla bende olduğunu söylüyor ama ben sorumluluğumda olan her şeyi yaptım. Şu an tek şüphem ankastrenin eski olması ve Telekomun (santralden saha dolabına kadar fiber) dolaptan ankastreye 20 sene önce çekilmiş bakır kablo.

1 Beğeni

Hat değerlerini atar mısın

1 Beğeni

Hat değerlerinizi paylaşırsan bir bakarız. Birde santrale olan mesafeni paylaşır mısın ? Bina içi kablomu güncelledim demişsin. Ankastre den direk modeme tek kablo mu çekildi ? Cat6 mı yapıldı ? Ek vb bir durum var mı ?

2 Beğeni

Merhaba @Aurora, muhtemelen altyapınız bu yüksek hızları kaldırmıyor :frowning: Bu yüzden kopma sorunu yaşıyorsunuz. Hızınızı sistem üzerinden düşürerek bu sorunu çözebiliriz. Siz yine de @CK_LasT ve @MehdiUygun dediği gibi hat değerlerinizi atın. Yorumlayalım…

Ama bence hızlıca sık sık kopma kategorili bir kayıt oluşturun bize https://turk.net/online-islemler/login üzerinden… Net uzman arkadaşlarım hizmetinizi ve hat değerlerinizi kontrol ederek size yardımcı olsunlar.

3 Beğeni

image
Bu değerler 50Mb düşürüldükten sonrakiler, 75Mb iken down snr margin 5-8 civarındaydı. Ayrıca Turknet bana bu hızı veremeyecekse neden altyapı sorgulama sayfasında 75Mb yazıyor.

Ek yok Duvardaki adsl fişi dahi kullanılmadı tek parça cat5e kablo

@Aurora bu sorununuz için bize bir kayıt açın. Net uzman arkadaşlarım size konu hakkında daha net bilgi vereceklerdir. Ama benim şahsi görüşüm iç tesisatınızda bir sorun var :frowning: Ankastreden ev içi tesisatınıza kadar gelen kablolar kaç yıllık?

Sanırım yazdıklarımı okumadınız ev içi tesisat 20 senelik, eski olduğu için cat5e kablo kullanarak ev içi tesisatı yeniledim ve aldığım değerler bunlar. Saha dolabı yani sokakta/caddede duran içinde dslam olan dolaptan bina ankasterisen gelen kablo 20 senelik ve hâlâ değişmedi ama ankastreden evin içine gelenleri değiştirdim.

Zayıflama değerlerinde çok büyük sorunlar yok. Lokaldeki kabloyu koymadığı sürece devlet adamları anca değişimini sağlar.

Bu değerler 50Mb göre zaten, zayıflama değerleri iyi ama margin değeri 75Mb yükseltince 4-3’ e kadar düşüyor.

ankastreden kısa kabloyla modem bağlayıp dener misin.

O kadar düşmemesi lazım snr ayarlama özelliği var ise modemde snr i 8 veya 9 a sabitle hat değerin kaç olacak bir gözlemle

1 Beğeni

tp link sence varmı :slight_smile: hangi model

1 Beğeni

Tp link ise yok sadece 8970 gibi eski modellerinde vardı yeni modellerin hiçbirinde görmedim snr ayarı

1 Beğeni

yok zaten bendede yok buttuyle zar zor yapıyorum oda şansıma. :wink:

1 Beğeni

Hattı yenilemeden önce kısa kablo çektim ankastreden denedim ve fotoğraftakiyle aynı değerleri verdi o zaman da paket 50 idi. Ayrıca tp-link archer vr300 kullanıyorum. Destek ekibi paketi 50’ye düşürmek dışında çözüm bulmadı ve altyapı sorgulama sayfasındaki verileri telekom sağlıyor dediler şimdi girip baktığımda 75 değil 50Mb yazıyor test sayfasında

1 Beğeni

Porta sıkıntı var o zaman

Aynı değerleri aldıysan ozaman sorun PORT veya evine gelen bakır altyapı da… Dua edelim ki port da olsun sıkıntı… Gelen TT ekibini yakalar denk getirirsin bir şekilde sorununu çözdürürsün. Bakır altyapı da ise sorun işte ozaman sıkıntı. Yenisini çekmezler. Fiber için başvurun derler. Başvuru yaparsın getirmezler. Belkide getirirler… Üzgünüm…