Gigafiber download sorunu

İki hafta önce fiber internet bağlandı. Kablolu test yaptık 900 e 900 hız aldık. Kablosuzda 5ghz de 350 download 650 upload gördük başta üzüldük ancak sanırım modem ancak bunu kaldırabiliyormuş sorun değil. Ama bir haftadır gün içinde farklı saatlerde internet hızı download 20 mbs upload 400 mbs sınırlarında. Defalarca kapat aç yaptım reset attım değişen biriey olmadı. Destek kaydına bildirdim. Adamlar bizi kablolu bağlantı ilgilendiriyor diyorlar. İyi ama ben kablolu kullanmıyorum ki şnterneti. Ve her defasında bilgisayarı açıp kabloyu takıp test yapma yükümlülüğüm mü var? Beni ilgilendiren kısım kablosuzda eskiden olduğu gibi en azından 100 mbs alabilmem. Bunun bir çözümü var mı? Yoksa eski alt yapıya geri dönüş talep edeceğim:( Eskiden en azından keenetic modemimle birlikte hiç kayıp yaşamadan 100/8 kullanıyordum. Şimdi bu dengesizlik beni yoruyor. Şuan bunu yazarken bile hızım düşük olduğundan telefonun internetiyle bağlandım. Sayfalar dahi açılmıyor yer yer.

Enteresan hangi modemi veriyorlar ?

  • DNS, VPN değiştirin ve kullanmayı denediniz mi?

  • Kablolu da bir sorun yok ama kablosuz da sorun var, farklı bir cihaz ile modeminize bağlantın test yapın, sonuçları aynı mı bakalım…
  • Wi-Fİ Analyzer ile boş kanal veya en az trafiğe sahip kanala atanın.
  • Band hızlarını, modemin verdiği en yüksek MHZ değerine yükseltin.
  • Bluetooth kullanmayın, barındırmayın hem modemin çevresin de hem de bağlı olduğunuz cihazınızda.

Diğer tüm seçenekleri denedim. Zaten etrafımda 5ghz kullanan tek benim baktım analiz programlarından. Ama bugün test ettiğimde kabloludada aybı sorun var. Gündüz 1ghz görüyor bir yerden sonra patlıyor. 10 mbs ye düşüyor ve uzun süre öyle kalıyor

Selamlar, İSS’lerin kablolu bağlantıyı esas almalarının sebebi size yeterli hızı ulaştırdıklarından emin olmaları için. Evinize ulaştıktan sonrası özellikle kablosuz tamamen sizin ev içi ağ donanımlarınıza, ev içi yerleşimlerinize ve duvar malzemeleri gibi birçok değişkene bağlı olarak değişecektir. Bu yüzden modem değiştirerek bu durumu değiştirebilirsiniz diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Kablolu bağlantıda da böyle bir durum devam ediyorsa burada TurkNet’in el atması gerekir diye düşünüyorum.

Satürasyon veya modem kaynaklı bir durum yaşıyor olabilirsin. Temsilciye yaşadığınız durumu anlatın hatta kablolu ile sorun yaşadığınız yani hızınızın 10mb gibi civara düştüğü zaman 3 kere ve 15 dakika aralıklar ile test yapıp gönderin, inceleyeceklerdir.
OİM de “Bağlantı Yenileme” seçeneği var. Peki, bu seçeneği denediniz mi?

TurkNet Online İşlem Merkezi de bende yok. Vdsldeyken teknik bilgiler vardı ord bağlantı yenile seçeneği çıkıyordu ama fibere geçince orası kapandı bende.

Merhabalar, sorununuzu bize Online İşlemler - TurkNet üzerinden iletirseniz arkadaşlarım size konu hakkında yardımcı olacaklardır.

Wifi üzerinden alınan sonuç bu 5ghz de. Ve ben sorunu ilettiğimde kabloludada durum bundan farklı olmuyor. Demgesizlik var. Böyle kullanmaktansa eski sisteme geçmeyi yeğlerim. Destek bıraktım. Daha öncede bırakmıştım ama kablolu bizi ilgilendirir demiştiniz.

Her zaman mı oluyor bu olay¿ Modem ve kablosuz baglandıgınız telefon yada laptop modelı ne¿ Wıfı kanalında yogunlukta olabılır modemın çalıştıgı

Bir haftadır sürekli. Ya adamlar ciddiye almıyor ben ablamadım. İki hafta hiçbir sorun yoktuda şimdi ne oldu. Vermese baştan vermezdi 5ghz de 450 mbs downloadı. Ayrıca etrafımda 5ghz bağlantı yok. Yani çakışması zor. Ama onu bile düşündüm tüm kanalları denedim

Bu işte bir saçmalık yok mu? Sevgili TurkNet

Benim için TurkNet buraya kadar :slight_smile: iyi çalışmalar. Kablonet geçiş işlemleri başlasın :slight_smile:

TurkNet teknik ekibi internetin i sinden bi haber maalesef

Yaptınız mı? Dönüş oldu mu?