Geforce Now İstanbul Sunucusu Paket Kaybı ve Düşük Bant Genişliği

Merhaba,
Birkaç gündür uğraşıyorum ancak bir çözüme ulaşamadım. Geforce Now’da bant genişliğim düşük çıkıyor hadi bu uygulamadan kaynaklı olabilir ancak rahatsız edici boyutta paket kaybı var. Bu sorunu asla çözemedim. OİM’den destek talebi oluşturdum söylenilen şey VPN kapatın, DNS ayarlarını TurkNet DNS’i olarak ayarlayın kablolu bağlanın vs. Bunların hiçbiri sorunumu çözmedi ve paket kaybından dolayı oyunlar oynanmaz hale geliyor. Bu konu hakkında desteğinizi rica ediyorum. (Statik IP kullanıyorum, 50mb/s vdsl kullanıcısıyım ancak online işlemlerden 100mb/s hıza başvuru yapabileceğimi gördüm başvuru yaptım ve hızım 57mb/s’ye çıktı. :sweat_smile:) TurkNet ofise 200 metre mesafede ikamet ediyorum. İstanbul’un göbeğinde 100mb hız alamıyoruz hadi onu geçtim bu paket kaybı niye var? Ben bu Geforce Now denilen hizmete 6 aylık peşin para verdim, kullanamayacaksam hiç istememe rağmen başka iss ile görüşmek mecburiyetinde kalacağım. Bu sorunu değerli TurkNet çalışanlarının çözeceğinden şüphem yok, lütfen bana bir yol gösterin. Hız testimi ve Geforce Now ağ testimi ekledim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Merhaba, DSL değerlinizi bizimle paylaşır mısınız?

Bu konuda size belki @CKLasT arkadaşım yardımcı olabilir.

Merhaba,
Ancak dönüş yapabildim kusura bakmayın. DSL değerleri aşağıdaki gibidir. Bir de VMG3625-T50B modemi için güncel firmware ne olmalı? V5.50(ABPM.2)G0 benim modemimde şu an bu versiyon görünüyor.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.12.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 3110
INP upstream: 14855
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 61340 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8192 kbps

near-end FEC error fast: 326
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 19
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :1 day, 13:29, 43 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 8.4 dbm
attenuation downstream: 6.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 20.5 dB
output power downstream: 14.0 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 02 22 45 55 66 66 66 77 78
tone 32- 63: 00 77 89 99 99 9a aa a9 aa aa aa ab bb bb bb bc
tone 64- 95: cb cb cc bb cc cb cd dc dd dc dd dd dc cd dd dd
tone 96-127: dc cd cc dd dc cd dd dc dd dc dc dd dd dc dd dc
tone 128-159: cd cc dd dd dc cc cc cc cc cc cc bb bb bc cb bb
tone 160-191: bc cc cc bc cc cb bb bb bb cc bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb ba bb bb ab bb bb bb bb ba aa aa aa ab
tone 224-255: ba aa aa bb bb bb bb aa ab bb bb bb bb bb bb bb

Benim bildiğim kadarıyla downstreamdeki noise margin sıkıntılı durumda görünüyor.

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.0 dB
output power upstream: 8.4 dbm
attenuation downstream: 6.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 20.5 dB
output power downstream: 14.0 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Merhaba dediğiniz gibi snr değeriniz sınırda ama hat zayıflamanız normal olduğu için çok etki etmeyecektir yanlız bir sorun var hattınız sanırsam son hızı kullanıyor paketinizde 75 mbps yanılmıyorsam hattınızda bir paket sınırlaması olmadığı için daha doğrusu talep ettiğiniz paket hızına hattınızdan gelen internet yetmediği için sınırda kullanıyorsunuz bu da INP downstream ve INP upstream hata düzeltme ekranına yansıyor yani interneti sınırda kullandığınız için internet paket hatası alıyorsunuz isterseniz OİM üzerinden arıza kaydı açıp hızınızı ve paketinizi 50 mbps e sabitlettirip bir test yapın.

Yukarıda da bahsettiğim gibi hattım 50mb/s idi. Online işlemlerden gezinirken 100mb/s ye başvurabileceğimi gördüm ve başvurdum. Şu anda aldığım hız 56-57 mb/s civarında, yalnız bu sorun 100mb/s paketine başvurmadan önce de mevcuttu. Yanlışım varsa düzeltin ancak hat zayıflaması değeri normal olsa dahi 8 db snr ile böyle paket kaybı sorunları yaşamam normal diye düşünüyorum.

Snr değerinizin düşük olması hattınızın max hız kullandığınızdan kaynaklanıyor 2 seçenek var tehsisat arızası veya port arızası

Öncelikle merhaba hocam, sorun çözüldü mü ve nasıl çözüldü bunu merak ediyorum; benzer bir problem ben de yaşamaktayım.

Playstation konsolum üzerinde oyun oynarken ping dalgalanmaları ve paket kaybı problemleri yaşıyorum sürekli, yaklaşık 25 gündür açık bir arıza kaydım var ve ankastreden daireme gelen dsl kablosunu yeniletmek, farklı bir modeme geçmek gibi TurkNet ekipleri tarafından yapılan tavsiyelerin hepsini uygulamama rağmen herhangi bir ilerleme yaşamadım. Çok komik bir şekilde hattımla alakalı şöyle bir detay da var ki Spotify programı üzerinde ne zaman şarkı değişse anlık olarak oynadığım oyunlar üzerinde aşırı rahatsız edici bir ping dalgalanması yaşanıyor, bu konunun bandwidth ile bir alakası olacağını düşünmekle birlikte hiçbir çözüm bulunamaması gerçekten tadımı tuzumu kaçırmış durumda. Not: ekiplerin gelip portları kontrol etmesi, değiştirmesi için umutsuzca bekliyorum şu ara.