Erişim şebekesi topolojisi hk

Birkaç hafta önceye kadar sorgu sayfasında binamıza YAPA 50mbit veriyordu Türknet. Şimdi ben Online İşlemlerden baktığımda hala YAPA olduğumu görememe rağmen ‘ne hız alırım’ sayfası YAPA göstermiyor binamıza.
Bu sırada Türknet bana sağlıklı şekilde 50mbit verirken, hız sorgulama sayfası binaya 16mbit gelir diyor.
Bunlar yaşanırken işler Türk Telekom tarafında olumlu yönde değişti. Gelişmelerden Önce verdiğinin iki katını verebileceğini söylüyor TT.
Aynı zamanda bu durum sadece bizim sokakta geçerli. Yan sokaklarda Türknet hala hız sorgusunda YAPA verebilirim diyor.
Şimdi söylemek istediğim şey şu: Eğer bölgede YAPA port sıkıntısı yoksa neden yan sokağa yeni müşteri bağlayabilen Türknet bizim sokakta YAPA bağlayamıyor yeni gelene?

sorgu sayfasında yapa için herhangi bir sınır belirtilmez. sadece vae de belirtilir. yapa da hattınız ne destekliyorsa o verilir diye yazar.

Ben de az önce SS almak için sorgu yaptım, bende 80, üst komşumda 75, alt komşumda 16 mbit gösteriyor :smiley:

1 Beğeni

sorgulamalar genelde tutmuyor. en net bilgiyi interneti bağlatıp modemi açınca öğrenebilirsiniz. sorgular daha çok port var mı yok mu o konuda daha isabetli oluyor.

1 Beğeni

Türknet kullanıcısı iseniz adresinize sorgu yaptığınızda şöyle bir hata alırsınız

“Bir adrese sadece tek bir Özgür İletişim Paketi hizmeti sunabiliyoruz. Bizim kayıtlarımıza göre bize verdiğiniz adreste başka bir TurkNet Özgür İletişim Paketi daha kullanılıyor. Kayıtlarımızda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız lütfen bize musterihizmetleri@turk.net adresinden ulaşın. (Ülkede telefon, internet, su, elektrik, doğalgaz gibi hizmetler için her adres için tanımlanmış bir BBK (Bağımsız Birim Kodu) var. Biz de kayıtlarımızı bu BBK cinsinden tutuyoruz.Seyrek de olsa tüm kurumların ortak kullandığı bu BBK veritabanında sorun olabiliyor. Sizin verdiğiniz adresle ilgili de benzer bir sorun olabilir.)”

Aktif altyapımızdasınız diyor yapa olunca. Ayrıca hattınız ne kadar kaldırırsa değil açık açık şu hız diye de yazıyor.
VAE ise fiyat farkını verin hız artsın diyorlar ama YAPA ise o fiyat farkı hiç yazmıyor.

Yazıda binaya sorgu kelimelerini kullanıyorum. Kendime değil komşu ile sonuçlara ulaşıyorum çünkü

ilk defa duydum. ekran görüntüsünü atabilirmisiniz. siz acaba turknetin, 100 mbps sınırını kast ediyor olabilirsiniz. turknet yapada 100 mbps veriyoz hattınız ne alırsa artık diyor. ama vae de 16, 35, vs sınır belirtebiliyor.

yapada tek fiyat var. onun için fiyat farkı yok. vae de 35 üstü 10 tl fark ile.

@yuce
lütfen mesajı tekrar okuyun. YAPA’da fiyat farkı yok diyorum zaten ben de. VAE’de fiyat farkı vardır diyorum.
Ben burada Türkçe konuştuğumu düşünüyorum. Neden siz gayet açık Türkçe cümleleri anlamadınız, anlayamadım.
Diyorum ki, eğer YAPA’da isen ‘hattın kaldıracağı hız budur’ diyor Türknet. Budur derken de rakamı belirtiyor.
Türknet hiçbir zaman ‘sen YAPA’dasın, ne alırsın öngöremiyorum. Ne verirsem onu alırsın’ demedi hız sorgusunda. Ayrıca ben hiçbir zaman sınır kelimesini kullanmdım. siz uydurdunuz. Hız kelimesini sınır kelimesi yerine koyuyorsunuz durduk yere

Berque isimli kullanıcıya cevap vermiştim ben siz neden üstünüze alındınız ?

cevap butonunu unutmuş olabilirim ama ben size yazmadım zaten yucel isimli kullanıcıya yazdım.

Tüm hatlar karışmış burada :smiley:

size cevap yazacaktım ama, kibarlığınızdan dolayı vazgeçtim.

hadi kibarlık ben de kalsın. işaretli kısmı kast etmiştim ben. belki yanlış bir anlaşılma olmuş olabilir ama artık neyse. bi anlamı kalmadı.

müşteri ne kadar alabiliyorsa Türknet zaten bunu tahmini olarak da olsa o ekranda söylemiyormuş gibi hareket ediyorsunuz şu anda.
Siz kendiniz, sanki YAPA’da sınır yazısı çıkıyor demişim gibi cevap verdiniz. Ben öyle bir şey demedim.