Elder Scrolls Online Yüksek Ping Sorunu Olası Çözümü

Herkese Merhaba,

The Elder Scrolls Online isimli oyunda son 1 aydır +300 ping değerlerini görüyorum ve oyun oynanmaz hale geliyor. EU sunucusunun normal değeri 100 ms.

Çözüm yöntemleri olarak Bethesda Support adresinde belirtilen port açma dışındaki tüm çözümleri denedim.

https://help.elderscrollsonline.com/app/answers/detail/a_id/30903 adresinde belirtilen test sonuçları aşağıdadır.

Pathping sonucu;

Tracing route to 159.100.230.1 over a maximum of 30 hops

  0  Timur [192.168.1.100] 
  1  ARCHER_VR400 [192.168.1.1] 
  2  172.17.1.135 
  3  85.118.223.31.srv.turk.net [31.223.118.85] 
  4  86.118.223.31.srv.turk.net [31.223.118.86] 
  5  81.118.223.31.srv.turk.net [31.223.118.81] 
  6  42.103.192.193.static.turk.net [193.192.103.42] 
  7     *     212.156.64.45.static.turktelekom.com.tr [212.156.64.45] 
  8  06-ulus-sr14s-t2-2---06-ulus-sr12e-t3-1.statik.turktelekom.com.tr [81.212.222.209] 
  9     *        *        *     
Computing statistics for 200 seconds...

Tracert sonucu;


Tracing route to 159.100.230.1 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  ARCHER_VR400 [192.168.1.1] 
  2     6 ms     5 ms     5 ms  172.17.1.135 
  3     9 ms     8 ms     9 ms  85.118.223.31.srv.turk.net [31.223.118.85] 
  4     6 ms     8 ms     6 ms  86.118.223.31.srv.turk.net [31.223.118.86] 
  5     9 ms     9 ms     9 ms  81.118.223.31.srv.turk.net [31.223.118.81] 
  6     9 ms     6 ms     6 ms  42.103.192.193.static.turk.net [193.192.103.42] 
  7     *        6 ms     6 ms  212.156.64.45.static.turktelekom.com.tr [212.156.64.45] 
  8     6 ms     6 ms     6 ms  06-ulus-sr14s-t2-2---06-ulus-sr12e-t3-1.statik.turktelekom.com.tr [81.212.222.209] 
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    53 ms    52 ms    52 ms  302-ams-col-2---06-ebgp-ulus-sr12e-k.statik.turktelekom.com.tr [212.156.102.184] 
 11    61 ms    61 ms    61 ms  er1.ams1.nl.above.net [80.249.208.122] 
 12    58 ms    58 ms    58 ms  94.31.39.106.IPYX-149692-ZYO.zip.zayo.com [94.31.39.106] 
 13    59 ms    59 ms    59 ms  po110.bs-a.sech-ams.netarch.akamai.com [23.57.99.243] 
 14     *        *        *     Request timed out.
 15    60 ms    60 ms    60 ms  ae120.access-a.sech-ams.netarch.akamai.com [23.57.99.249] 
 16    54 ms    54 ms    53 ms  93.191.172.248 
 17     *      263 ms   265 ms  a184-26-104-162.deploy.static.akamaitechnologies.com [184.26.104.162] 
 18    59 ms    58 ms    58 ms  159.100.230.1 

Trace complete.

Speedtest sonucu;

Hat değerleri;

2023-03-27_23-29-10

Tüm testler arka planda ESO ve Discord aktifken yapıldı. Oyunun sunucusunda olan bir problem gibi görünüyor. Studio Director'dan Mektup: 2022 Değerlendirmesi ve ESO'nun Geleceği — Elder Scrolls Online adresinde belirtildiği gibi 2023 Şubat / Mart gibi EU sunucularını yenileyecekler.

Not: https://1.1.1.1/ DNS denendi ve sorun çözülmedi. Şu an otomatik DNS alıyorum.

Oyun sunucularındaki sorun göz ardı edildiğinde bu değerleri düşürmenin bir çözümü var mıdır ?
Teşekkür ederim yardımlarınız için ?

Bir güncelleme paylaşmak istiyorum. ESO Destek ekibi ile iletişime geçtim ve dinamik IP alıp aşağıdaki portları girmem söylendi.

İnternette araştırdığımda port tetikleme yaparsam eğer (“The IP addresses are assigned automatically when triggered.”) dinamik IP gerektirmeden otomatik atanacağı söyleniyor. (Kaynak: https://www.softwaretestinghelp.com/port-triggering-tutorial/)

Destek ekibinden gelen portları aşağıdaki şekilde ekledim. Doğru mu ekledim bilgim yok. Bu konuda bilgili biri bilgilendirirse sevinirim. Ayrıca modem arayüzü başka türlü eklememe izin vermiyordu.

TurkNet Destek ekibine mesaj yollayacağım. Gelen cevaba göre burada da güncelleme paylaşırım.

Güncelleme 2

TurkNet ile görüştüm ve aşağıdaki cevabı aldım. Portları açsam bile sabit IP olmadığı sürece bir işe yaramayacağını söylediler. Sorun büyük ihtimalle EU sunucu kaynaklı. Her zaman yaşamadığım bir sorun. Bu gönderi olası bir çözüm yolu / rehber olarak burada kalabilir.