Düşük hız sorunu ve bağlantı kopması

Yakın zamanda TurkNet abonesi oldum. Altyapının desteklediği hızın 62mbs’e kadar olduğunu belirttiler. Şu an altyapının desteklediği hızın yarısını bile alamıyorum ayrıca kopmalar yaşıyorum. Destekten sürekli yazıyorum fakat halen çözüm yok. Ne yapmam gerekiyor ?

Modem: Zyxel VMG3625-T50B

xDSL istatistiklerim:

xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 58854
INP upstream: 14966
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 33542 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8192 kbps

near-end FEC error fast: 15278
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 330
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 5:02, 2 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.7 dB
output power upstream: 8.1 dbm
attenuation downstream: 14.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 14.9 dB
output power downstream: 13.5 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 02 22 23 44 45 55 66 66 67 77 78
tone 32- 63: 00 89 99 99 99 99 a9 aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 64- 95: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99 89 98 88 88
tone 128-159: 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77

Buradan altyapınızı sorgulayıp mesafesine bakarak yorum yapabiliriz.
İndirme tarafında çok fazla hat zayıflaması gözüküyor.
Yüksek ihtimal iç tesisat tarafında bir probleminiz var.
Kendiniz elektrikçi yardımıyla hattınızı ankastreden kontrol ettirebilirsiniz ve evinize kadar eksiz bir şekilde cat 6 23 awg kablo çektirebilirsiniz veya Turknet’ten ücretli ekip yönlendirmesini isteyebilirsiniz.

Ankastreden kontrollerin sağlanması gerekiyor. Mesafeniz 250 metre 65 mbpsye uygun olması gerek.

1 Beğeni

ankastreden kısa kabloyla modeme bağla modemdeki değere bakalım belkide port sorunudur. bilemeyiz.

Yani banada öyle geldi kablo yeni ise ya ankastre sorunlu yada port sorunlu

1 Beğeni

Merhaba @Mucahit97, konu hakkında bize destek kaydı oluşturdunuz mu? Eğer oluşturmadıysanız hızlıca https://turk.net/online-islemler/login üzerinden bir kayıt açın. Arkadaşlarım hizmetinizi ve altyapınızı kontrol ederek size yardımcı olsunlar.

3 Beğeni

Evet yaklaşık bir hafta önce durumu bildirdim. Destek hattı ilgileniyor, hatta teknik ekipten personel gelip kontrol etti. Sinyal sorunu olduğunu Telekom’dan sinyal yükseltme talep edeceğini söyledi fakat sorun bir türlü çözülemedi gitti. Yaklaşık bir haftadır sorunun çözülmesini bekliyorum.

1 Beğeni

Uzun süre beklemiş durumda

1 Beğeni

Maalesef durum öyle. Hız ve kopma sorunu sizlerin de anlayacağı üzere gerçekten çok sinir bozucu ve internet deneyimini mahvediyor. Çözülür diye umarak beklemekteyim fakat sorunun devamı halinde aboneliğimi sonlandıracağım.

1 Beğeni

Destek hattında ‘Telekom’a iletildi, kontrol ediliyor’ yazıyor. Destek hattındaki personeller elinden geleni yapıyor bundan şüphem yok fakat bu olay artık döngüye girdi. TurkNet’in işlerini Telekom dikkate mi almıyor yoksa iletişimsizlik mi var bilemiyorum. Bu gidişle TurkNet maceram kısa sürecek.

1 Beğeni

Hangi ISS geçersen geç, aynı problemi yaşayacaksın… TT altyapısı kullanan tüm ISS’lerin TT ile bir anlaşması var ve bu anlaşmaların hepsi aynı… Sadece Vodafone’nin farklı. Onda ki fark da şu; TT ekipleri arızaya geldiğin de müşteriyi arıyor biz geldik diye. O ara TT ekibi ile görüşüp bir nebzede olsa gelen ekip insani çıkarsa sorununu çözdürebiliyorsun… Yani onda da işte tahattüt, fiyat vb sıkıntılar var.

KAYNAK: DENİZLİ TT Saha Çalışanı. Kendisi bana öyle aktardı… Komşum TT altyapı üzerin den vodafone kullanıyor. Ona her arıza bildiriminde geldiklerin de arıyorlar. Dedim bizi niye aramıyorsunuz ? Dedi bizim anlaşmalar böyle. (TurkNet-Neetspeed-Gibir-Comnet) Bize verilen emir, geliriz saha dolabına bakarız porta, binaya 100mbps kapasite geliyor mu geliyor. Gerisine karışmayız deriz gideriz dediler. Yani altyapı da bakırda sorun da olsa hiç birşey yapmıyoruz dediler :smiley: Yani arkadaşlar durum ISS değil. Yerel sağlayıcı TT’ de

Katılmadığım yorum. İlden ile ve de bölgeye bakan ekipten ekibe değişen bir durum bu ISS’den bağımsız. Yeni taşındığım adreste aylardır yaşadığım bağlantı sorununu TT ekipleri gelerek 5 dakikada çözdü. Ekipler geldiğinde beni arayarak birkaç saat internetin gidebileceğini bu aralıkta dolaptan port vs kontrollerinin yapılacağını ardından binama ankastreme bakılacağını belirtti. Sonunda da sorunun benim ankastreme gelen TT bağlantısında ve yanlış kablo çakımında olduğu ortaya çıktı. Bu durumda da kişisel yorumumu ortaya koyarak TT’ TurkNet için arayıp soruyor demem yanlış olur. Eski muhitimde gelen ekipler gelmedikleri halde geldik baktık deyip rapor yolluyordu. İşin özü işini yapmak isteyen insan ve şubede.

Uzun süredir forumda takılıyorum ve forumdan bir hayli arkadaş edindik. Yaklaşık 12 kişi ile sürekli muhabbetim var. Onlarda da durum bahsettiğim şekilde ki ekstra olarak forumda da benzer olayları çok görüyoruz. Ne mutlu ki siz inisiyatif kullanan yada nasıl diyeyim belki başka biryer de çalışıp arama işini alışkanlık haline getirmiş yada amiri ‘‘aramamız gerekmese de siz yine de arayın’’ diyen insan olan birine denk gelmiş olmalısınız :smiley: Keza arayıp açıklama yapmış falan ilginç geldi. Ben tt saha ekibi arkadaşla gel git artık biraz samimiyet kurdum. Arıza açsam, olacak olan aşağıya atacağım foto olacak :smiley: adam açma arıza kaydı gelmem diyo açıkca :smiley:

Ülkede üç beş kiş kaldı işini hakkıyla yapan desem yeridir belki de bilemiyorum bana gelen arkadaşlar bayağı açıklama yaptı ölçüm aldı falan hatta daireme çıkıp hattın değerlerine bile baktılar ben bile şaşırdım. Olması gereken de bu bence ki gayet memnun bir şekilde TT yaptı sorunumu çözdü diyebiliyorum. Marka güvenilirliği ve de saygısı reklamla bilmem ne influencer’ına reklam vererek değil müşterilerin sorunlarına kendi sorunları gibi yaklaşarak ilgilenmekten geçiyor nezdimde. Sorunum çözülmemiş olsaydı aynılarını der miydim diye düşündüm muhtemelen derdim çünkü böyle bir muamele görmeye pek alışık değilim, değiliz ne yazık ki :smiley:

Arkadaş destek açtığında direk kapıyı çalıp girdiler aynısı oldu. Bence tarafsız olarak herkese yapmaları gereken birşey

2 Beğeni

Ben gelen ekibi yakalayabileyim diye 4 gün yıllık izin aldım düşün artık. Baktm gelmiyorlar TT müdürlüğe gittim sikayete. Sonra ekip ariyor biz geldik neredesiniz diye :joy: Neyse ki ekiple gorusunce bazi seyler sekillendi. Ortak calisma yaptik TT ekibi ile… Noise margini hic bilmiyorlar. Ben anlatinca anladilar…

1 Beğeni

Bence biliyorlar sadece senin ne kadar bilgi olduğuna göre bakıyorlardır. Nasıl kandırırız tarzı birşey de olabilir. Bilemeyeceğim. Arkadaş biliyor benim
Öyle görünüyormuş gibi de olabilir.

Her karışından liyakat her metresinden hamaset ve feraset fışkırıyor bu ülke topraklarının artık ne diyeyim :smiley: Kalifiye eleman görünce gözlerimiz yaşarıyor…

Yok ciddi ciddi bilmiyor. Sadece kablo ziplemesini biliyorlar. Devre vs o kadar. Hatta 2 port birleştirip mi ne birşeyler yapacaklardı. Sinyali artıralım diye beceremediler :smiley: En sonunda forumda sağolsun @Baran kardeşim geldiklerin de gelen ana kabloya bağlasınlar dedi. Onu bari yapın dedim zar zor yaptılar. Ha birde yak1 ile çakıverin dedim :smiley: Onu da öyle yaptılar.

3 Beğeni

İç tesisatı kontrol ettirdim herhangi bir sorun yokmuş. Artık hız sorunundan geçtim kopmalar iyice arttı kesintisiz internet kullanamaz oldum.

1 Beğeni