Dsl kablo

vodafone internet başvurusu yaptım türktelekom gelip direğe baktı ve gitti kablo çekmedi vodafone kurulum ekibi geldi ama kablo olmadığı için bağlayamam dedi sonra komşunun kullanmadığı dsl kablosunu farketti modemi ona bağladı turuncu ve mavi kabloları kullandığını ve türktelekom gelince onlara söylememi istedi acaba ben komşunun kullanmadığı kablonun mavi beyaz renkli olanlarını kullansam modem çalışır mı yoksa illa türktelekomun gelip direkden turuncu mavi kablolarımı takması mı gerekli

Daha önce bağlı kullanılmış hatta bağlamışlar. Dediğiniz gibi diğer kabloların uçları direkte bağlı olmayabilir. Hattınızda sorun yoksa denemenize gerek yok bence…

1 Beğeni

bende onu düşündüm direk tarafından hat bağlı olmayabilir modemim takıldığından beri dsl okumuyor o hatta benim modemim çalışabilir mi

Muhtemelen siz o kabloya bağlı olduğunu söylediğinizde telekom ekibi direk bağlantısını kontrol edecek. Oradaki bağlanan yere göre devre numarası belirlenerek. Telekom onayı vermiş olacak. Sizin iş biraz tersten gitmiş… telekom bağlar hazırlar ve kabloyu etiketler… TurkNet o kabloya bağlar ve kurulumu tamamlar. Tamamen ters başlamış umarım sonunda herşey adınıza iyi olur

umarım 2 aydır evime altyapı getirmek için uğraştım her şey sıkıntılı gidiyor o kablo direkden bağlıysa ben beyaz ve mavi kablolarını modeme bağlasam çalışabilir mi

Ben daha önce interneti kapatmıştım. TurkNet 'e başvuru yaptım. Şifre filan gelmişti. Türk telekom daha kablo çekmemişti. Daha önce kullandığım ve kapattırdığım hatta bağladım. Modem şifresini filan girdiğimde internet çalıştı. Telekom sonra yeni kablo çekti etiketledi. Bende yeni kabloya geçirdim öyle devam ettim. Üstelik diğer hattı hiç bir operatör görmüyordu. Türk telekoma kadar gitmiştim. Onlar bile görmedi. Devre arızası var dediler. Yani altyapı görünmüyordu ama hatlar çalışıyordu. TurkNet Online İşlem Merkezi e gir modem şifre bilgisinden bak. Modem ayarlarını yapar denersin. Yalnız şöyle bir şey var. Olur da kaza eseri bağlantı sağlarsan ve veri indirme yaparsan. Hattın sağlıklı olmasa bile. TurkNet faturalandırman başlar. Diğer sorun giderilene kadar sorunlu internete para ödemeye başlarsın. Kimseye de bişey anlatamazsın. Oldu ki sorun olmadı. Türk nete bildirirsin. Bağlandığın devre numarasını (eger resmiyette gerçekten boştaysa) sana tahsis edilmesi için türk telekoma bildirimde bulunur kullanmaya devam edersin

1 Beğeni

Neredeyse 3 ay oldu hala türk telekom devre arızasını hala yapacak. İşim onlara kalsaydı eyvah eyvah…

Bu şekilde görünmesine rağmen TurkNet bağlantısı sağlanmıştı

1 Beğeni

Çalışacağını sanmıyorum ama deneyin bir şey kaybetmezsiniz :man_shrugging:

türktelekom gelince bu boştaki komşunun kablosunu bana versem verirlermi yoksa yeni hat mı çekiyorlar

yapma ya türktelekom ile uğraşcaz yine demek

hocam ben vodafone nete başvurmuştum modemi falan gelip kurulum ekibi kurdu ama vodafone de hesabım falan gözükmüyor acaba modem dsl kablosuna bağlanınca mı aktif oluyo hesap

bendede aynı şekilde gözüküyor fakat ben kullanabiliyorum.Crc hatası alıyorum ben 2 kez ekip çağırdım ankastrede 30-50 mbps gözüküyor yukarıda 87 mbps sorun modemde dendi hız düşürüldü sorun devam ediyor. Yeni modem alıcam maalesef biriktirdiğim parayla 15 yaşındayım 3 aydır internet sorunu yüzünden psikolojim bozuldu modem aldıktan sonra düzelmezse zaten yıkarım ortalığı

Şaka gibi bunu yazdıktan sonra sorunu çözdüm 2 yıldır bunu yaşıyorum

Nasıl çözdünüz? :flushed:

Ayrıca diğer kabloları iptal edince hızım, snr değerim ve transmit power’ım olumlu yönde etkilendı TurkNet 'e yazdım ve şu anda sorunsuz 100 mbps alıyorum.

Dediğim gibi her şeyi denedim TurkNet ve türktelekom sorunun modemde olduğunu söylediler modem 3 kere değiştirilmesine rağmen bina çok eski değil ama kabloları tekrardan kontrol etmeye karar verdim. Ankastreden gelen cat5e ftp miydi korumalı kablo işte farklı bir kabloya ek yapılmıştı aslında 4lü ek yapılmış çünkü evde 4 tane telefon socketi mi diyeyim işte onlardan var eki yenilemeye karar verdim diğer kullanmadığım 3 tane kabloyu iptal ettim ve normal bir şekilde ek yaptım yarın elektirikçiye gidip eki yak konnektör ile yapıcam

hocam bantlı olduğunu gördüm hızı fazla düşürüyor mu bana fazladan 30 40 mt kablo verdiler boş yere duruyor öyle hızım düşüyor direk kesip en kısa halinde yapmayı düşünüyorum ama türktelekom boncuk gibi bir klips le bağlamış elle bağlayıp bantlasam sıkıntı çıkarır mı

Boncuk klips bağlamak daha iyidir. Elle bağlamak hat zayıflaması yapıyor.