DSL Işığı yanıp sönüyor

Arkadaşlar 6 temmuz tarihinden beri yani tam 20 gündür internetim yok 14 temmuzda TurkNet saha ekipleri adresime geldiler bina girişindeki etiketimi bağladılar ve hala internete girişi sağlayamadığımı gördüklerinde tekrar yaptıkları kontrolde bina tesisatım ve modemimde sorun olmadığını fakat türk telekomun sinyal vermesi gerektiğini bunun da 36 saat içinde gerçekleşecek kolay bir işlem olduğunu söylediler fakat türk telekom ekipleri adresime bir türlü gelmiyor ve her seferinde ARIZA MÜŞTERİ İÇ TESİSAT KAYNAKLIDIR yazısını uygulamada bırakıyorlar türk telekom ilçe müdürlüğüne gidip onların müşterisi gibi arıza teknik destek için girişteki cihazdan numara almayı denediğimde türk telekom saha ekipleri şu anda hizmet verememektedir yazısıyla karşılaşıyorum bu adamları adresime nasıl çekebilirim türk telekom ilçe müdürlüğünden evimin önüne kadar saman döksem bu dnlar benim evin yolunu bulabilirler mi ne yapabilirim şimdiden teşekkürler BU ARADA MERSİNDE YAŞIYORUM MERSİN TÜRK TELEKOMDA TANIDIĞI OLAN BANA YARDIMCI OLABİLİRSE SEVİNİRİM bu adamları bir türlü adresime getiremedim ortak çalışmaya dahi katılmadılar

Merhaba, Özelden yazdım.

Size tavsiyem şudur;
ankastreye sinyal gelip gelmediğini 1-2 yolla deneyebilirsiniz.

  1. Dijital multimetre ile multimetre ayarını dc 200 volt kısmına alıp kendi kablonuzun ankastrede bulunan 2 ucuna temas ettirerek ölçüm yaparsınız. Değerler 10 voltun üzerinde çıkması gerekiyor.
  2. Eğer 1.ci yöntemi yapacak ekipmanınız yoksa 1 tane fabrikasyon uclu rj11 soket çakılı telefon kablosu ile kısa olsa iyi olur. Ankastreden çıkan 2 ucu birleştirerek sonuca ulaşırsınız.
    Tabi ters birleştirmeyi de göze alarak 1 er dakika aralıklı olarak ucları değiştirin.
    Genelde doğru şekilde takıldığında çoğu modemde ilk olarak dsl ışığı tepki verir.
    Ama şöylede bir şey öneriyim bazen olabiliyor dışarıdan gelen kablo uclarını ankasteden çıkararak ölçüm yaparsanız yada birleştirme yaparsanız daha sağlıklı sonuç alırsınız.

Teşekkür ederim keşke bu yöntemleri hiç denemem gerekmese ama umudumu iyice kaybedersem bahsettiğiniz yöntemlerden birinde kullanılanları sipariş edeceğim

Rica ederim. Bence önce bunları deneyin. Sonrasında iç tesisat kaynaklı çıkmasın arıza emin olun.
Eğer sorun onlarda ise zaten hiçbir şey söyleyemez TT.
Siz sadece kapıyı bekleyip TT ekiplerini, gözliceksiniz yanında durun yalan konuşmasınlar.

Bu tekiz ekipleri benim dsl kabloma bir alet takıp bakın sinyal yok dediler ama ankastreden takmadılar direkt daireden takıp gösterdiler ben çünkü ısrarla modem veya kablolarda sorun olup olmadığını sordum adamlara

Niye ankastrede denetmediniz?
Sonradan denettiniz mi ankastrede?
Bu gibi durumlarda kim gelirse gelsin denettirin.
Hata sizde yani yanlış anlaşılmasın ama.
Herkes işini özverili yapmıyor. Ama siz ısrar etmedikçe yapmamaya ısrar ederler unutmayın…

Benim de ilk kez arızam oluyor pek vakıf olduğum mevzular değil yeni bir ortak çalışma planlanıyor onda artık önerileriniz olursan kontrol ettiririm

Tamam o zaman şöyle bir yol izleyin.
Ekip geldiğinde ankastreden ölçüm yapsın sonucu kendi gözünüzle görün.
Yada mical bir tane telefon kablosu temin edin rj11 jack ucu sağlam olsun.
ankastreye bir uzatma kablosu çekip modemi ankastre yanında deneyin eğer sinyal almazsa ucların yönünü değiştirip öyle deneyin. Ama bu testleri yaparken mutlaka video almanızı tavsiye ederim tarih ve saati de videoda söyleyin ki şu tarihte netiniz varmış demesinler.
Sonra dediğim gibi ekip geldiğinde testi yaparken yanında olun. Uyanık davranıp uğraşmamak adına o kadar yol geliyorlar zevzek insanlar bazen.

Bende şöyle bir mantık vardır. Akıllı adamı severim hatta benden akıllısını daha çok severim ama bu akıllılığı altını çizerek çok ama çok kibarca söylüyorum uyanıklığa yoranları sevmem.
Bugün TT ekibinden biri 2 defa aradı beni. Sanki inanacakmışım gibi diyor ki dolabınıza 35 Mbps hız geliyor diyor =)
2.ci aramasında dedim ki peki öyle ise madem misal o dolaptan hizmet alan TT abonesi 50 Mbps hız istediğinde TT veremeyecek mi dedim veremez dedi =) Gerisini siz düşünün. Saha dolabına 35 Mbps hız geliyormuş çıldırası geliyor insanın gerçekten.

1 Beğeni

Çok teşekkür ederim tüketici olarak hiç böyle şeylerle uğraşmamak lazım ama ülkenin sorunlarından biri bu adamlarda dürüstlük diye bir şey yok adam geliyor eve zihin satrancı oynuyoz söyleyeceği bir sonraki yalana ne demem gerektiğini falan düşünüyorum bu arada bugün bir tanıdığım aracılığıyla türk telekom servisinde çalışan biriyle telefonda görüşeceğim kendisine ne söylemem gerekiyor gelip ankastreden sinyal gelip gelmediğini kontrol etmesini söylemeyi düşünüyorum

Öncelikle geldiği zaman ankastreden sinyal gelip gelmediğine baksın ama hem ankastre çıkışından kontrol etsin hemde ankastreye giden kablodan kontrol etsin arada bir kopukluk temassızlık varsa çıkar zaten.
Ardından eğer ankastreye sinyal geliyor ise sorun sizin evinize giden kendi kablonuzdadır demektir.
Eğer sinyal olmamasının nedeni sizden kaynaklı ise ya yeniden hat çekersiniz ankasteden evinize yada durumunuz elvermiyorsa buna kabloyu söküp ucunu kontrol ettirirsiniz.
Tavsiyemdir tabi ben kabloyu kendim bağladım evime çektim.
Ben Cat6 kablo kullandım ve testlerimi de yaptım yani bana gelipte iş tesisat kaynaklı diyemez onu diyenin aklını alırım.
Sizde benim dediğim şekilde uygularsanız uygulatırsanız rahatlarsınız.

Teşekkür ettim peki kullandiginiz cat6 kablonun linki var mı

Çok farketmez o. Yani dsl bağlantı için 23-24 Awg çok birşey farketmiyor.
Zaten eskiden kullandığımız telefon kabloları bile 35 Mbps hızları çok rahat karşılıyor.
Ama tabiki Cat6 kullanmak demek bu bağlantı kalitesinin gözle görülmese bile kalitesini dengeliyor.
İşin saçma yönü çoğu yerde çok ama çok ince kablolar var yani ankastreden santrale giden kablolar için konuşuyorum. Normal olarak 23 Awg kullanılarak yapılan bir altyapı 2 km uzaklığa kadar 100 Mbps çıkış varsa santralden 60-70 Mbps hızları taşır. Bunu nerden biliyorum şöyleyeyim benim santrale uzaklığım yaklaşık 1200 metre. Ben bu uzaklıktan 3,7 snr de bile 1 hafta kopma yaşamadım ben modemi hiç kapatmam ondan biliyorum. Kaldı ki TurkNet 6 snr de bağlantı sağlıyor o yüzden de iyi hızlar ulaşıyor. Ama işte Her yerin altyapısı bir olmuyor. Adamın mesela saha dolabından alır bağlantıyı 100 metreden kopma yapar santralden alır yine kopar.
oy bugünde konuşasım geldi he :rofl:

Tamamdır çok teşekkür ettim inşallah bu sefer internetim gelir

Aklınızda bulunsun yine evinizde de işinizi görecek bir multimetre almanızı tavsiye ederim.
Fazla pahalı bişey almanıza gerek te yok. aslında tavsiyem kalitelisinden almanız da.
Çünkü olur ya bir priz bozulur alet bozulur yada kablo bozulur bunlar gibi şeyleri ekstra bakma parası vermeden kendiniz de yapabileceğiniz şeyler oluyor.

Benim anlamadığım türknetin anlaşmalı servisi bana neden yalan söylesin bir apartmanın 6.katında oturuyorum tesisatın değişmesi gerekse adama metre başına 4.5 liradan en az 90 lira ödeyecem TurkNet 'e de 108 lira ödeyeceğim orasını da aklım almıyor para kazanmak mı istemiyor bu adamlar

Kendiniz değiştirin gerek yok ki. Bahsettiğiniz tanıdık ekip arkadaş geldiğinde dediğim gibi ankastreyi ölçtürün. Eğer zaten ankastre kaynaklı bir sorun çıkarsa hiçbir şeye gerek kalmaz.
Birde şunu belirtmem gerekirse aslında kablo ucunu uğraşsanız sizde değiştirirsiniz kabloda sorun varsa büyük ihtimalle soketindedir.
Ben soketi bile kendim çaktım. çok kolay aslında elektrikçiye gidin 4-5 tane rj11 soket isteyin yedekte dursun o ne derse kimi diyor =) telefon kablosu ucundaki soket dersiniz. Tanesi 1-1,5 TL.
soketin 4 parmak arkasından kabloyu kesin uclarını 1 mm uzunluğunda soyun 2 ucunda sokete yerleştirin ardından 1 tane cımbız işinizi görür soketin içine kabloları azcık ittirin ve uçlarını önce pense ile metal kısımlarını ezin içine doğru girsin. Ardından cımbızı metalletin üstüne gelecek şekilde koyun pense ile vurun yada sıkıştırın.
Bakın size güzellik yapayım en kolay yolunun videosunu atayım izleyin. İnanın bana eli tornavida penmse tutabilen herkes yapar.

Nexans, Erse, Reçber CAT6 23AWG marka ve modellerini öneririm. Hattını, en verimli şekil de kullanman için, CAT6 23AWG bir kablo tercih et.

Türknetin kendi görevlendirdiği anlaşmalı personel yapmaz ancak diğer operatörün altyapısındaki personel için aynısını söyleyemem.

Ama ankastreden yapılan ölçümü görmeden bir ücret ödemeyin. Yada ücret ödemenize gerek te yok.
Videolu şekilde anlattım 5 TL gibi bir ücrete kendiniz yaparsınız.
Ama şöyle yapabilirsiniz eğer evde bir telefon hattı varsa telefon varsa ucları o hatta takarak da deneyebilirsiniz bir sorun varmı diye.
Yada alt komşunuza rica edersiniz modemde takılı durur jack ucu diğer ucları onunkilerle birleştirirsiniz eğer sinyal gelirse dsl ışığı yanar. Gelmezse artık ya ucu değiştirirsiniz yada yeniden kablo çekersiniz ama mesela şöyle yapın derim siz metre başı 4,5 den 90 tl diyorsunuz ama 6. kata fazla tutar.kat başı yaklaşık 8 metre gider. Ama kabloyu dıraşıdan alırsanız dolanmadığı için daha az metre kateder.

İnternetim geldi sorunum türk telekom çalışanının bağlantı etiketini 1.kattaki daireye çakmasıymış en başından beri sorunun burada olduğunu biliyordum da bu kadar özensiz insanlar olduklarını tahmin edememiştim
Bu sefer de hız problemim var 75 megabitten anlaştım maksimum 20 megabit alıyorum gelen tekiz çalışanı modemi yenileyin hızınızı 50 ye düşürün yoksa kopma sorunları yaşayabilirsiniz dedi o zamanlar modem 40 megabit kadar hız verebiliyordu (sonradan 20ye düştü işte) ben hiçbir şey yapmadım ama hız 20 ye düşunce kayıt açtım gelen türk telekom ekibi iç hattınız eski onu yenilemeniz gerekiyor dedi ben de ne yapacağımı şaşırdım