Değişken Hat Değerleri

Merhabalar

Eylül ayında yeni abonelik açtırdık. Başka sağlayıcılarda sorgulama yaptığımda 82mbps e kadar hız gösteriyor. Santral/Saha dolabı tahmini mesafe ise 76 metre.

İlk bağlattığımızda port kaynaklı sorun vardı. Modeme gelen ulaşılabilir hız en fazla 60mbps civarındaydı, ayrıca SNR ve zayıflama değerleri çok yüksekti. Destek talebi açtım ve telekom ekiplerinin kontrolü sonrası bağlı olduğum portumun arızalı olduğu tespit edildi ve değişiklik yapıldı. Sorunum büyük ölçüde çözüldü. Modeme 88mbps civarında hız ulaşıyordu.

Ardından sorunlar devam etti. 3 kere daha telekom ekipleri geldi. Ankastre bağlantısını düzelttiler her seferde. Hepsinde de hat değerleri bir tık daha arttı. En sonunda hızımın 79mbps olarak sabitlenmesini istedim.

Bu yazıyı yazarken hat değerlerim şu anda bu şekilde

Sorunum şu, ulaşılabilir hat değerlerim stabil değil. Saate göre değişiyor. Sabah saatlerinde 110mbps e kadar çıktığı oluyor. Akşamları, tahminimce yoğun zamanlarda da, 90mbps e kadar düştüğü olabiliyor. Hat değerlerim düşünce bağlantım kopuyor. Modemi yeniden açıp kapamam veya dsl kablosunu takıp çıkarmam gerekiyor.

Bazen de ulaşılabilir hız kısmında çok büyük bir değişiklik olmuyor fakat internette google açmak bile oldukça zorlaşıyor. Yine modemi açıp kapatınca düzeliyor.

Bağlantı süresi ne kadar uzun olursa sorun çıkma olasılığı o kadar artıyor. Kendimce ufak bir çözüm buldum. Modemi arayüz üzerinden her gün saat 03.30 da resetliyorum. Fakat her zaman faydası olmuyor açıkçası.

Kullandığım modem TP Link Archer VR400 v3 DSL ayarları menüsünde Bit Swap ve SRA açık.

Bildiğim kadarıyla ankastreden tek parça halinde cat 5 kablosu geliyor. Arada yapılan ek varsa bilgim yok. Fakat ankastreden bağlı olan ile evde prize çıkan renkler aynı.

Kullandığım dsl kablosunu elektrikçiden özel yapım olarak aldım. 2 metre ve uçlarına jak takılı bir kablo. Standart bir kablo ile denediğimde daha kötü sonuçlar aldım açıkçası.

Ulaşılabilir hızın stabil hale getirilmesi için telekom tarafına nasıl bir başvuru yapmam gerekir? Veya hızımın 75mbps olarak güncellenmesini istersem sorun devam eder mi? Görüşünüz ve tavsiyeleriniz nelerdir?

Hocam modemi direkt ankastreye bağlayıp değerlerinizi kontrol ettiniz mi? Cat5 kablo bu zamana göre eski kaldığı için prizden değilde yaoabiliyorsanız ortam uygunsa ankastreden modeme sirekt cat6 veya cat7 kablo çektirmek stabil bir bağlantı sağlayabilir eğer problemimiz buradaysa.

1 Beğeni

Telekom ekipleri kendi ekipmanları ile kontrol etti. Modeme gelen ile çok bir fark yoktu. İç tesisat ile ilgili bir sorun olduğunu düşünmüyorum açıkçası.


Hat değerleri tekrardan değişti

1 Beğeni

Eklerin uçları bantlı olarak mı kullanıyorsun .

Cat5 kablo etraftan manyetik çok kolay alabiliyor.
Okadar iyi yalıtımı yok
Başka kablo yaklaşınca veya çok yoğun kullanıldığında

2 Beğeni

Vdsl altyapıda bölge kapasitesine bağlı olarak max atanabilir değerde değişiklik olabilmektedir. Dilerseniz Online İşlem Merkezi üzerinden Hızım Düşük-Performans kaydını açabilirsiniz.Online İşlemler - TurkNet

2 Beğeni

Bakır kablo bu kadar değişkenlik normal. Özellikle yüksek hızlarda daha fazla oluyor. Eğer hattınız kopmuyorsa ellemeyin. Eğer iç hat elden geçtikten sonra düzelmez ise 75 sabitletin.

1 Beğeni

Öncelikle yazım biraz uzun olacak… Çünkü yaşadığınız sorunu zamanın da bende yaşadım. Kısmi olarak da yaşıyorum ama şükür CRC almadığım için sorun artık yaşamıyorum.

Yoğun zamanlar da maks hızın bir anda düşmesi yani kapasitenin düşmesi sonucu mevcut hız da bu durum dan etkilenir ve hızlı bir biçimde CRC hatası üretmeye başlar. CRC hatası da kopmalara, hız düşmesine, sayfaların bu yüzden geç açılmasına neden olur. Yani şöyle özetleyeyim. 8 SNR değerin de maks hız 100 dür. Mevcut hız ise 90-95 dir.(Kablo kalitesi ve uzunluğuna göre değişir bu değer) Yoğun saatler de veya kapasite sorunu olduğun da maks hız düşer yalnız o ara da SNR değeri de düşer. Mevcut hız da sabit yerini koruduğu için o anda hat incelme noktasına gelir. İnceldikce hat hatalar daha da inceldiği zaman kopmalar meydana gelir.
Bu biraz da modem istikrarına bağlı bir durum. Ben bu yüzden orta bütçe aralığında her zaman keenetic öneririm. Sonra modem kapa aç durumun da bu sorun ortadan bir nebze kalkar ve yeni değerler ile bağlanırsınız. Bazen bu değerler sizi kurtarır iken bazen belirli bir süre kurtarır(4-5-6-7-8-9 saat) Modeminiz den SRA ayarını kapatıp kullanım deneyimleyin.

Gelelim sizin duruma benzer yaşadığım sorunu kısmı olarak nasıl çözdüğüme… Öncelikle bende ki benzerlikleri kendi durumunuz ile karşılaştırıp bir dizi önlem alınız veya uygulayınız.

Benim santrale mesafem 107 mt fakat en fazla 20 mt uzaklıktayım saha dolabına. Telekom saha ekibi sistemsel bir problem olabilir bakılması gerek dendi öyle kaldı. Bağlantım şu şekilde. Ankastre den gelen CAT6 kablo daire içindeki kabloların toplandığı yani odalara dağıtılan kablo kutusuna geliyor. Oradan da odalara EK 'ler ile dağılıyor ve oradan oda içinde DSL prizine geliyor. Oradan da EK dsl kablosu ile modeme bağlantı sağlıyorum. Keenetic modem kullanıyorum bu arada… SNR ayarını kendim yapabiliyorum. Normalde ben 6 SNR değerin de maks hız 116. Mevcut hız 91 civarında. Hat zayıflamam da 4.8 ler de idi. Yoğun saatler de maks hız 108 lere mevcut hız ise sabit ama SNR 6 da ayarlı olmasına rağmen dslam otomatik snr yi 4 lere çekiyordu. Mevcut hız modemi kapatıp açmadığım için o an sabit gözüküyordu ama CRC üretiyordu. Dedim bu işte gariplik var. Keenetic modemin dsl kablosunu kullanıyordum. TT nin eskiden vermiş olduğu kalın gri bir kablosu vardır enli onu takınca CRC hatalarım örneğin 100 ise 20 30 lara kadar düşmüştü ama yine de üretiyordu. Sonra TT ile bu durumu çözmeye karar verdim ve gelen saha ekibi yakaladım. Biraz da samimi olduk bazı mevzular dan sonra.

TT saha ekibi ile saha dolabında bana ait port kontrolün de, portumun maks hızı 142 mbps mevcut hızın 102400 SNR değerimin de 16.1 olduğunu gördük. Ankastre 16 daireyi kaldırmıyor olabilir bir bakmak lazım dendi ve ankastre kontrolü yapıldı. Dışarı dan gelen yani bakır altyapının ankastreye ulaştığı yani ana hat da bağladık baktık ki değerler 3 4 mbps yukarı fark ile aynı değişen sadece SNR değeri idi. Oda gelen SNR 9 idi. Ankastre de problem olmadığını, gelen bakır altyapı da sorun olduğu söylendi. Ne yapalım der iken TT benim daireme gelen kablonun ucunu YAK1 aracılığıyla ana hat da bağladı. Sonra bende daire içimde ki kablo kutusunun toplandığı yerdeki odama gelen kabloyu buldum ve teke düşürdüm bağlantıyı yani ankastre den gelen kablo ile odama gelen kabloyu YAK1 ile bağladım. Kabloların hepsini bağlamışım bilmediğim den normal de 2 kablo yetiyor muş ama buna rağmen hat zayıflamam 3.1 lere düştü ve bu bana 2 snr kazandırdı. Tabi down değerlerim de bir tık arttı. Artık 6 snr de 91 değil 98 almaya başladım. Tabi bu arada CRC hataları da en son fotoğraf atacağım duruma düştü. Yani günlük 20 40k hatta anlık milyon crc yerken bu rakam 10 lara düştü. Şimdi hat değerlerim değişken mesela 3 gün oldu modem kapatmıyorum. SNR yine altyapı kaynaklı 6 olmasına rağmen snr 4 lere düşmüş. MAKS ve Mevcut hız da ona orantılı bir düşüşte ama CRC yemiyorum.

Ben şuanlık bu durumu bu şekilde çözdüm. Sende aynılarını yaparak bir deneyebilirsin. Fakat senin kablo cat5. Kablo dan olabilir. DSL kablosu değişmişsin ama bir başka kablo ile deneyebilirsin. DSL prizini iptal edip ordaki eki yak1 ile dsl kablona direk bağlayabilirsin. O dsl prizleri başa bela… EK varmı bilmiyorum demişsin. Elektrikci ankastre den direk kabloyu tek oda içine vermiş olması çok garip. Normalde benim gibi daire içine getirir ordan tekrar ekler ile odaya dağıtır. Böyle bir durum varsa gelen kabloların toplandığı yeri bul ve bağlantıyı teke düşür ve yak1 bu ekleri bağla. DSL prizini iptal et ve orda ki kabloyu da dsl kablosuna yak1 ekle faydası mutlaka dokunacaktır. Ayrıca modemin SNR ayarı yapılabilen bir modem olsaydı eğer, hata yediğin saatler de SNR yükseltir hata ve kopmayı önleyebilirdin. Normal zamanlarda da snr düşürür hızına bakardın ama tabi bu bir tam çözüm değil sorunun ana kaynağını çözmek gerek. Tabi hiç bir çözüm bulamassan SNR ayarını hata almayacağın bir değere kendin yükseltip çözümde bulabilirdik. İnşallah söylediklerimin sana bir faydası dokunur.

2 Beğeni

Şehir değişikliği yapmadan önce yine vdsl ile 100mbps e kadar internet kullanıyorduk. Bulunduğumuz bölge şimdiki kadar yoğun değildi. Ankastreden eve normal telefon kablosu geliyordu. Ama bu kadar dalgalanma olmuyordu. Açıkçası bu yüzden ankastreden gelen kablo ile değil de altyapı ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca bugün yaşadığım düşüşü paylaşayım.

Önce

Sonra