CRC birden patlıyor sorun neden kaynaklı

CRC değeri birden patlıyor bu süre bazen bir gün bazen 2 gün bazen 15 gün sürüyor ama illaki hızım düşüyor modemi yeniden başlatmak zorunda kalıyorum sizce sorun neden kaynaklı bu durum sinirlerimi çok bozuyor Türknet desteğe yazıyorum modem teknik ekibe sorun deniyor modem desteğe soruyorum sorun Türknet kaynaklı modeminiz 0 zaten diyor modemi Türknetten aldım kime sorayım derdimi nasıl çözeyim bilemedim ne yapmalıyım

Gördüğünüz gibi yeni kapat aç yaptım ama ne zaman çıldıracağı belli olmuyor CRC nin 400-500 binlere fırlıyor internet kullanılmaz oluyor sizce ne yapmalıyım

Modeme bir önceki firmware sürümünü yükleyip denediniz mi?
Ya da resetleyip yeniden kurulum yaptınız mı?
Benim modemde crc hataları 9 milyonlara çıkıyordu. Başka firmware sürümü yükledim büyük oranda azalmıştı.

Modeminizi falan değiştirmeyin lütfen, bende de aynı problem var 2 aydır. Modemle vs. alakası yoktur bu durumun, tamamiyle telekom veya türknet ile alakalı bir durumdur.

Ben 2 aydır uğraşıyorum, bugün zor bela Türknet telekoma devre değişikliği için talepte bulunmuş, yarın devre değişikliği yapılacak. Sinyallerimi güncelledi ve kuvvetlendirdi TürkNet, şu an biraz daha iyi ama tabii bu CRC senin de dediğin gibi birden patlıyor, bakalım bende de birden patlayacak mı :roll_eyes:

TürkNet’e ısrar edin, seninle alakalı olmadığını ve forum.turk.net adresinizde de yaşayan müşterilerinizi gördüm falan dersen sana çözüm odaklı yaklaşırlar, yaklaşmaları gerekir.

Umarım en kısa sürede sorunun giderilir.

Tam olarak ne yapmalıyım dostum beni biraz bilgilendirir misin henüz bu forumda da yeniyim devre değişikliği dediğin olayı bana kısaca bi açsan ben de durumu iletsem onlara @ankaralinamik

Devre değişikliği talebinde ben bulunmadım ama ben 2 aydır sorunun bende olmadığını söyledim, benim iç tesisatıma kadar sorun var dediler tamam dedim ücretini ödedim türknet ekibi geldi iç tesisatı da değişti ama sorunlar devam etti, en son yine destek talebi açmıştım oradan bence ilgisiz ve bilgisiz bir yetkili talebime aynen şunu yazdı “Altyapınızın desteklediği hız 12 mbpsdir, santrale mesafeniz fazla” vb. cümlelerde bulunmuştu. Ben 3 gün üst üstte yazdım sorunlarımı tekrar, hat değerlerimi de attım Allaha şükür karşıma destek talebinde işi bilen birisi çıkmıştı sağ olsun hat sinyallerimi falan güncelledi, daha sonra aynı kişi devre değişikliği yapılacağını söyledi. Telekoma ilettiler durumu, telekom devre değişikliğimi yapacak (yanlış olmasın benim bildiğim kadarıyla santral/saha dolabında bizim sinyalimizi değiştiriyorlar, atıyorum A noktasından evime internet hizmeti alıyorsam beni B noktasına alıyorlar)

Siz TürkNete ısrarcı olun, ısrarcı olmazsanız her gün yazmazsanız inanın ki pek uğraşmıyorlar :frowning:

Ve karşınıza inşallah işi bilen bir yetkili gelir ve cevaplar destek talebinizi.

Ayrıca Twitterdan vs. de yazabilirsiniz, destek kayıt numaranızı bırakarak durumunu anlatın süreci hızlandırabilirsiniz.

(Ben 2 yıldır ortalama 28 mbit hız alıyordum, son 2 aydır maks 20 mbit alabiliyorum ;()

1 Beğeni

anladım teşekkür ederim bakalım yapacaklar mı göreceğim

@online modemin VMG8623-T50B ise kullandığın firmware yi söyler misin ya da link paylaşır mısın dostum rica etsem

aynı sorun 3 4 gündür ben de var 5 6 aydır kullandığım modem aynı hat değerleri ile son 3 4 gündür bir anda crc üretmeye başlıyor internet kullanılamaz hale geliyor

CRC, FEC gibi hatalar şunlardan kaynaklanabilir 1. Modemin sürümünden veya modemden (ki modemden olacağını sanmıyorum t50b için) 2. İç tesisatta(direkten veya ankastreden gelen kablo) ek veya splitter de veya kablonuzda sorun olabilir 3. Ankastreden sorun olabilir 4. Dış tesisat (santral/saha dolabı) yani telekomun sorumlu olduğu yerde sorun olabilir

modem zyxel e gitti adamlar yenisini gönderdiler eve elit ekip çağırdım parasını verdim iç tesisatı yeniledim bi an oluyor pat 400-500 bin sonra modem resetle adamlar apartman harici fiber de çekmiyorlar ki 20. yy da bakır kablo saha dolabı kanser oldum ödediğim ücreti şu işlere bi ben biliyorum devre değişikliği talep ediyorum salağa mı yatıyorlar anlamıyorlar mı onu da anlamıyorum cidden sinirlenmeye başladım başka bi firmaya geçsem yine aynı olacak saha dolabından gelen kablolarda sıkıntı var eminim ankastreden ölçüm yapınca da durum aynı anlayan yok ki müşterinin derdini 4 telli telefon kablosundan 100 mb/s internet veriyoruz diyorlar veriyorsun veriyorsun da o kablo onu taşıyor mu diyen yok

Modemde otomatik güncelleme var mı, açık mı?
Herkes aynı modemle mi yaşıyor bu sorunu?

Bir öneri daha vermek istiyorum, boş verin ısrarcı da olmayın TürkNet ekibine karşı.
2 aydan fazla olacak, bu süre zarfında çok ısrarcı oldum ama hala benimde CRC problemim giderilmedi. 6 - 15 DB arası fark etmeksizin anlık CRC 5-6 saniye içerisinde 10.000’den fazla oluyor ve internet erişimi gidiyor daha sonra DSL sinyali gidiyor, sinyal tekrar geliyor bu sefer hız oluyor 8-12 arası (24’ten).

Sözde Telekoma ilettiler, sözde devre değişikliği yapılacaktı, en son 3 gün önce cevap yazdılar sorunlarım devam edince geri dönüş yapmadılar hala :smiley:

Telekomda da suç arayamıyorum, belli ki TürkNet telekoma karşı ısrarcı olmuyor.
Ben müşteri olarak nasıl ısrarcı oluyorsam keşke TürkNette telekoma karşı o kadar ısrarcı olabilse/olsa.

Anlık 8mbit hız alıyorum, 15-20 dk önce yine crc muhabbetini yaşadım ve internet aşırı yavaş :slight_smile:

TürkNette bu olaylara rağmen kalma sebebim, 1.5-2 yıldır sorunsuz aldığım hizmet ve açıkcası YAPA altyapısı.

Umarım en kısa sürede sorunlarımız çözülür, olurda bir yetkili bu postumu görürse destek talebi numaramı da araya sıkıştırayım belki bir işe yarar; 39781384