Crc artışı

Tekrardan merhabalar,
2 gündür crc problemleri ile boğuşuyorum. Dün hızımın fantastik seviyelere düşmesi ile başladı bu olay. Birkaç kez reset atmanın ardından sonunda tekrar bağlanabildim. İlk defa olduğu için tekrarlanmaz diye geçiştirdim. Fakat bu yine yaklaşık aynı saatlerde tekrar meydana geldi.

image

Resimde göründüğü gibi 300bin hata var. Crcden mi kaynaklanıyor bilmiyorum fakat bu yaşanırken modeme reset attığımda bağlanması çok geç sürüyor.

Modemden aldığım bazı kayıtlar:

3 hafta gibi bir süre kesintisiz hatasız çok stabil bir bağlantı kullandıktan sonra bunların olması çok şaşırtıyor.

Peki asıl soru, bu problemi gidermek için ne yapılmalı?

Ayrıca fastpathte isem lütfen interleaved moda geçirmeyin :slight_smile:

1 Beğeni

An itibari ile oluşan hata sayısı ve hat değerleri:

image

1 Beğeni

Hangi modeli kullanıyorsun

Fast daysa ondan yapa biliyor. :grinning: ama ping düşük kalıyor

Vr300 v1.20

Farkındayım o yüzden ekledim. Belki farklı bir sebepten kaynaklanıyordur diye düşündüm. 3 haftadır sorun yoktu çünkü :confused:

1 Beğeni

En son yazılım mı yüklü

Evet (20 karakter-20 karakter)

1 Beğeni

için İndir Archer VR300 | TP-Link Türkiye.

Bir altındakini yükle .

Bir değişiklik yok hocam. Bağlanmam 10dk sürdü. Sürekli dsl link down hatası veriyor.

Modemi bağladığımda öyle bi hata yok. :thinking:

Benim hattımda olan bir sıkıntı sanırım hocam.
image

1 Beğeni

Sanırım onlar bağlantı hatası. Dsl Bi gidiyor bi geliyor mu.

Altaki dsl ışığı için üsteki internet ışığı . Senin sanki gidip geliyor internet.
İpv6 açık mi sende

Hayır ama bağlanırken çok uzun süre bekliyorum. Ipv6 açık değil

1 Beğeni

Kablonda sorun olma ihtimali olabilir. Çok denedim ama öyle bi hata alamadım. İlk başta veriyor oda bağlanmak için. sanki senin kablon birşeye temas ediyor. ona yönelmeye çalışıyor. o yüzden uzun süre olabiliyor.

destek açın baksınlar isterseniz böyle bi hatayı sürekli alıyorum.

:smiley: testimi yapayım diye diğerini çıkardım bu sefer diğeri bağlanamadı. neyse düzelttim

Yarın tekrar sorun yaşarsam destek kaydı açacağım teşekkürler.

1 Beğeni

Statik ip alıp birde öyle dene

Bağlanmaya çalışıyor fakat hat düşüyor yani kopuyor.


  • Paketi 50mb’e düşür.
  • Ankastre bağlantılarını ve kablonu kontrol ettir eğer kablon da problem varsa CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber markalı kablo kullanın eğer bağlantınız da oksitlenme, gevşeme gibi unsurlar var ise yenileyin veya kablonuzda ki diğer 2 damarı kullanın. Ek, dsl prizi, splitter var ise kullanmayın/yenileyin.
    Not: Ankastre bağlantısı ve eklere YAK1 kullanın.

Paketimi düşürmek kesinlikle en son alacağım aksiyon olacak. Güzelim yapayı terk edip vaeye geçmemin nedeni zaten hızımı arttırmaktı. Ayrıca bu yeni oluşmaya başlayan bir sorun bu nedenle hız kaynaklı bir problem olduğunu sanmıyorum.

Kablo değişimi öneriniz için teşekkürler aklımda bir süredir böyle bir düşünce vardı. Bugün modemi farklı girişlere takıp hataları gözlemleyeceğim. Sorun devam ederse destek kaydı açıp sorunun iç tesisattan kaynaklandığı kesinleştirdikten sonra yapacağım ilk iş kabloyu değiştirmek olacak.

Neler olup bittiğini buraya ekleyeceğim. İlginiz için tekrar teşekkürler.

1 Beğeni

Güncelleme

Gün içinde farklı portlara takıp tekrar denedim sorun hala devam ediyor.

Az önce yaşadığım internet kopması:
image

TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden destek kaydı açıp kendilerine bildirdim fakat yine klasikleşmiş bir cevap olan “x saat y dakikadır internet hizmetinizi kullanabildiğinizi görmekteyim” şeklinde olan mesajı aldım. Kendilerine eklediğim resmi ileterek tekrar kontrol etmelerini istedim. Sorunun iç tesisatta olduğu kesinleşirse kablo çekmeye hazırım. Durum şuan bu şekilde umarım kısa sürede çözülecek.

Destek numarası: 47725405