Tekrardan merhabalar,
2 gündür crc problemleri ile boğuşuyorum. Dün hızımın fantastik seviyelere düşmesi ile başladı bu olay. Birkaç kez reset atmanın ardından sonunda tekrar bağlanabildim. İlk defa olduğu için tekrarlanmaz diye geçiştirdim. Fakat bu yine yaklaşık aynı saatlerde tekrar meydana geldi.
Resimde göründüğü gibi 300bin hata var. Crcden mi kaynaklanıyor bilmiyorum fakat bu yaşanırken modeme reset attığımda bağlanması çok geç sürüyor.
Kablonda sorun olma ihtimali olabilir. Çok denedim ama öyle bi hata alamadım. İlk başta veriyor oda bağlanmak için. sanki senin kablon birşeye temas ediyor. ona yönelmeye çalışıyor. o yüzden uzun süre olabiliyor.
destek açın baksınlar isterseniz böyle bi hatayı sürekli alıyorum.
Bağlanmaya çalışıyor fakat hat düşüyor yani kopuyor.
Paketi 50mb’e düşür.
Ankastre bağlantılarını ve kablonu kontrol ettir eğer kablon da problem varsa CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber markalı kablo kullanın eğer bağlantınız da oksitlenme, gevşeme gibi unsurlar var ise yenileyin veya kablonuzda ki diğer 2 damarı kullanın. Ek, dsl prizi, splitter var ise kullanmayın/yenileyin.
Not: Ankastre bağlantısı ve eklere YAK1 kullanın.
Paketimi düşürmek kesinlikle en son alacağım aksiyon olacak. Güzelim yapayı terk edip vaeye geçmemin nedeni zaten hızımı arttırmaktı. Ayrıca bu yeni oluşmaya başlayan bir sorun bu nedenle hız kaynaklı bir problem olduğunu sanmıyorum.
Kablo değişimi öneriniz için teşekkürler aklımda bir süredir böyle bir düşünce vardı. Bugün modemi farklı girişlere takıp hataları gözlemleyeceğim. Sorun devam ederse destek kaydı açıp sorunun iç tesisattan kaynaklandığı kesinleştirdikten sonra yapacağım ilk iş kabloyu değiştirmek olacak.
Neler olup bittiğini buraya ekleyeceğim. İlginiz için tekrar teşekkürler.
Gün içinde farklı portlara takıp tekrar denedim sorun hala devam ediyor.
Az önce yaşadığım internet kopması:
TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden destek kaydı açıp kendilerine bildirdim fakat yine klasikleşmiş bir cevap olan “x saat y dakikadır internet hizmetinizi kullanabildiğinizi görmekteyim” şeklinde olan mesajı aldım. Kendilerine eklediğim resmi ileterek tekrar kontrol etmelerini istedim. Sorunun iç tesisatta olduğu kesinleşirse kablo çekmeye hazırım. Durum şuan bu şekilde umarım kısa sürede çözülecek.