Çok Fazla CRC Hatası ve Kopma Sorunu

Modem: Asus-AC51
Gün içinde sık sık kopma sorunu yaşıyorum.
Snr Margin çok dalgalı ve düşük oluyor kopma yaşadığım zamanlarda.
TT altyapısı kullanan Türknet abonesiyim.
Daha önce hattımda hiçbir sorun yoktu. Ta ki Mart ayına kadar.
Santrale mesafe 130 metre ve eski tip ahşap direkler üzerinden bakır hat geliyor.
Ankastre kutusu direk üzerinde ve 15 metre eksiz kablo ile direk modeme geliyor.
Mart ayında komşular aynı direk üzerinden internet bağlattı.
TT Ekipleri onlara bağlantı yaparken bizim internet gitti. Ondan sonra kayıtlar oluşturarak kopma sorunu maksimum 1 haftaya kadar çözüldü.
Ancak kopmalar devam etti. Ardından korona girince başkaları da aynı hat üzerinden internet bağlattı. Yaklaşık 7-9 ev aynı hat üzerinden internet kullanıyor.
Ondan sonra kopmalar çok arttı. Sürekli kayıt açıyorum.
Sisteme bakır kabloda devre değişikliği yapılmıştır giriyorlar.
Sonra sorun düzelmiş gibi oluyor ve 1 gün sorunsuz kullanıyorum ertesi gün yine aynı.
Kaç aydır kopma sorunu ile uğraşıyorum. Bir türlü yapamadılar.

Buna sebep ne olabilir?

asus modemlerde kararlılık modu var tüm modellerinde varmı bılmıyorum onu 8 db a ayarlayın yada hızınızı 50 mbps e indirtin sorun çözülecektir.

Evet kararlılık ayarı var.


8 - 9 - 11 db’a denedim yine aynı kopma sorunu yaşanıyor.

snr margin değerinin 8 in altına düşmeyecek şekilde ayarlama yapman lazım. madem 11 db e kadar denedin 12 -13-14-15 hepsini dene modem ıp alınca snr değerine bak 8 veya 9 un altına düşmeyecek şekilde ayarla veya iss den destek almak durumundasın tabi bu arada hızın biraz düşecektir ama stabil bir internetin olur.

bende de asus modem var vdsl hiç kullanmadım bilmiyorum ayarlarını ama adsl de DLA devredışı bırakıp kararlılık ayarını eksi yönde artırırsam hızım düşüyor ama stabilitem artıyor ve crc hataları azalıyor. yani -5 ile deneyin olmadı -10 deneyin olmadı - (eksi) yönde en yüksek değere kadar gidin iyileşme göreceksiniz diye düşünüyorum.

aksine karalılık ayarını +10 falan yaptığımda da hızım artıyor ama kopmalar da artıyor.

Modem yazılım sürümünü sonu 790 olan sürüme düşürün tekrar deneyin. Ve snr ayarını 11/12 seçin

2 Beğeni

Hocam mümkünse asus modem sokmayın evinize

2 Beğeni

Dün yine sorunla ilgilenildi. Şuanda kopma yok.
Genelde sabah 11.00 gibi kopma sorunu başlıyor.
Yine olursa söylenilenleri yapmaya çalışırım.

Bu arada CRC 1 saat 15 dk da 825000 olmuş.
Firmware sürümünden olabilir diye bir alt sürümü .805 tekrar yüklemiştim yine aynı.
Arkadaş .790 sürümünü önermiş. Bir de onu deneyeceğim.

Snr Margin kararlılık ayarı yaparken üstte DLA ayarının devre dışı mı olması gerekiyor?
Ben öyle yapıyorum ayarlarken.

Vdsl modem bildiğim bir konu değil ama adsl de kendi deneyimimden bahsettim yukarida. DLA aktifken kararlilik ayari devredıșı kalıyor zaten. Ben kendi modemimde dla kapatip kararlilik ayarını - (eksi) yönde artırdıkça daha stabil bir bağlantı saglayabiliyorum. Sizin attığınız ekran görüntüsünde vdsl bölümünde kararlilik ayarı 8 görünüyor onu - 8 - 10 falan yapıp bir deneyebilir misiniz

@GxL bu konuda size yardımcı olabilir

Kararlılık ta +2 ile +30 arasında değerler var.
eksi(-) değerleri yok
DLA aktif ya da devredışı bırakıldığında kararlılık ayarı değiştirilebiliyor.

Son Yaptığım değişiklikler:
Firmware .790 sürümüne düşürdüm.
Gün içinde yine 3 kez kopma oldu ve CRC yine yüksek

Firmware 805 olanı da deneyin eğer yine aynı sorun varsa modem değiştirin

Onu da denedim olmuyor maalesef. :smirk:
Modemle alakalı olduğunu düşünmüyorum.
Başka modem taktım o da aynı.
Kayıt açıp TT ekiplerine iletildiğinde 1-2 gün kadar hiç kopma olmuyor. Geçici çözüm yapıyorlar sanırım.

Destek kaydında son msj:
Merhaba.
Devrede bulunan arıza ile ilgili gerekli iyileştirme çalışmalarının ivedi bir şekilde sağlanması adına saha ekiplerine tekrar bilgilendirme sağladım. En kısa süre içerisinde müdahale sağlanacaktır.

İyi günler dilerim.

Ne kadar yüksek saniyede 1 CRC ise yine yeterli değildir kararlılık ayarı. Ben modemi her sabah yeniden başlayacak şekilde yaptım. Ayrıca size DSL ayarlarının ekran görüntüsünü atacağım. Onu da denersiniz.

CRC üretmeye devam etse de modemi devre dışı bırakacak kadar değil. Büyük ihtimalle Telekom cihazlarında yapılan bir yazılım güncelleştirme işlemi buna neden oluyor.

1 Beğeni

herkes modem falan demiş kimse aşağıdaki download line attenuation a signal attenuation a bakmamış
ankastreden test yap tekrar sonuçları paylaş altyapın pek hayır getirmez sana

1 Beğeni

Ben de aynı sorunu yaşamıştım. Sorunun kaynağı %99 santral. Büyük ihtimalle arızalı porttan bağlantı sağlıyorlar size. 2-3 hafta uğraştıktan sonra port değişikliği yapıldı ve sorun düzeldi.

1 Beğeni

Aynen hocam santral kaynaklı bir sorun var galiba.
Modemden kaynaklandığını düşünmüyorum artık…
Başka modem takıyorum yine aynı.
images (2)

Son Güncelleme:
Bugün sabah 8 den öğle 2 ye kadar yine aşırı kopma sorunu oldu. Doğru düzgün kullanamadım. Destek kaydına yazdım. 2 den sonra şu saate kadar kopma olmadı.
Yarın yine aynı olur büyük ihtimal…
Destek kaydından gelen cevap:

Modem Şu anki Durum: (kararlılık ayarı…vs. devredışı)

Şuan ki durum: