Çağrı merkezindeki farklılık

Çağrı merkezinde sesli yanıt sistemine kimlik numarası yazarak bağlanmakla, abone numarası yazarak bağlanmak arasında büyük fark oluyor. Müşteri temsilcilerinin ilgileri, hakimiyetleri, müşteriye yaklaşma şekilleri bile ekip farklılığından hissediliyor, anlaşılıyor ve daha da önemlisi işlem yapmak için zorunda kalıyoruz. Eğer şansınız iyi giderse bir temsilci size abone numarası ile bağlanma bilgisini verirse, yapmak istediğiniz işlemi ancak o zaman yapabilecek kapasitede bir temsilciye bağlanıyorsunuz.

1 Beğeni

Selamlar @tarik92, tarif ettiğiniz durum tam olarak anlayamadım. Eğer müşteri temsilcisinden yardım almak istiyorsanız KVKK gereği birkaç bilgi paylaşmanız gerekmekte. Aksi taktirde farklı bir kişiye ait abonelik hakkında müşteri numarasına sahip olan herkes istenmeyen işlemlerde bulunabilir :raised_hand:

Çağrı merkezi sesli yanıt sistemi (bilgisayar diyelim) abone no girmekle kimlik numarası girmek arasında farklı tepki veriyor. Bu fark sonucu hem temsilciler işlem dahi yapamıyor hem de bahse konu temsilcilerin ilgi alaka seviyeleri hissedilir derece farklılık gösteriyor.

İşin özü hangisi ile bağlanmak daha iyi ? Hala netlik yok, yazı da uzun olunca çoğu kişi anlamamış :slightly_smiling_face:

TC Kimlik numaranız ile giriş yapmak süreci kısaltıyor. Abone numarası ile giriş yapmak isterseniz, sözleşme sahibinin siz olduğunu doğrulamak için gerekli birkaç soruyu güvenlik açısından ve mantıken yanıtlamak durumundasınız.

Bu rutini herkes biliyor zaten. Yani iki şekilde de zaten oluyor. Yukarıda kalite farkı yazılmış o nedir anlaşılmıyor.

Ayrıca bu eski tip TC vs artık demode. Misal benim TC’mi sülaledeki herkes bilir ki güvenlik ile ilgili sıkıntı bunlar. Yok doğum yeri tarihi anne kızlık soyadı bunlar basit şeyler.

Abone no veya TC Kimlik ile giriş yaptığım durumlarda, bana karşı farklı bir yaklaşım sezemedim. Genel olarak teknik sorunlar yaşadığımda ulaştığım için, ilk temas kurduğum temcilci konuyu ilgili departmana aktarıyor ve 15-20dk içerisinde teknik ekip tarafından tekrar aranıyorum. 2. görüşmede genellikle problemim çözülmüş oluyor.

Ek olarak OİM’de destek kaydı konuları genişletilmeli. Aynı zamanda yapay zeka kullanan destek robotu ve çözümsüz kalan konularda direkt temsilciye bağlanabileceğimiz bir destek modülü eklenmeli. Bu birçok gereksiz telefon aramasının ve destek kaydının önüne geçebilir. Haliyle mevcut işgücü daha verimli destek sunabilir. Ticket sisteminde sorunun net anlaşılması ve çözülmesi günler alabiliyor.

2 Beğeni

İşin özü abone no ile bağlanmak bugün benimde başıma aynı şey geldi abone no ile tekrar arayıp bağlanın dedi arkadaş ozaman daha sağlıklı bilgi alabildim

Şükür, bir şahit.

1 Beğeni

Benim olay biraz farklı. Çağrı merkezi ile alakalı bir konu olunca buraya yazayım dedim. Lider ve moderatör arkadaşlarda görecekrir.

Ben gigafiber için başvurumu net üzerinden cumartesi günü yaptım. Pazartesi günü beni 212 li bir numaradan aradılar açtım. Türknetteki başvuruma istinaden bilgi vermek için aramışlar sağolsunlar. Sorun şu ki aradıkları numara internet sitelerinde göremedim. Beni arayan numara bu

Neyse bu numaradan arayıp süreç hakkında bilgi verdiler. Herhangi bir bilgi talebinde bulunmadılar. Bu konuda sorun yok. Ben aşağıdaki numaraları TurkNet diye kayıt ettim. Bu numaralar dışında bir başka numara üzerinden, TurkNet adına arıyoruz derlerse işlem yapmayacaktım. Farklı numaradan gelen çağrıyı TurkNet diye açmadım ama TurkNet çıktı. Biliyorsunuz bir sürü dolandırılma hikayesi var. Tek korunma yöntemi resmi olarak açıklanmış numaralardan gelen çağrılarla işlem yapmak. Şu var ki benden bir bilgi ya da taahüt istese bu numarayla işlemem yapmam ve kapatırdım. Sadece bilgi verip kapattılar. Aşağıdaki numaralardan aramalar gelmesi sağlanamaz mı? Her gelen aramayı şirket numarası olarak kabul etsek dolandırılacagız. Aşağıdaki numaralardan gelen çağrılara kabülüz… Bununla ilgili bir düzenleme yapılamaz mı? Sonuç müşteri mağdur oldukca TurkNet 'te bu konu da muzdarip oluyor.

444lü numara kullanmama ısrarı neden var onu anlamıyorum ben de.

444 lü numara işletme masrafları ve kapasite sıkıntıları olabilir. Bildiğim kadarıyla o numaralar yüksek miktarda abonelik ücretleri mevcut…Fakat 850 li numaralar sanal santrallerde çalışmakta ve yer mekan bağlantısı olmadan çalıştırılabilmekte… Bildiğim kadarıyla çağrı merkezi hizmetini TurkNet dışardan almıyor. Tüm Çıkış hatlarını istediği numaradan yapabillir. sonuçta İletişim teknolojilerinde çalışma yapan bir firma kendi sistemin kurabilir. 850 li numarayı gerektiğinde tanımlamaları yaptıgınızda cep telefonundan bile kullanabiliyorsunuz. kapasite sorunu olsa bile arttırılabilinir diye düşünüyorum.

5 tane çağrı merkezi numarası için yetersiz savunma