Bu hat değerleriyle yerinde destek almalı mıyım?

Bir ay kadar önce eski modemimin 2-3 günde bir kopması ve çok kişi bağlanınca reset atması nedeniyle yeni modeme geçiş yaptık. AC51 günde 10-15 kere yeniden başlattı kendini onlarca kez destek oluşturduk sorunumuz çözülmeyince Keenetic Omni DSL’e geçiş yaptık.

Günde bir kez kopma yaşamaya başladık yine. Sonra, kopmalar arttı ve biz de destek’e yeniden yazdık telekom cevaben şöyle diyor daima.

.
.
Bizim internet hat değerlerimiz de şöyle:

.
.


.
.
.

Yerinde hizmet almamızı gerektiren bir durum var mı? alt yapımızda mı bir sorun var da bu internet bu kadar kopuyor?
Yerinde hizmet tam olarak ne yapar, sorunumuzu çözer mi ve Öncelikle sorum şu: bu sorun gerçekten de müşteri kaynaklı mı TT’nin dediği gibi?

Yardımlarınız, cevaplarınız çok önemli. bir aydan fazladır internet başımızın belası oldu düzelmiyor.

Altyapı ile ilgili bir sorun olacağını sanmıyorum bu değerler ile. Bina elektrik tesisatında bir sorun yoksa destek kaydı üzerinden hız düşük adımından kayıt açın. Yerinde destek hizmeti sunulur ise kabul edin. Hat zayıflaması ve snr değeri normal gibi geldi bana. Sorun elektrik tesisatında değil ise (ve spliter kullanmıyor iseniz) tt tarafında gibi.

Sorun elektrik tesisatında ise gelip bakarlar ve çözüm için elektrikçi vs. ile mi çözmemi isterler? Yani, 108 lira alınma durumu, elektrik tesisatımda sorunvarsa düzeltilince mi alınıyor bilgilendirir misiniz?
Diyelim ki destek geldi baktı sorun elektrik tesisatında değil. O zaman işleyiş nasıl olur?
Size zahmet bilgilendirir misiniz beni arayan yok kaçtır oluyor çözemiyorum.

Elektrik tesisatında olup olmadığını anlamanın farklı yöntemleri var siz de yapabilirsiniz ilk etapta modemi farklı prizlerde deneyebilirsiniz. Daha sonrasında komşunuzdan ara kablo ile deneyebilirsiniz. Veya bir elektrikçiden destek isteyip elektrik tesisatının gerilim, frekans, akım değerlerini kontrol etmesini isteyebilirsiniz. Eğer ki elektrik tesisatında değil sorun internet tesisatında ise gelen destek ekibi bina girişinden ölçümü yapar orada değerler yüksek daire içinde düşük ise küçük müdahaleler ile (ek yerlerinin kontrolü, kablonun ankastrede yeniden bağlanması gibi) sorunu çözer ve 108 tl ücret faturanıza yansıtılır. Ama bina girişinde ki değer ile daire içinde ki değer aynı ise rapor tutulup telekom ekiplerine iletilir ve ücret yansıtılmaz. Siz farklı modemde deneme yaptığınız için modemin arızalı olabilme ihtimalini çıkardım.

Benim modemde internet gidince şöyle oluyor:
İnternet ışığı turuncu yanıyor. Resimde belirttiğim yer yani.
Bu, elektrik tesisatıyla alakalı olmadığını göstermez mi? diğer ışıklar yanıyor ve modem de çalışıyor oluyor. (Bilmediğim için soruyorum yanlışsam kusuruma bakmayın.)

Modemin log kayıtlarında dsl down veya line down diye bir satır varsa orada dsl sinyali gitmiş diyebiliriz. Loglar konusuda keenetic modem kullanıcısı forum üyeleri yardımcı olabilir size. Dediğim gibi hat değerlerine göre dsl kaynaklı kesinti yaşatmaz. Keenetic kullanan bazı arkadaşlar @Murat042 @talha @Selcukssn

2 Beğeni

Teşekkür ederim bilgilendirmeleriniz için. TurkNet aradı, bir de yerinde destek alayım istiyorum. O arkadaşlarla da iletişime geçeyim modem ayarları ve sorunları için. Sağ olun.

3 Beğeni

Bu internete bağlı olduğunuz süre.
Yani son ip alma süresi.

Buda modemin açık olduğu süre.

Eğer modemin açık olduğu süre uzun
İp alma süresi daha kısa ise hat kopmuş demektir.
İki süre aynı ise hat kopmamıştır.

1 Beğeni

Mesajınızı şimdi gördüm kusura bakmayın. Kontrol de ettim hemen.

Bağlantı süresi: 8 gün 12:58:13

Bağlı 05:46:59

Hat kopmuş demek ki.
Zaten yerinde fdestek gelecekmiş. TTNET’in de gelip kontrol ettiğini bir kre gördüm onlarca kez oluşturduğum arıza kayıtlarına rağmen.
İnşallah sorunumu çözerler bu yeni çözüm sürecinde.

Modemi bu kadar süre açık tutmanızda kopmaya sebebiyet verir. Stabil bir bağlantı için 3/4 günde bir yeniden bağlatmakta çok çok fayda var.