Belirsiz Kopma Sorunu

Merhaba, bu değerler ile kopma problemi yaşıyorum. Bazen on saat kopmuyor bazen bir saatte kopuyor. Modemin tüm sürümlerini denedim çözüm olmadı. Tesisatım ankastreden eksiz bir şekilde nexans 23 awg kablo ile direk modeme bağlı. Modemim asus ac51. Daha öncesinde böyle bir sıkıntı yoktu, günlerce kopmuyordu. Sizce sebebi ne olabilir?

SNR değeri iyi ancak Zayıflama değeri de yüksek, saha dolabına yakınsanız bu kadar yüksek olmaması lazım saha dolabına olan mesafeniz ne kadar? 24 Saat boyunca CRC hatalarını takip edin belirli aralıklar ile buradan güncelleme yaparak CRC hatalarını belirtin takip edelim.

1 Beğeni

Saha dolabına 350 metre kablo mesafem var. Kendi kablomun tüm renklerini denedim zayıflamada, hat değerlerinde bir değişiklik olmadı. Crc şuan böyle.

CRC miktarı şu anlık iyi birkaç saat sonra yeniden bakınız.

1 Beğeni

Merhaba, sürümleri denediniz fakat bazı kullanıcılar da stabil olmayan sürüm kullanıyorsunuz, 790’a çekin. Ayrıca Baran’a katılıyorum, fiziksel kontroller şart. İç hattınız da problem yoksa dış hat kaynaklı bir durum olabilir. Peki, arıza kaydı açtınız mı, gelen yanıt nedir?

1 Beğeni

Arıza kaydı açtım, iç tesisata yükledi telekom. Kabloyu çekeli 7-8 ay falan oldu. Kablom Nexans 23 awg cat6 ankastreden yak boncuğu ile bağladım. Yaklaşık 10 gündür bu problem var, kablonun tüm tellerini denedim.

Şuan hat değerleri bu şekilde. Önceki attığım görsellere göre düşüş ve crc var.

Snr biraz daha düştü şuan.

Koptu ve bu değerler ile bağlandı.

Sürekli gidip geldi ve bu değerler ile tekrar bağlandı.

Hatta fiziksel sorun var ve muhtemelen portsal bir durum eğer iç hattınız da sorun olmadığına eminseniz yerinde destek ekibi talep edin, bir sorun yoksa 109₺ ücret yansıtılmaz ve ortak çalışmaya gidilebilir…

1 Beğeni

Muhtemelen elektrikçi 8 damarı birden bağlamıştır. “HAT KUVVETLENİR ABİ YAPALIM” demiştir. :smiley: 2 damar ayrı ayrı bağlayın ucunada rj11 çakın. Eğer gene olmuyorsa Türktelekom’u BTK’ya şikayet edin.

Ankastreye ben bağladım yak boncukla, 2 damar bağlı şuan :grin: Telekomu 3-4 defa Btk’ya şikayet ettim, bir sonuç alamadım.

1 Beğeni

Bugün farklı bir modemle test yaptım. Dsl kablosunu çıkarıp taktığımda 2-3 saat snr sabit kalıyor, daha sonra yavaş yavaş düşmeye başlıyor. Asus ac51 modemde de aynı durum mevcut. Sizce sorunun kaynağı ne olabilir ve arızayı en kolay nasıl çözebilirim?



Zayıflamanız hayla devam ediyor ve bu sebep sorunun kaynağı olabilir.
İç hattınıza müdahale ettiniz fakat zayıflama aynı o zaman zayıflama kaynağı dış hat kaynaklıdır ve 350 metreye göre o zayıflama anormal.
Port değişimini talep edebilirsiniz ve yerinde destek ekiplerini de çağırabilirsiniz.

Merhaba, dün destek kaydı açtım bugün telekom saha personeli geldi. Bu lokasyonda vdsl kullanırsan bu şekilde sıkıntılar yaşarsın dedi adsl’e geçmemi önerdi. Benden başka vdsl kullanan yok port olayları da baya bi sıkıntılı. Xdsl cihazında benim modemde gördüğüm değerleri gördü. Adsl’e de düşürmek istemiyorum, maksimum alacağım 16 mbit zayıflama vs derken 10 mbit’e kadar düşeceğini tahmin ediyorum. Saha personeline fiber altyapı gelir mi diye sordum “buraya bakır zor geldi” dedi, Harbiden doğru söylüyor bakır zor geldi. Port bozuk değil dedi kabloda da bir problem yok. Şuan dslam’dan şüpheleniyorum çünkü sorun genellikle yoğun saatlerde ortaya çıkıyor.

Zayıflama muhtemelen, dışarı da yapılan kablo eklerinden kaynaklı. Portta sorun yoksa ki bunun düzeltilmesi de zor diyebilirim. VDSL kaldırır hattınız fakat zayıflama mesafenize göre fazla ve bunun sonucu kopma sorunu ortaya çıkıyor.
Peki, diğer modem de hayla kopma oluyor mu?

2 Beğeni

Evet iki modemde de kopma devam ediyor. Zyxel modemde asusa göre biraz daha az kopma var. 5-6 ay önce telekom kabloyu bina kapısına kadar yeniledi, bina içinde 15 metre civarı ankastreye kadar telekom kablosu var onu yenilemeye gerek duymadı. Telekom kabloyu yeniledikten bu zamana kadar sıkıntı yaşamadım 15-20 gün kopmadan kullanabiliyordum. Kablo yeni, iç tesisat yeni, modemde arıza yok, portta arıza yok geriye ne kalıyor bilmiyorum.

1 Beğeni

Kablon yeni biliyorum. Bi test ediyorum. Birisine söylediğim kabloyla değişince düzelmişti. Umarım kabloda bi sorun olmaz cat6 kullanıyordu. Yeni diyordu oda. Bakılsın herşeyine.

ankastre pas tutması veya bozulması
Port bozukluğu. Dolaptaki port kablosu eskimesi olabilir. Bilemem .
Hatalıda söyleyebilirim.

değiş demiyorum . Sadece bilgi

1 Beğeni

Ankastreye bağlı değil kablom, telekom kablosuna direk yak boncukla bağladım, telekom saha dolabını 5 ay önce sıfır regletlerde yeniledi önceki hali çok paslı olduğu için.
Dün kablonun ucuna rj11 jak bağlarken elektrik kıvılcımı çıktığını gördüm, sonrasında multimetre ile ölçüm yaptım 1.8 volt elektrik gösterdi. Daha önceki arızalarda splitterı sorun çıkarma ihtimalinden dolayı iptal etmiştim. Bu okuduğum 1.8 volt değerin zamanla modemin içindeki bileşenleri yorup hattı düşürebileceğini düşündüm. Dün splitter ile birlikte telefonu da bağladım, ne kadar mantığı var bilmiyorum elektrik yükünü biraz da telefona versin diye :grin: Şuan ya tesadüf ya da düşündüğüm konuda haklıyım 15 saattir kopmuyor.

1 Beğeni

Fazla elektirik gelmesi kopma sorunu olması :thinking: hiç aklıma gelmedi.

Güzel bi splitter al en iyisi o zaman.