Bağlantının Sürekli Kopması

Merhabalar, yeni aboneyim. Modem olarak Zyxel VMG3625-T50B kullanıyorum. Sürekli bağlantım 0,30 mbps hızlara kadar düşüyor, bağlantıyı yenilediğim de her şey normale dönüyor bir sorun yok fakat çok sık tekrar ediyor. Benzer sorunları yaşayanlardan çözüm önerilerini bekliyorum.

Öncelikle modem xdsl hat değerlerini paylaşır mısın ? Birde santrale olan mesafeni paylaşır mısın ?

1 Beğeni

Santral uzaklığı 967 metre olarak gözükmete, Xdsl bilgileri ;

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 27682
INP upstream: 14957
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 34880 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 7288 kbps

near-end FEC error fast: 3538
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 206
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:02, 1 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 6.1 dB
output power upstream: 6.5 dbm
attenuation downstream: 20.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 5.6 dB
output power downstream: 14.6 dbm
attenuation upstream: 4.6 dB

Hat zayıflamanız çok fazla. Snr oranınız da düşmüş. İç tesisatlık problem gözüküyor. Bundan dolayı CRC hatası alıyorsunuz. CRC hatası biriktikce hızınız düşer… Modem kapayıp açıp düzelir. Hatalar biriktikce yine aynısını yapar… Modeminize gelen kablo da ek vb birşey var mı ? @Baran

1 Beğeni

Bina dışındaki kutudan yekpare bir kablo ile daire içerisine gelmekte, fakat oturduğum bina eski. Kutunun üzerinde kapak vs bulunmuyor bazı kablolar açık da.

1 Beğeni

merhaba.
ankastreniz açık olduğu için dış ortamlara mağruz kalma sonucu oksitlenme ve pas tutmuş olabilir. ankastre bağlantıları pas tutmuşsa sorun kabloların takılan yerde olur.
kutunun üstünü birşeyle kapatırsn yağmur almayacak şekilde
bağlanmamış kabloları çıkarıp. güzel bi kabloyla dsl kablonuzu değiştirip uçlarını YAK 1 aracılıyla birleştirirsen düzeleceğine eminim.

2 Beğeni

Arkadaşa katiliyorum. Durum böyle ise sorun büyük. Yalniz disaridan kutu dan dediginiz telefon diregin den geliyorsa yalniz mudehaleyi TT yapmasi gerek. Fotograf atma sansiniz var mi ?

1 Beğeni

telefon bağlantı modülü açık olduğu için pas tutmuşsa sıkıntı.
istediğin kadar bağlayın. düzgün şekilde çalışmayacaktır. tt ekibi gelip kutuyu inceleyip düzgün bir şekilde muhafaza edip telefon bağlantı modülü değişmesi gereke bilir.

Ankastrenin üzerinde balkon olduğu için yağmur / sıvı teması olmuyor. Aklımdan geçen bağlantı kablolarını çıkartıp Wd40 pas sökücü ile kendi portumu temizleyip, mevcut kablo uçlarını yenilemek. Binada komşuların bazılarına dışarıdan kablo çekilmiş durumda, ekip ilk bağlantı sırasında benim daireme gelen ucu bulmakta zorlandı ama ucu tespit ettiğimiz için bina dışından kablo ile eve çektirmedim.

1 Beğeni

Ölçümü direk kutudan yapabiliyorsan kısa kabloyla bi ölçüm yap. modemi bağla ve modem değerlerini öyle atarsan sorun neyden kaynaklandığını daha iyi anlarız.

Kablolama bina içerisinden gelmiş. Belirtiğim gibi kutu içerisindeki bağlantıyı tazeledim ve kapağını bulup kapattım. Bu arada kutunun resimlerini ekliyorum. Kopma sorunu devam ederse @CK_LasT dediği gibi kısa kablo ile bağlantı deneyeceğim




Şimdi ki Xdsl bilgileri ;

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 59638
INP upstream: 14958
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 34663 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 7284 kbps

near-end FEC error fast: 246
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 21
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :5 min, 38 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 6.0 dB
output power upstream: 6.5 dbm
attenuation downstream: 20.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 5.8 dB
output power downstream: 14.5 dbm
attenuation upstream: 4.6 dB

1 Beğeni

Kutu çok kötü. Şöyle yap yeni bir kablo çek oraya ve sağdaki kabloya direk yak1 le bağlantı yap. O vidalı bağlantı çok zayıflama yaptırır

Bina eski olunca maalesef. Bu kutuyu TT tarafından değiştirebilir miyiz ? Sağadan gelen kabloyu bağlayabilmek için kutuyu sökmem gerekir gibi, bu olduğunda da diğer komşuların bağlantısına zarar olabilir.

1 Beğeni

Oturmuş olduğunuz binadan toplu imza toplayarak dilekçe hazırlayıp bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü’ne giderek ankastre değişimi talebinde bulunabilirsiniz.

4 Beğeni