Bağlantı Kopukluğu ve Çözüm Bulunamaması

Kısaca anlatmak gerekirse 3 Aralık’ta başlayan hız düşüş sorunum hala devam etmekte ve bağlantım sürekli kopuyor. Hız testleri beni oturduğum yerden 30-40km uzakta gösteriyor. Arıza kaydı açıyorum, kapatılıyor. Bugün bir beyefendi aradı ve hattımda çok sık kopma yaşandığını ve bunu TT ekiplerine bildirdiğini belirtti ancak birkaç saat sonra “24 saattir kopma yaşamadığım” gerekçesiyle arıza kaydım kapatılmak istendi. Bu nasıl olabiliyor anlamadım. Bir aydır sabit 35Mbps alırken birden 25Mbps’lere düşmek, 6-7 ms alırken 60-100 ms arası almak çok garip. Yan blokta oturan arkadaşım da iki hafta önce geçiş yaptı ve 75Mbps’lik tarife kullanıyor ve hiçbir sorun yaşamıyor. Ayın 12’sinde Superonline tarifem bitecek. Eğer 12’sine kadar çözülmezse bir müşteri kaybedecekler. Bilgi amaçlı birkaç ek.

3291687323922349-nPCGsHCl Ekran görüntüsü 2020-12-06 185203

Gerçekten şaka gibi. Artık anlıyorum, arıza kaydı açmanın bir anlamı yok. Ekleyeyim, sorunum hala devam etmekte. Günün ne saati olursa olsun, kopmalarım devam ediyor ve hızım hala düşük.

modem arayüzünden hat değerleriniz ne durumda orada da kayıp sözkonusu mu?

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 26909 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 6140 kbps

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.2 dB
output power upstream: 7.6 dbm
attenuation downstream: 32.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 20.5 dB
output power downstream: 13.0 dbm
attenuation upstream: 14.5 dB

Garip olan kısım, upload’da hiç hız düşüşü olmaması.

hat zayıflaması artmış görünüyor. Bu durumda yapmanız gerekenler modeme gelen kabloyu kontrol etmeniz. Spliter kullanıyor iseniz onu söküp modemi direkt olarak bağlamanız. Eğer yine bir değişiklik olmadı ise açık olan destek kaydınıza yerinde destek ekibi talep ettiğinizi not olarak yazın. Sorun iç tesisattan kaynaklı ise 99 TL ücreti vardır. Değilse ücretsiz.

Modeme gelen kabloda hiçbir sorun yok, zaten saha ekibinin taktığı kablo. Splitter olmadan denediğimde de aynı sonuç. Arıza kaydından bir beyefendi TT ekiplerine ulaştığını ve gereğini yapacaklarını söylemişti, eğer bu da olmazsa dediğiniz gibi yaparım ancak Cuma günü de aynı şekilde ekipler geldi internetimiz iki dakika kesildi ve hiçbir değişiklik olmadan gittiler.

benzer sorunum vardı ve bir ay uğraşmıştım. en son milm milim kutudan gelen kabloyu denetledim. ufak bi sıyrık vardı ve oksitlenmişti. komik ama tamir ettiğimde sorun düzeldi anında

1 Beğeni

Hocam ne mutlu sizin adınıza. Ben hiç bu kadar uğraştıran bir ISP görmedim. Geçtiğim güne lanet ediyorum. Pazartesi düzelir diyorlar düzelmiyor daha da kötü oluyor. Geçeceğim Superonline’a en kısa zamanda.

Sorun kabloda hiç başka yere bakma annemlerde TurkNet benzer sorun vardı ankastreden eve yeni kablo çektik düzeldi bi ihtimal porttanda yapabilir eğer düzelmezse ki yüzde doksan düzlir

1 Beğeni

Hocam ankastre dediğiniz yer binanın altında bulunan kutu yanlış bilmiyorsam. Eğer böyleyse iç tesisata mı giriyor yoksa para vermiyor muyum?

ankastre ile daire arası iç tesisat sayılır.

Ben neden para veriyorum ona? Sonuçta bağlantıyı kurulum yapan arkadaş halletti.

O zaman para vermeden kendiniz halledin.

Bu hızdan düşmesinin neden olarak düşündüm. Parasız kontrol ettirebileceğiniz bir arkadaşınız varsa ona da baktırabilirsiniz. Eğer sorun iç tesisat dışında ise arkadaşınız bir rapor tutamaz ama yerinde destek ekipler hem ücret almaz hem de sorun ile ilgili bir rapor tutar. Bunu TurkNet e iletir.