Aynı adresten aynı adrese Türknet nakil olur mu?

Merhaba,

Türknet VDSL kullanıyorum. Berbat bir hat zayıflaması var. Hız 75 Mbps geliyor ancak akşamları ve hafta sonları CRC patlamaları ve performans sorunu yaşatıyor. Modemi yeniden başlatmadan srun çözülmüyor. Türknet destek, özetle “hız yeterli, bu hatta sorun yok, port değişmez, değişecekse de TT karar veriyor” dedi. TT hiçbir zaman destek kayıtlarında yazdığı gibi binaya girip hattı kontrol etmedi ve portu değiştirmedi.

Bu olay, hepimizin karşılaştığı “Türk Telekom’un Türknet kullanıcılarını önceliklendirmediği” konusuna örnek bir olaydır, baştan belirteyim. Okuyunca görebilirsiniz.

Türknet hat zayıflamam:
image

1 yıl kadar önce Türknet’i bu değerlerle kullanmaya başlayınca, performans sorunu yaşadıktan sonra hatta sorun olabileceğini düşünüp yeni bakır kablo çektirdik. Şu an evimin bina içindendeki borulardan geçen yerleşik bakır kablo hattı ve benim Türknet kullanmaya başlayınca ayrıca çektirdiğim bakır kablo hattı olmak üzere 2 tane hat var. Ancak biz kabloyu değiştirsek de aşağıda bağlı olduğumuz ankastredeki port aynı olduğu için fark ettik ki hat zayıflaması hiç değişmiyor. Dolayısıyla boşuna yerleşik bakır hatta paralel bir bakır hat çekmiş olduk.

Bugün 2 aylık Türk Telekom Yazlık İnternet abonesi oldum. Diğer bakır kablo ile geliyor bu da. Modem olarak Türknet’in verdiği Zyxel T50B’yi kullanıyorum ve 100 Mbps’i sonuna kadar alıyorum ve hat zayıflaması neredeyse 0.

Evin yerleşik bakır hattı üzerinden Türk Telekom değerlerim:

=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2)
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================
INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 99996 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8192 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 2
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:03, 40 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 8.2 dB
output power upstream: 4.2 dbm
attenuation downstream: 2.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 31.9 dB
output power downstream: 13.5 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Bu süre zarfında çift fatura ödememek için Türknet’i dondurup Türk Telekom kullanacağım. 2 ay sonra kapanacak zaten.

Şimdi sorum şu: Evde 1 cm bile yer değiştirmeden, aynı evden aynı eve Türknet’i nakil ettirebilir miyim? Türknet’in TT tarafına hat kalitesiyle ilgili hiçbir yaptırımı olamadığını gördüğüm için en azından nakil yolu ile bu sorunu çözebileceğimi düşünüyorum ancak usülen aynı adrese nakil olur mu bilmiyorum. Desteğinizi rica ederim.

Sevgili @EFG yorumunuz olur mu? Ayrıca neden Türknet müşterileri önceliklendirilmiyor?

Merhaba

Kısa özet geçmek istersek.

Aynı eve iki hat çekmişler. Biri TURKNET biri TURK TELEKOM.
TURKNET hat zayıflaması çok.
TURK TELEKOM hat zayıflaması az

TURKNET hattın kablosunu değiştiğinde hat zayıflaması değişmediyse : ankastredeki bağlantı regletin girişi oksitlenme veya pas tutması olmuş olabilir veya portunda sorun çıkmış olabilir.

TURK TELEKOM sana yeni bir iyi port vermiş. Bu hattı. TURKNET taşıta bilirsin. Bildiğim kadarıyla bir yere aynı servis iki hat verebiliyor. Diğer çok zayıflaması olan hattı sonradan iptal ettire bilirsin.

Hocam evet turknet e ayrılan port sorunlu ve degistirilmiyor.

Bu nakil işlemi ile mi yapılıyor? Yine dandik portu vermeyeceklerini nasıl garanti edebilirim?

Direk geçiş işlemi ile yapılıyor. Siz sadece TURKNET’e adresinizi ve o hattın hizmet numarasını veriyorsunuz. Onlar geçiş işlemlerini hallediyor ve direk geçişlerde kurulum ücreti olmuyor. :slight_smile:

Aynı portu kullanmış oluyorsunuz. Port değişikliği olamaz hitmet numarası aynı zamanda port numarası olarakta geçebiliyor. Tabi Turk Telekom bunu değişmezse :confused:

  • 2 ay sonra Türk Telekom paketinin süresi dolunca iptal edeceğim.
  • Ardından Türknet Online İşlem Merkezi’nden geçiş işlemi talebinde bulunacağım. Bununla ilgili kategori göremedim ama sanırım herhangi birinden gidersem yönlendirirler.
  • Sonra bu sorunsuz çalışan TT hattının 10 haneli hizmet numarasını Türknet’e vereceğim.
  • Türknet geçişi yapacak.
  • Ben de ankastreden şu an Türknet’e ayrılmış porta bağlı evden gelen kabloyu, Türk Telekom’un sorunsuz çalışan portuna bağlayacağım.

Bunu yapmanıza gerek yok direk hizmet numaranızı veriniz. Onlar geçiş işlemlerini hallediyorlar.

Listenizdeki baştakini yapmadan aynı şekilde devam edin

Şey bunu yapmazsam, 2 aylık bile olsa, 1 yıl sonra aynı takvim 2 ayında hizmet başlatıyormuş TT. O yüzden eğer seneye kullanmayacaksanız, iptal etmelisiniz, dediler. (Ne yapalım, taahhütsüz paketleri yokmuş)

Biraz sıkıntılı iş yapıyormuşsun gibime geliyor hayırlısı. İnşallah istediğin gibi olur.

Ne önerirsiniz? Aylardır ara ara Türknet ekibine bu portun sorunlu olduğunu iletiyorum ancak sadece hıza bakıp her şey yolunda diyorlar. En başta Türk Telekom’a “bu kullanıcıya düzgün port tahsis edeceksiniz” diyebilseydi, bu masrafların hiçbirine girmezdim.

Öte yandan, bence bu durum bir ayrımcılık ve ben Türknet’in yerinde olsam bu durumu “görevi kötüye kullanma” olarak değerlendirip Türk Telekom’a karşı kullanıcımın yanında yer alırdım. Ancak binlerce satılan bir ürün/hizmet bu ve değerlendirirler mi bilemem.

Sorunsuz bir altyapının, en azından işi internet üzerinden olan kullanıcıların hakkı olduğunu düşünüyorum.

Ve tabi, eğer geçiş işlemi sonrası, yine Türk Telekom yerine Türknet kullandığım için bana sorunlu portu tahsis edilirse/edilmesine müsamaha gösterilirse, üzülerek (Türknet ekibi gibi bir ekibi bulabileceğimi düşünmüyorum) Türknet’i bırakıp Türk Telekom kullanmak zorunda kalacağım.

Merhaba @caner, öncelikle bu port durumlarının çok teferruatlı bir işlem olduğunun bilmenizi isterim. Sizin portunuzun ve saha dolabında yer alan diğer portların sorumluluğu ilk olarak TT tarafına aittir. Çünkü bizim altyapıya bir müdahalemiz olmuyor :frowning:

İsterseniz bana müşteri numaranızı özel mesaj üzerinden iletin. Ben sizin için neler yapmamız gerektiği konunda detaylıca incelemelerimi yapayım. Size bu konuda ben ve arkadaşlarım geri dönüş yaparak bilgi verelim.

2 Beğeni

Türk Telekom yazlık internetten ben TurkNet’e geçtim 2018’de. 3 aylık paketti böyle her yaz açılıyordu falan. Ben bu hattı taahhüt bitince 2 sene sonra abonelik açıkken taşıttım (donmamıştı, 3 ayın 1. ayında)(2018 de bitti taahhüt)
Bir uyarım olacak:

  • Paketim 16 Mbitti, 8 Mbit falan geliyordu, ADSL idi. Ben bunu taşıttım 16 kaldı.
  • Fatura ödememek için 1.5-2 sene sonra aboneliği kapattırdım. (taahhüt yok süper dedim yani)
  • Sonraki sene tekrar Turknet aboneliği açtırdım Türk Telekom bağladı ama direkten yeni kablo çekilmedi.
  • VDSL bağladılar nedense, 100 Mbit falan oldu. Hat kaldırır falan yapalım dediler ben TurkNet’e hiçbir şey yazmadım.

Portuna dokunma ihtimalleri olabilir veya olmayabilir. Ekibin psikolojisine bakıyor. Sizin tecrübeniz değişebilir bu benim tecrübemdi. Buradan çıkacak olan olay, taşımada port değiştirmemiş olmaları, benim düşünceme göre fark etmezlerse değişmezler.

Edit1: Süreyi yanlış girmişim sonraki sene kapattırıp tekrar açtım.

1 Beğeni

Sorununuz çözüldü mü? Problem devam ediyor mu?

Aktif bir taahhüt varken nakil yapamam. O bitince dediğinizi yapacağım. Taahhütsuz yeni bir hat test etme durumum olsaydı hemen denerdim. Şu an turknet i dondurdum, TT kullanıyorum 2 aylık.

TT nin yazlık hizmeti büyük ihtimalle 2 ay sonra dsl sinyali kesilerek sonlandırılacak veya internet sinyali kesilerek. Siz TurkNet hattınızı TT nin süresi bitmesine yakın açıp tekrar destek kaydı açın derim.

1 Beğeni

Bitmeden önce taşıması lazım dediğiniz gibi sinyali kesiyorlar, online işlemlerinde bile kapalı görünüyor sonra TTnin.

1 Beğeni

1 hafta içerisinde geçiş yapacağım. Öncelikle TurkNet’te dondurduğum hattımı açtıracağım ve bir destek kaydı ile “churn geçiş” talep ettiğimi belirteceğim. Şu anki modem değerlerim şöyle ancak TurkNet altyapı sayfasında 75 Mbps gösteriyor. TurkNet’i dondurmadan önce de bu kadar alıyordum. Herhalde “bozuk” olduğunu düşündüğüm port yüzünden. Churn geçişi sonrası yine bu portu mu veriyorlar acaba?

Şu an TT hattımın değerleri:

TurkNet altyapı sorgulama sonucum:

Göknet sonucum:
image

Normalde sıkıntı değil ama yazlık tarifenin kendine has şartları oluyor. Siz kampanya şartlarını sitesinden bir okuyun

@EFG bu tarz bir talep için hangi kategoride “Destek Kaydı” açabilirim? (Churn geçiş)

Merhaba @caner

TurkNet online işlemlere girdiğinizde - Yardım merkezi - İşlem - Nakil işlemi ile ilgili destek istiyorum - Hayır - Nakil destek kaydı oluştura bilirsiniz.