Atanabilir hızım 76000 kbits seviyesinden 56000 kbits seviyesine düştü

yaklaşık 8 aydır TurkNet abonesiyim. son 15 güne kadar atanabilir hız seviyesi 76000 kbits seviyesinden 56000 kbits seviyelerine düştü. aynı zamanda crc sayısı da çok arttı. Daha önce iyi seviyelerde olan bağlantı kalitesi kötüleşti. Sebep ne olabilir?

1 Beğeni

Kablo sıkıntısı gibi duruyor. İsterseniz önce binanızın girişindeki ankastreye bağlayarak modemi deneyin veya başka birisinin hattında deneyin. Sorun gözükmezse ev için kablodadır. Sorun gözükürse ikinci yol olarak yazdığım modeminizi başkasının hattında deneyin orada da hız düşmeye sebep olursa modem arızalıdır sorun olmazsa bina dışı kabloda veya portta sorun vardır ona da sizin yapacağınız bir şey yok malum telekom firmasının çözmesi gerekir.

1 Beğeni

Herşeyi yazmış arkadaş :slight_smile: birde destek kaydı açsanız daha iyi bakılacaktır.

@dr20mouse dediği gibi durumlar yaşanabilir. Ek olarak bölgenizde altyapı çalışması yapılıyor ise hat değerlerinde düşüş yaşanabilmektedir.

1 Beğeni

Öncelikle atanabilir hızınız 76000kbps de iken hat zayıflama oranınız neydi ? Eğer değerler aynı ise. Sadece değişen atanabilir hız ise altyapısal veya portsal bir problem var. Bunun yanı sıra hat zayıflamanız fazla. Ek vb bir durum var ise eğer YAK1 ile birleştirin. Daha temiz daha net sonuçları öğrenebilmemiz için ankastre başında ölçüm almak bize en doğru sonuçları gösterecektir. Ankastre başında modemi dsl kablosu aracılığıyla bağlayarak, bilmiyorsanız bir bilenden yardım alarak bağlayın. Sonra modeme wifi ile bağlanıp o an ki hat değerlerinizi görelim ve size net temiz bir sonuç ile neler yapmanız gerektiğini anlatalım… Şimdi size direk kablo değişin diyemem. Kablo çözmeyebilir. Velhasıl dediklermizi yaparsan sorunun kaynağını öğrenmiş oluruz. Duruma göre OİM kayıt açılır. Dilersiniz şimdi bir kayıt açıp oimde ki arkadaşlar ne diyecekler bir bakalım. Ayrıca geliştirici moda alıp dener misiniz modemi ? Geliştirici modda en azından crc hataları azalabilir. Denemek lazım…

1 Beğeni

bayrampaşa civarında vdsl altyapı calışması var galiba benimde internetim 100mpbs alıyordum suan 75 mpbs online işlemlerde altyapı calışması yapılıyor diye bir bilgi var online hizmetlere girin bi bakın altyapı calışması varmı diye

1 Beğeni

Sanırım tamamen kesmek yerine hatları başka dolaba aktarıp. Sizi internetsiz bırakmıyorlar :slightly_smiling_face:

evet arkadaşlar bugün saat 10.40 itibari ile durum ise aşağıda. bu arada ben hiç bir şey yapmadım. herkesin dikkatine. yani son kullanıcının elinden gelen çok fazla bir şey olmadığını değerlendiriyorum. tabi ki sizin değerlendirmeleriniz de baştacı

Sinyal zayıflamanızı da düşürebilir iseniz daha temiz biraz daha yüksek hız alabilirsiniz :slight_smile: İyi kullanımlar

1 Beğeni

sinyal zayıflaması nasıl düşürülür?

Kablolarınız da ek varsa ekler yak1 ile yapılırsa düşer. Kablo kalitesiz ise, kablo cat6 kablo ile değişilirek düşer. Direk ankastre den eksiz modeme kadar cat6 çekilirse düşer… Siz bağlantıyı nasıl sağlıyorsunuz ? Ankastre den direk modeme kablo mu geliyor ? Dsl prizinden mi alıyorsunuz ? Ek var mı ?

1 Beğeni

dsl prizinden. bina yeni.

2 Beğeni

Ankastre den direk duvar içlerinden dsl prizine mi verilmiş ? Yoksa bina içinde kablo toplanmış ordan odalara mı dağıltılmış. Örnek te ki gibi

Saat 14.36 itibari ile durum. tekrar bağlantı kötüleşti

Merhaba @nurik03, bu sorunun birden fazla sebebi olabilir. Sorununuz için bize Online İşlemler - TurkNet üzerinden destek kaydı oluşturdunuz mu? Eğer oluşturduysanız bana kayıt numaranızı özel mesaj üzerinden iletin. Oluşturmadıysanız hızlıca kayıt oluşturup bana özel mesaj üzerinden iletin. Ben size bu süreçte yardımcı olmaya ve destek olmaya çalışacağım.

1 Beğeni