Arkadaşım ile aynı paket

Aynı paketlere sahip yalın 100mbit o her teste 110 mbit hatta bazen 120 mbit görüyor ben 95 i daha hiç geçemedim. Neden?

Arkadaşın fiber sen vdsl mi kullanıyorsun?

Eğer aynı dairede değilseniz bu sonuçların normal olduğunu söylemek zorundayım…:person_shrugging:

İkimizinde altyapısı fiber.

Aynı dairede olsak tek internet bağlatırdık. Aynı sitedeyiz.


Fiber hız profilini TurkNet belirliyor. Keenetic modem ile doğru ayarlarda benim değerim bu gpondada power save modu kapalı.

Bende neden bu şekilde anlamış değilim. Gpon power save modu nasıl kapatılır nokia marka benim gpon.

Bu konuyu araştırdım ama nokia gpon arayüzüne bir türlü ulaşamadım. Bende de aynı durum var hızım 95 Mbpsyi geçmiyor. Kayıt açtım. Dedim bazıları bu hızı alırken neden ben veya benim gibi bazı kullanıcılar 95 Mbps ile sınırlanıyoruz. Sonuçsuz. 3 kez TT ekibi gönderip durdular. Btk da saçma sapan bir mesaj bırakmış.

Kurum Tarafından Kapatma
Şikâyetiniz işletmeciye yönlendirilmiş olup, işletmeciniz tarafından verilen cevap;

"Merhaba,

Abonemize yapmış olduğumuz bilgilendirmeyi ekte tarafınıza sunarım. İyi günler dilerim." şeklindedir.

Tüketici şikâyetleri, Kurumumuz tarafından yapılacak düzenleme ve denetlemelerde dikkate alınmaktadır.

Diğer taraftan, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan parasal sınırlar içerisinde, tüketici hakem heyetleri ve/veya tüketici mahkemelerine başvuruda bulunabileceği değerlendirilmektedir.

Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ile başvuruların ilave yazışmaya ihtiyaç olmaksızın doğrudan ilgili muhatabı tarafından ivedilikle işleme alınarak sonuçlandırılması kapsamında, sonraki tüketici şikâyeti başvurularının tüketici tarafından hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde yer alan ve şikâyetler/işletmeci cevaplarının Kurumumuza iletildiği “Tüketici Şikâyetleri” bölümünden yapılması halinde, başvurular daha etkin ve hızlı sonuçlandırılacaktır.

Bilgilerinizi rica ederim

2 Beğeni

Keenetic doğru ayarlardan kastınız nedir? Ne gibi ayar yapmam gerekiyor extradan.

1 Beğeni

Burada kullanım kılavuzu var.
https://fccid.io/ANATEL/03080-16-08076/Manual-do-Produto/F30E7DF7-7334-4F5D-9FAF-FC6FB21184B1/PDF

Özellikleri

IP adresi de var fakat TT bu cihazları kilitlemiş. GPON’u direkt pcye takıp port taraması yaptığımda açık portta göremedim.

Sorun gpon ile alakalı ise değiştirilmesini talep edeceğim.

Hocam extra portu 100 lük zaten istesenden de alamazsın bu hızı ben viva kullanıyorum.

Sorun yok hocam ne sorunu 100 diyor ve 95 alıyorsun zaten.Hız profili ile alakalı.

Dostum arkadaşımla aynı sitedeyiz her şeyimiz aynı o neden benden yüksek hız alıyor o zaman?

10 kere mi söyleyeceğim hız profili hız profili hız profili. Tamamen şans bu. İlerde sizinkide artabilir.

bende viva kullanıyorum. Hiç DSL kullanmadım.

1 Beğeni

Yine saçma bir olay ya herkesin hızı aynı olacak yada daha fazla hız için para ödeyeceğiz biri 90 alırken diğeri 130 alıyor aynı paraya garip bir sistem bence.

3 Beğeni

cihazlara manuel 138mbps hız sınırı koymayı bir dener misin ?

Denedim ama hala aynı. Dediğiniz gibi bence de profil ile alakalı bir durum. Onun dışında bir değişken kaldı. ONT cihazı. Yüksek hız alanlarda hep nokia dışı marka ont cihazının olduğunu fark ettim. Sizdeki ont cihazının markası nedir?


Fark eden durum 95 veya 100 değil. İkisi de hızlı. Fakat 95e sınırlananlar stabilite sanki daha az. Düşük hızdan başlayarak yükseliyoruz. Diğerlerinde gözlemlediğim kadarıyla 300 Mbps gibi hızlardan 120 110 gibi hızlara iniyorlar. Bu arada Turk Telekomdan fiber alanlar ile konuştuğuma göre çoğunluğunda 93 - 95 Mbps arası hızlar söz konusuymuş. Benim merak ettiğim bu hızlardaki farklılığın nedeni. Elimde Profil veya ONT karşılaştırması kaldı.

Teknik ekibe yazdım onların doğrultusunda pon değiştireceğim yada güncelleyecekler. Aynı paraya farklı hızlar adaletsizlik.