Arıza Hk

Merhaba arkadaşlar ve yetkililer,

Öncelikle belirtmek isterim ki normalde YAPA profilinde olan ve 27-32 Mbps indirme, 10 Mbps yükleme değerlerine sahip bir kullanıcıyım. Fakat 25 Şubat tarihinde Tt çalışanları gelip caddedeki kutuyu kurcaladı ve bu sebeple internet erişimim tamamen gitti.

Elbette bunun üzerine destek kaydı açtım, sonuç olarak internet teknik olarak gelmiş. Fakat tanımlanan ve aldığım hız değerl

eri artık 14 Mbps indirme, 7 Mbps yüklemedir.

Şimdi bu neden olmuştur, nasıl düzeltilecek veya kimin hatasıdır? Bana bunları açıklayabilecek ve yardımcı olabilecek birisi var mıdır?

Bende 4 gündür problem yaşıyorum böyle, 30 MBPS indirme 4.5 MBPS yükleme hızım vardı 4 gün önce internet gitti ve daha sonra gelince 9 MBPS indirme, 2 MBPS yükleme oldu. TurkNet saha ekibi bu sabah geldi kontrol etti ankastreye gelen hızda 9 MBPS benim, birden bire oldu bu durum umarım çözülür :frowning:

Bu arada sizin profiliniz standartta, hızlıya çekerseniz biraz daha hızlanır.

1 Beğeni

Yalnız size çözüm sağlamamışlar ki? Sizin yerinizde olsam bunu asla kabul etmem. Ben size sorunun neden kaynaklandığını belirteyim: TT ekibi başka kullanıcının arızasını çözmek için kutuyu açtı ve ben de olduğu gibi sizi bulunduğunuz porttan çıkardı ve başka kullanıcının kablosunu sizin portunuza taktı. Sonrasında ise sizi “çöp” ADSL porta bağladı. Benim de sorunum bu. Fakat bunu bildiğim için kayıtta detaylıca açıkladım. Kesinlikle port değişimi talep edin. Ben ettim, bakalım ne diyecekler. Bu arada normalde dediğiniz trick işe yarıyor ama bu sorun yüzünden o da fayda etmiyor.

Ben modeme reset atınca ortalama 30 dakika internet gelmiyor, dsl geliyor hat değerlerine bakıyorum ADSL2+ geliyor sonra hemen gidiyor VDSL2 geliyor 24 mbit civarı çıkıyor sonra tekrar gidiyor uzun bir süre sonra VDSL2 olarak tekrar geliyor ama 9MBPS. Ben bu problemi 2019 kasım gibi yaşamıştım, 2021 şubat ortasına kadarda destek talebim vardı aktif, port değişimi kaç kere istedim yapmadılar. Sonra VAE’ye geçtim ardından tekrar YAPA’ya geçince hızım düzelmişti, kesinti falanda kalmamıştı 2 haftada kaldım sonra yine port mevzusu böyle tekrar etti. Farkındayım portun değiştiğini ama sorunca port değişimi olmadı diyorlar :smiley: Hat değerlerim bile değişti, hat zayıflamam arttı ya böyle bir şey olabilir mi? İndirme hızım düşüyor, hat zayıflamam artıyor. Normalde hız yükselince hat zayıflaması vs. artış gösterir ama bende hız düşük olduğu halde hat zayıflaması yükseldi, bariz belli portum değiştirilmiş birileri tarafından.

Online oyun oynuyorum pingim aniden tavan yapıyor, paket kayıpları oluyor vs. bulunduğum port baya sıkıntılı :slight_smile:

Üst katımda akrabam 20 MBit alıyor, iç tesisatı eski olduğu halde. İki kat üstüm akrabamda 12 MBit alıyor (portu kötü…) bunlarda YAPA müşterisi.

Sabah TurkNet saha ekibi geldi, Twitter’dan yazınca TurkNet desteğe şey diyorlar “Yarın ekibimiz size ulaşacaktır” daha birbirlerinden haberleri yok :smiley:

Telekom ile ortak çalışma yapıp port değişikliği yaptıracağım dedi türknetin saha ekibi ama hiç inanmıyorum çünkü 2019 aralık ayında bana bunu söylemişti 2 ay beklemiştim bir cacık olmamıştı :slight_smile:

Sorun olmayınca farklı konularda destek talebi açınca günde 3 kere bile cevap veriyorlar ama sorun olunca destek talebi açınca günde 1 cevap geliyor. TurkNet çok garip bir firma ama binama en iyi hızı veren firma olduğu için sorunlar olduğu halde kalıyorum ki 2.5 yıldan fazla oldu müşterisiyim.

1 Beğeni

Ekstra olarak şu sayfada böyle bir yazıya rastladım ama problem olunca çözümü telekomdan bekliyoruz :frowning: @EFG bu konu hakkında yorumunuz olur mu acaba?