Ankestre kutu polemiği

Merhaba,
Bazı uyuşmazlıklar yaşıyorum turknet ile , sorun şu ki ;
Sokakta bulunan direkte türk Telekomun ankestre kutusu mevcut , bu kutudan benim eve direk kablo geliyor ve bu kablo direk modeme bağlı ,yaklaşık 12 yıllık bir kablo , daha önce Türk telekomun evime kadar çektiği kablo ,sadece ben değil tüm komsularima bu kutudan kablo çekildi , eski kablomu Cat6 ile yeniledim fakat ping ve dalgalanma devam ettiği için, turknet 5. Ayda iş emri verebildi TT ye , onlarda sorunun müşteri kaynaklı olduğunu söylemiş , bende Cat6 yi sokup direk bu kutudan gelen kabloyu bağladım modeme ve sonuç değişmedi değerler aynı , şimdi destek kaydi açtım ama bana diyorlar ki bu kutu daki kablo sizin sorumluluğunuz da biz iş emri açıp TT ye yaptiramayiz, sizin yaptırmanız lazım. İlçe TT müdürlüğüne gidip durumu söyledim, ki cevabı bildiğim halde. Oradaki kısım şefi kesinlikle müdahale edemezsiniz TT ye ait bir maldır hukuki islemeri var mudahale edilirse. iss niz ile görüşün ,bize arıza kaydı olustursun kontrol edelim diyor.destek kaydını tekrar guncelledim ama Fırat bey ısrarla iş emri cikaramayiz sizin sorumluluğunuz demekte gayet ısrarlı . Şimdi ben bu konuda nasıl bir işlem içine girip kime ne yapmalıyım ?

Emin olmamakla birlikte Fırat Bey o direkteki kabloyu sizin apartmandaki ankastre kutunuz zannediyor o yüzden böyle bir şey diyor. Durumu açıkça tekrar belirtin gerekirse bu fotoğrafı da yollayın. İş emri açıldıktan sonra TT’ye tekrar bildirirsiniz durumu.

1 Beğeni

Açıkça belirttim görsel ile bile , yok aynı mesajı 2 kez atmış :frowning: artık çok eminim detaylı inceleyip ne yazdığımizi okumuyorlar :frowning:

@bekir.kopuz bey gelirse o müşteri no’nuzu alıp iş emrinizi açtırır bence. Forum yetkililerin gelmesini bekleyelim.

2 Beğeni

OIM’den yerinde destek hizmeti istediniz mi ?

Hayır sadece konuyu belirttim . Ayrıca turknet saha ekibleri bu kutuya müdahale edemez. İç hattim gorseldeki kablo dan oluşuyor ,

2 Beğeni

Siz yinede yerinde destek isteyin belki birşeyler yapabilirler.

1 Beğeni

Yerinde destek değil, Fırat Bey in anskastre ile dağıtım kutusunun farkını anlaması gerekir. Direkte ki kutuya sadece Telekom ekipleri müdahale edebilir. Bina müstakil ve ankastresi yok.

4 Beğeni

Kesinlikle . Bunu görsel ile anlatıp destekledim ama üzücü ve düşündürücü tarafı aynı mesajı tekrar gondermesi ve işleme almaması.

4 Beğeni

benim de aklıma bu gelmişti… yoksa herkes direğe kendi çıkmaya kalksa ne olur halimiz. sevmediğin adamın internetini kesenler falan :slight_smile:

1 Beğeni

eğer tanımları karıştırmıyorsam direkteki kutu dağıtıcı kutu, binadaki kutu ise ankastre kutu oluyor.(ankastre kutu genelde apartmanlarda oluyor, müstakillerde direk direkten kablo geliyor) bu konuda @gokselbasol bey haklı :slight_smile: turknet müş. yetkilisi banada aynısını demişti. sizin sorumluluğunuzda diye. ama komşumuz elektrikçi “olurmu öyle şey müdahele edemezsin” dedi. “sen etsen bile ben şikayet ederim seni, acaba dinleme falanmı yapıyon ne yaptığını ben ne bileyim diye şikayet ederim seni dedi.” yani usulün böyle olduğunu anlattı :slight_smile: teknik olarakda direkler ttnetin malı zaten.

1 Beğeni

turk telekomun sokaktakı telefon dıregınde bulunan dagıtıcı kutu. ankestre zaten yok bızım sitede (nasıl bir düşünce ile yapmadılarsa artık) destekteki arkadasa bir turlu anlatamadım bu kutuya mudahale edemıyecemı, ki görsel dahi ekledım kutunun ve diregin :frowning: ( sanırım görsele bakmadan cevap verdi) :face_with_raised_eyebrow:

Merhaba ben Fırat K.

Ankastre kutusundan sonra çıkıp daireye gelen kablo müşteri ait olarak geçmektedir. Bunun değişimini Türk Telekom ekipleri sağlamayacaktır. Bu kutudan önceki kablolar Türk Telekoma ait olmaktadır. Ki bu kutudan önceki kabloların değişiminide dediğim şekilde Türk Telekom ekipleri tek bir şikayet ile değiştirmemektedir. Ankastre sonrası iç tesisat olarak geçer ve Türk Telekom ekipleri müdahale sağlamamkatadır. Bu nedenle ekipler ankastreden sonraki hatta bakmaz veya işlem sağlamaz. Buradan çıkan kablonun değişimini bir elektrikçi yardımıyla yada isteğiniz olursada ücretli yerinde destek ekibimiz ile yapabilirsiniz.

bende varsa mudahale edecek babayiğit saha ekibiniz buyursun gelsin dedim. daha ne diyebilirim ki :thinking:
saha dolabı bile işin içine girdi anlamadım arkadasla farklı frekanstayız

1 Beğeni

aslında Fırat bey haklı. ankastreden sonrası müşteriye ait. ankastre öncesi için çok bariz bir sıkıntı olursa telekomun kablosunu değiştirirler, ufak sorunlar için sadece kontrol ederler falan. ama burada sorun senin ankastre yok :slight_smile: direk ile ilgili sorun var ve ttnet ilgilenir ancak. Fırat Bey sanırım kutu ile ankastreyi karıştırmış gibi. eğer ilk başta bi ankastre lafı ettyisen yanlışlıkla :slight_smile: artık Fırat beyin bilinçaltında ankastre sorunu olarak yer etmiş olabilir :slight_smile: sonuç olarak alıntı yaptığın mesajda Fırat bey haklı ama gerçek hayata vurursak sen haklısın. bir konuda ne kadar çok taraf olursa o kadar çok sorun oluyor. devlet tekelleşmeyi engelleyim diye telekomun altyapısını başka firmalara da açmasını emretti. ama kağıt üstünde güzel olana o olay sahaya gelince böyle oldu. o ona sorunu atıyor o ona. oranın yetkisi sende yok bende. o baksın ben bakmam. olan tüketiciye oluyor. :slight_smile:

2 Beğeni

Ankestre den bahsetmedim . Saha dolabindan bile bahsetmedim :upside_down_face: )

2 Beğeni

Ankestre olsa evet dediğiniz gibi haklı , ama yok malesef arkadaşa görsel dahi attim buradan anlaması lazım, yazılanı anlamadı desek bile :slight_smile:

2 Beğeni

haklısınız. ankastre anlamı (internet camiasında) duvarın içine gömülen kablolamadır. ankastre kutusu ise bu kablolamanın kablo bağlantısının olduğu kutudur. resimdeki direği görünce bile konunun ankastre ile alakalı olmadığı ve direk ttnetin sorumluluğunda olduğu anlaşılır. umarım arkadaş yanlışından bi an önce döner :slight_smile:

sen ilk mesajının başında direkteki ankastre kutusu cümlesini kurunca acaba yanlışlıkla Fırat beyede ağzından kaçırmış olabilirsin demiştim. söylemediysen o zaman sorun yok :slight_smile:

Merhaba, sizin sorun tespiti yapmanız doğru olsa bile sürece dahil olan bir durum değil. Sadece TurkNet için de değil hem de. Diğer sağlayıcılar için de aynı durum geçerli.

benim direkteki kablolar da böyle görünüyor. vallaha bakınca içim acıyor. her an kablolar kopacakmış internetim gidecekmiş gibi geliyor. içim cız ediyor her gördüğümde. işin garibi kablolar o haldeyken 100 mb hız alıyorum. umarım bi sıkıntı çıkmazda hayal kırıklığına uğramam. Allahım herkesin gönlüne göre hızını versin :slight_smile:

1 Beğeni

Yukarıda moderatör arkadaşım da yazmış, yerinde destek isteyip eğer tesisatınızdan eminseniz bunu sağlama aldırtmak en mantıklı hareket olur. En azından sorunun siz kaynaklı olmadığı kesinleşmiş olur.