Ankastre kutuları hakkında

  • öncelikle merhaba son açtığım sorunumu çözdüğüm için tekrar teşekkür ederim. Arkadaşlar dediğiniz gibi yak1 alıp dsl kablosu ekini bağladım. Download snr marjinine çok bir etkisi olmadı fakat upload marjinini biraz daha iyileştirdi. Asıl sormak istediğim yere geleyim. Telekom ekibindeki abi kendi binamdaki ankastre yerine yan binadaki ankastreye taktı. ( kendi binamdaki ankastre ek şeklinde yapıldığı için sanırım). şöyle anlatayım benim bina numaram 22. kablomun geldiği ankastrenin bina numarası 24. Sanırım buradaki ana ankastre 18 numarada çünkü bütün kablolar oraya bağlantılı ( 20-22 ve 24 numaralı binaların) sistemde hız testi yaptığımda hepsinde aynı çıkıyor. Fakat göknetin sitesinde sorgulama yaptığımda oradaki hız 3 mbps daha yüksek olarak gözüküyor. şöyle kablomun bağlı olduğu ankastre.
    image
    şu da 18 numaralı dairenin (ana ankastre olduğunu düşündüğüm daire)
    image
    Şimdi 3 mbps nedir diye düşünebilirsiniz ama oradan bağlansam benim internetimdeki snr değerleri bi nebze olsun artmaz mı? Şu an herhangi bir kopma yaşamıyorum ama snr değerleri biraz düşünce crc hataları ortaya çıkmaya başlıyor.
    ek olarak şunu belirteyim: Değişimi yapsam kablomu değiştirmeme gerek kalmaz sadece 24 teki ankastreden söktürüp 18 e bağlatmam gerekecek. Şimdiden teşekkür ederim.
    Edit: daha açıklayıcı olması için noktalı yerler ankastrelerin bulunduğu konum.
    image

Şu an vdsl portlarında boş yer var ve siz adsl kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla. Vdsl geçiş talebinizi TurkNet Online İşlem Merkezi destek kaydı üzerinden veya paket değişikliği kısmından iletebilirsiniz. Boş port var.

yok hayır vdsl’e geçişimi sağladım. Şu an vdsl’de 75 hızı alıyorum fakat ankastreden dolayı snr değerim çok stabil değil kopma yaşamıyorum ama crc hataları çıkıyor.

1 Beğeni

3Mbps’lik internet farkından çok az bir Snr artışı olur bence değmez. Zaten bu hız sürekli olarak oynayacaktır + - şeklinde. Kendimden örnek vereyim: sabahları atanabilir hız 92mbps iken akşamları bu hız 82mbps’lere düşüyor. Aldığım hız 75 olduğundan akşamları Snr düşüyor. Ama 8,9db’ den 7,2’db ye düşüyor yani yaklaşık 10mbps de 1,7db Snr oynaması var (sanırsam 1mbps hız 0,17db Snr yapıyor). Yapabileceğiniz en iyi şey 50mbps’lik pakete geçmek olacaktır. Bende atanabilen hız 92Mbps iken 75Mbps’lik paket kullanıyorum ve şu anda Snr Margin değerim 8,9 (Enteresan bir şekilde şu anda atanabilir hız 92Mbps). Ancak sizin atanabilir hızınız zaten 75mbps bu sebeple sınırdaki hızı kullanırsanız Snr çok düşer bu değerden ne kadar uzaklaşırsanız Snr bir o kadar artacaktır(kabloya binen yükün azalması gibi). Ya da modeminizde Snr’yi manuel ayarlayabiliyorsanız bunu 7db ye getirip kullanın. Gidişatı görelim. Hat değerlerini ve hız testi sonuçlarınızı paylaşırsanız daha iyi olur.

1 Beğeni

Bende genellikle 8 snr’nin altına çok düşmüyor en düşük 7.8 i görüyorum o da nadir oluyor.
evet snr’yi manuel olarak ayarlayabiliyorum. Normalde temel değer olan 8’ de kalıyordu sürekli ve atanabilir hızım 79 olarak gözüküyor ve ben hemen hemen 75 mbps hız alabiliyorum.
snr 7’de iken:
image

1 Beğeni

Burada atanabilir hız 94Mbps civarında ama atanabilir hızınız 79Mbps diyorsunuz. Eski bir fotoğraf mı bu?

yok hayır güncel şimdi çekip gönderdim.
şu an 8 snr’de:
image

Ancak bu fotoğrafta atanabilir hızınız 94Mbps ve size tanımlanmış olan hız ise 79Mbps. İnternetin ankastreden modeminize kadar ulaşırken kaybettiği hızı örtmek için aldığınız hızdan yaklaşık 4Mbps fazladan tanımlanır. Peki bu fotoğraftaki değerler Snr yi 7 ye sabitleyip mi yaptığınız sonuçlar mı? Eğer öyle ise bir de Auto yani modemin snr ye bir şey yapmadan ki halini görebilir miyim. Ben size atanabilir hızın 79mbps olduğunu sandım bu yüzden snr nizi 3-4db civarında bekliyordum o yüzden 7db yapın dedim.

1 Beğeni

evet üstteki 7 snr alttakide 8 snr ayarında.
şimdi ise Auto snr ayarına aldım.
image

1 Beğeni

Şu anki değerlere bakılırsa idare eder kısmında olduğunuzu söyleyebilirim. Ancak bir çok kişi buna bende dahilim bu Snr değerlerinde sorunsuz kullanıyoruz. Sinyal zayıflaması da gayet iyi aslında ancak bu değerlerde ne sıklıkla kopma yaşıyorsunuz? Günlük ortalama ne kadar CRC alıyorsunuz?

1 Beğeni

Açıkçası kopma yaşamadığımı düşünüyorum. Bu ss’i bugün 15 civarında almıştım.


modeme giren dsl kablosuna yak1 takmadan önce almıştım.
19 saatte 52844 ama bazen daha uçuk sayılara ulaşabiliyor.
bunu da 2 gün önce almıştım. Fakat burada kablolarla biraz oynamıştım.
image
Sizce snr ayarım Auto(Varsayılan)’ da mı yoksa (Temel Değer) 8 ’ de mi kalsın?

Kablolarda sıkıntı olabilir. Sonuçta daha yeni bir işlem yapmışsınız tekrardan bir kontrol yapın isterseniz. Ama size gelen hız hatta kablolarda bir sinyal zayıflaması herhangi bir hata gözükmüyor. Yani verilere göre altyapınız iyi. Ama bence siz yine de bir bakın ayrıca bir destek kaydı açın belki de ankastreye gelen kablolarda sıkıntı vardır @EFG arkadaşımız da bizzat ilgilenecektir diye umuyorum. Belki bir TurkNet ekibi gelip ankastreden ölçüm yapar (destek kaydınıza istinaden) o sırada ölçtükleri değerlere siz de bakın evde aldığınız değerlere yakınsa ankastreye gelen kablolarda ya da doğrudan ankastrede sıkıntı vardır. Her iki durumda da TT sorumlu olacaktır. Ama ankastrede alınan veriler evinizde aldığınız verilerden daha iyi ise ankastre den evinize kadar olan kabloda bir sıkıntı var demektir.

1 Beğeni

Bence Auto da kalabilir. Zaten şu anda 8db den yüksek değerler alıyorsunuz. Eğer sorun çözülmez ise Snr yi 10db ye çıkartıp deneyin. Bu işlem sonucu internet hızınız düşecektir ama Snr artacaktır. Ama Snr değeriniz şu an için idare eder-iyi arasında. CRC sorunu kablolardan gibi duruyor.

1 Beğeni

Bunun için destek kaydı oluşturmayı düşündüm ama forumda bi kaç yerde tek çözümün hız düşürülmesi olduğunu okudum. Hızımdan memnunum düşürmek istemiyorum açıkçası ve bu yüzden çekiniyorum. Ankastreden gelen kablom zaten tt tarafından 1 yıl kadar önce değiştirilmişti ve rj11 ekli dsl kablo ekini yak1 ile yaptım.

Bence siz yine de destek kaydı oluşturun. TurkNet genelde hız düşürün gibi tavsiyeler vermiyor zaten bunu genelde TT yapıyor. Yani kendimden bildiğim için söylüyorum zamanında sizin ki gibi sorunlar yaşıyordum destek kaydı açıyordum TT ye yönlendirildi diyorlardı sonra TT den birisi beni arayıp hattınızda bir sorun yok hızınız çok yüksek 50Mbps’lik pakete geçerseniz sorun düzelir diyorlardı. Bunu ben 3-4 kere yaptım artık kopma ya da CRC gibi hatalar almıyorum.

Bu yapmış olduğum işlemleri de buradan herkese tavsiye ederim :slight_smile:
Nasıl oluyorsa bir yerden sonra düzeliyor.

Peki şu an 50Mbps’lik pakette misin?

Hayır 75Mbps kullanmaya devam ediyorum. Tabi arada bir oynuyor şu anda 70Mbps alıyorum ama sıfır kopma.

1 Beğeni

7 Gün 3 Saattir açık sıfır kopma az CRC.

Bir destek kaydı açayım o zaman ben umarım telekom sıkıntı çıkarmaz :smile:

1 Beğeni