Altyapınız 100 Mbps destekliyor ama

Herkesin bildiği gibi dün gece abonelere fiyat güncellemesi hakkında mail geldi. Bana gelen mailde de eklediğim görüntüdeki gibi altyapımın 100 Mbps desteklediği yazıyor.


3-4 hafta kadar önce sokağımıza fiber kablolar döşendi ardından apartmana kutu bağlandı. Sokaktaki çalışmalar sırasında yola konan tabelada TurkTelekom yazıyordu fakat şuan apartmanda sadece Superonline kutusu var. Mailde 100 Mbps destekliyor yazıyor, altyapı sorguladığımda en yüksek 64 Mbps diyor, online işlemlerde paket değişikliği ekranında ise en yüksek 50 Mbps görebiliyorum. Altyapı sorgulamada da dairelere göre 16-47-50-64 arasında değişiyor, bende de paket değişikliğinde 50 Mbps sürekli gözükmüyor.
Tek fiyat olacağı için neyse diyerek 2 saat önce 50 Mbps’yi gördüğüm an paketimi 50’ye yükselttim. şuan hattıma gelen max hız 41.56 Mbps.
Mailde 100 yazıyor, sorgulamada 64 çıkıyor fakat ben en yüksek 50 Mbps alabiliyorum. Bunu nedeni nedir? Yakın zamanda fiber hizmet alabilecek miyim?

Evet ya ben bu paket işini anlamadım. Bazılarına direkt olarak tek paket 99 TL demişler, bana ve 35 MBPS kullananlara 95 diyorlar. Hani tek paketti? Özgür İletişim Extra sayfasını da kaldırmışlar. Nasıl oldu anlamadım. Şimdi 99 mu 95 mi ödeyeceğim?

Hocam 35 mbps ve altında olan paketler 95tl 100mbps’e kadar (yani 35 üstü altyapın ne kadar destekliyorsa veriliyor) olan paket 99.90tl

Oranın alt yapısına bağlı türk telekom bilir. ve katlara göre hız kullanan kişi kadar düşebilir . Apartmanda sadece 1 kutu var kablo uzadıkça hız düşebilir. Kablo kalitesi iyi oldukça ve kabloda ek olmadığı sürece hat zayıflaması azalırsa daha iyi hız alabilirsiniz.

Superonline kutusu sadece belirli servisler kullanabilir. içlerinde TurkNet yok

Türk telekom alt yapısından alıyorsundur. Alt yapı okadar kaldırıyordur mailde yazan değil oranın durumuna bağlı

1 Beğeni

“35i kullanmaya devam ederseniz 95 TL olarak ödeyeceksiniz . Altyapınız kaç destekliyor örneğin 50 ise 50 lık pakete geçiş yaparsanız 99.90 ödeyeceksiniz” Bir arkadaş da böyle bir yorum yapmış ve 6 kişi beğenmiş, doğruluğundan emin değilim. İsterseniz diğer yetkili, bilgili arkadaşlar konunuza umarım benden daha çok yardım edebilirler :slight_smile:
EDİT: Yanlış bilgiyi sildim, yukarıda ki açıklama doğrusudur.

1 Beğeni

Teşekkür ederim. Tek paket 99 değil o zaman.

Mailde yazan gibi 100 Mbps alamayacağımı online işlemlerden öğrendim. Yukarıda yazdığım gibi 50 lik pakete geçtikten sonra hız testinde maksimum hızım 39’du. Destekten ilettim ve “Eve kadar ulaşan hız değerini kontrol ettiğimde en fazla 48 mbps ulaşacağını görüyorum.” dendi. Aynı arkadaş daha sonra denediğinde “Hizmetinizi yükseltmeyi denediğimde en fazla 42 mbps ulaştığını görüyorum, 35 mbps olarak tekrar güncelledim.” 48 bile değil 42 alabileceğimi söyledi, bende 35’lik pakete geri döndüm.
Mailde yazan 100, altyapı sorgulamasında yazan 64, geçebileceğim paket 50, alabildiğim hız 48, bana ulaşan 42. Neden böyle olduğunu hiç anlamş değilim.

Hat değerlerinizi paylaşır mısınız?


Paketim 50 iken max rate 52 bana gelen data rate 48 idi ama hız testlerinde sabit 39 alıyordum. Şuan 35’lik paketteyim şimdide max rate 48 gözüküyor ve hız testinde 34 alıyorum. Neye göre değişiyor bu?

Saha dolabın da “max rate” 10-20mb oynaması olabilir ve yoğunluğa göre değişir ve bazı değerler de bu duruma göre değişebiliyor. Sizin hattınız da zayıflama var. Saha dolabınız kaç metre?

  • Ek, dsl prizi, splitter kullanma/yenile. (YAK1)
  • Ankastre bağlantılarını, kablonu kontol ettir ve duruma göre yenile (YAK1)


Konuşmayıda bırakıyorum hocam

Saha dolabına uzaklığım 229 metre. Toplam 3 tane splitter var sorunsuz çalışıyorlar hepsinde durum aynı. Bağlantıları ve kabloları yaklaşık 3 ay önce yaşadığım bir sorundan dolayı TT ekibinden bir arkadaş gelip kontrol ettiğinde hiçbir sorun yoktu.
Edit: Toplam 3 splitter derken 2 tanesi yedek, yalnızca bir splitter kullanıyorum.

Garip, TurkNet sistemin de zayıflama daha düşük modem de mesafenize göre fazla zayıflama var. 3 ay’dan sonra zayıflamanın başlayıp başlamadığını bilemeyiz ve ihtimaller arasında. Elektrikçi ile ankastre bağlantın da sorun varsa kablonuzun diğer 2 damarı ile yani, mavi, beyaz kullanıyorsan siyah, kırmızı ile değiştirip YAK1 ile bağlantısını yapın eğer, kablon da sorun varsa CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber marka kablo kullanmanı tavsiye ederim. Bu işlemleri yaptığınız halde zayıflamanız giderilmez ise dış hatta gelen kabloda ki ek, port bağlantısı, kablo tahrişi/hasarı gibi unsurlardan dolayı bu tarz etkilenmeler olabiliyor.
EDİT: Mail büyük ihtimal yanlış gelmiş, bir kullanıcıda da rastladım bkz. Altyapınız 100 mbps’e kadar internet hızını desteklediği için - altuntas78 tarafından #9

1 Beğeni

Evet, 16mb ve 35mb 95TL, 35mb üstü 99.90TL.

Bağlantılarımda bir sorun olsa şu anda da internetimde problem olması gerekmez mi? 35 Mbps tarifede sabit 34 alıyorum. Elektrikçi çağırmadan destek kaydı oluştursam TurkNet tarafından yönlendirilen TT saha ekipleri bağlantı kablolarını inceleyemiyor mu?
O bahsettiğim sorun zamanlarında da söylendiğine göre saha ekipleri inceleme yapıyordu.

Şuan da bir problem olmasa da belki, ileri de sorun olabilir ama bu zayıflama değerleri normal değil. Evet, kimisin de sorun yaratmıyor değerler. İç hattınızdaysa sorun Telekom ekipleri boşuna inceler ve sorunu gideremez böyle olursa ya Elektrikçi ya da Yerinde destek ekiplerini talep edersiniz. Dış hattınız da sorun yoksa aşşağıda ki işlemi uygula

  • Ankastre bağlantılarını, kablonu kontol ettir ve duruma göre yenile (YAK1)
2 Beğeni

Teşekkürler hocam, önce TurkNet ile iletişime geçeceğim yeterli olmazsa yardım alarak dediklerinizi uygularım.

Rica ederim. İyi günler dilerim.