Altyapı sorgulama hız farkı

Merhabalar,

Adres ile altyapı sorgulama yaptığımda 16Mbps, Türk Telekom’a bağlı telefon numarası ile sorgulama yaptığımda VDSL 70Mbps hız gösteriyor. Bunun sebebi nedir? Türk.net’e geçtiğimde 70Mbps hızı alabilir miyim?

İnternet Altyapı Sorgulama - GÖKNET İLETİŞİM A.Ş. buradan sorgulama yaparsan kesin sonucu öğrenirsin

Şöyle bir ekran görüyorum. Vdsl yok demek mi bu? Hızı 0 gösteriyor ama port var diyor. Birkaç gündür adres ile sorgulamada da 70mbps gösteriyordu, bugün düştü yine. Mevcut Türk Telekom paketinde de 16mbps alıyorum zaten şuan.

Port boşalıyordur. Boşaldığı gibi de doluyordur. Ondan kaynaklı bir kac gün gözüküp bir kaç gün gözükmemesinin sebebi de bu. Şuan da boş port gözükmüyor. Alabileceğiniz malasef şuan için ADSL 16

1 Beğeni

Türk Telekom’a port değiştirme talebinde bulunsam Vdsl porta taşırlar mı peki? Boş port açılmasının çok uzun sürebileceğini biliyorum ama adsl hatta beklemek de istemiyorum. Aylar sonra da olsa en azından şu hızlara ulaşmak çok iyi gelecek bana.

Boş port için bağlı olduğunuz TT müdürlüğe gidip dilekçe verebilirsiniz :slight_smile:

Çok teşekkür ederim, yardımlarınız için sağolun :slight_smile:

Ne demek elimiz den geldiği kadar. Hayırlı akşamlar. Sağlıklı günler dilerim :slightly_smiling_face:

Tip7 kabin yeni mi konuldu ne zamandan beri var?

Kabinlerden haberim yok hocam, nereden öğreniriz onu? 2 haftadır bakım yapıyoruz diyerek internet kesiliyor, kabini yeniliyor olabilirler belki.

Düzenleme: Yan sokaktaki binalarda VDSL var. VDSL bu kabinle alakalıysa kabin uzun süredir var diye düşünüyorum.

Ortalama olarak kabinler konulduktan 2 ay sonra aktif edilir o yüzden sordum aktif olmamış olabilir diye

Bugün TT müşteri hizmetleri ile görüştüm, “altyapınız Vdsl destekliyor teknik servisle görüşüp haber vereceğim” dediler. 2 saat sonra Vdsl almaya başladım. Hız 0Mbps görünüyorsa tanımlama yapılmamıştır dediler, port ile veya dilekçe ile uğraşmadım. Bu sorunu yaşayan başka arkadaşlara örnek olması açısından açıklamak istedim :slight_smile:

Şimdi cayma bedelini öğrenip Türk.net’e geçmesi kaldı :slight_smile:

Image 3

1 Beğeni

hocam ben telekomdayken müşteri hizmetlerini arayıp cayma bedelimin ne kadar olduğunu sordum bugün itibariyle cayarsanız 150 tl dedi. TurkNet’e geçtim. Cayma bedeli 1000 TL çıkarttılar. Dikkat edin bugüne kadar aldığınız indirimleride hesaplıyorlar. Sözde 290 TL’lik hizmet alıyormuşum ve 200 TL indirim almışım.

En az kalan aydan hesaplanır cayma bedeli. 24 ay tahattüt yaptınız ve bitmesine 1 ay kaldı. İpptal ettiniz. İndirimli 100 TL ye kullanıyordunuz. İndirimsiz ise 200 TL. Size 200 TL çıkarırlar. Aynı şekil başlangıçta da aynısı geçerli. 24 ay sözleşme imzaladınız. 1 ay sonra iptal ettiniz sizden 24 ay değil 1 ay için ceza bedeli çıkar. Diğer türlü bir şey olursa şikayet de her türlü hakkınızı alırsınız.

Hayır cayma bedeli 2 türlü hesaplanır. Hangisi düşük ise o tutar tahsil edilir.

Birincisi toplam uygulanan indirimler (bağlantı ücreti, kurulum ücreti, aktivasyon bedeli, kullanımım süresince yapılan aylık indirimler).

İkincisi de taahhüt sonuna kadar toplam ödenecek indirimli aylık fatura tutarı. Yani 2 ay taahhüt mü var. Sadece 2 ay indirimli tutar cayma bedeli olarak yansır.

Eğer bunun haricinde bir tutar çıkan varsa örnekleri ile yazsın. Şuan uygunanda bu yöntem. Cep telefonu internet hepsi aynı.

Bu konuda da bir sabit konu olsun herkes bilgilensin.

1 Beğeni

2 saat sonunda konu otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıt girilmesine izin verilmiyor.