Altyapı güncellemesi ile gelen yüksek hız sorunu

Merhaba, bir kaç gün önce Telekom ekipleri, normade 22-23 mbit alınan yerde çalışma yaptı ve kardeşimin evine 100mbite kadar altyapı geldi.
Ben de Türknet destekten 100mbit pakete yükselttim ve altta göreceğiniz değerlere ulaştılar.
Ancak çok fazla crc hatası oluyor ve siteler geç yükleniyor gibi şikayet aldım onlardan. Öcesinde böyle bir sorun yoktu tabii ki.
Bu değerlerde sorun var mı? Yoksa sorun başka yerde mi?
Modem Zyxel VMG1312-T20B

near-end fast channel bit rate: 99891 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 451548
near-end CRC error fast: 69856

DSL uptime : 1:05, 10 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 8.0 dB
output power upstream: 2.1 dbm
attenuation downstream: 9.8 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 31.3 dB
output power downstream: 14.6 dbm
attenuation upstream: 15.4 dB
1 Beğeni

İç hat zayıflaması biraz fazla gibi duruyor. Öncelik olarak santrale mesafe nedir ? Birde ankastre den direk modeme kablo mu geliyor ? Yoksa DSL prizin den mi alıyorsunuz interneti ? Hızınıza göre SNR oranınız iyi duruyor.

1 Beğeni

200 metre sanırım. Apartman hala güncellenmemiş veritabanında ama yan apartman 180 metre görünüyor. Duvardaki prizden alınıyor, 1. katta daire. Kablo da 10 metre gitmiyordur muhtemelen kutuya kadar.

1 Beğeni

Priz dsl prizi mi eski 3lü prizlerden mi ? Prizi iptal edip dener misiniz sonuç ne olacak

Yok eski tip priz değil, normal direkt rj11 girişi. Splitter da yok bu arada, direkt duvardan modeme tek kablo. Belki kabloyu başka bir kablo ile denetebilirim ama prizi söktürüp de açık kablo ile bağlamak için benim gitmem gerek eğer iç tesisat sorunu olduğundan emin olursam belki yapılabilir.

Şimdi öncelikle, benzer sorunu yaşadığımı belirtmek isterim… Ben çözümü dsl prizinden modeme gelen dsl kablosunu değişmekte buldum :slight_smile: bendeki dsl kablosu 2 ucuda rj11 çakılı idi. Yani bir ucunu dsl prizine diğerini de modeme sokuyordum. TT nin vermiş olduğu zamanında gri kalın bir dsl kablosu vardı. Onu değişerek CRC hataların dan kurtuldum. Bir deneme şansınız varsa sizde de deneyin

Evet sehpa arkasında vs belki zamanla yıpranmış olabilir dediğiniz gibi, ben o kabloyu bir değiştirteyim, umarım sizdeki gibi bir çözüme ulaşırım.

1 Beğeni

Dediğim gibi 2 ucu çakılı dsl prizi kablosu kullanıyorsanız, kaliteli bir dsl kablosu sorununuzu çözebilir. Çözmeyedebilir. Bunu denememiz gerek. Alınan sonuçlara göre haraket edilirse. Yani asıl sorunun kaynağına gidilirse daha temiz iş olmuş olur. Duruma göre b konu altına tekrar yazarsanız, yetkili arkadaşlar destek olurlar.

1 Beğeni

Düzeltme: CRC yine coştu malesef, arıza kaydı bırakacağım şimdi.

near-end FEC error fast: 24473976
near-end CRC error fast: 717567

DSL uptime :29 min, 40 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 7.3 dB
output power upstream: 3.9 dbm
attenuation downstream: 9.9 dB

Şimdi yine kopma olmuş bir iki defa baktım hız 75mbite düşmüş.
Santral otomatik hız düşürdü sanırım. Eğer bu şekilde sorunsuz kullanabilirlerse böyle devam ederim. Uğrayınca da dsl kablosunu değiştirip tekrar 100mbite yükseltirim MH’den.

near-end fast channel bit rate: 78509 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end CRC error fast: 0

DSL uptime :1 min, 44 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 13.4 dB
output power upstream: 3.9 dbm
attenuation downstream: 9.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 32.7 dB
output power downstream: 14.5 dbm
attenuation upstream: 15.8 dB

Güncelleme yapayım; 75mbite çekince yine noise margin downstream 4-5dB’lere kadar düştü ve milyona yaklaşan CRC hatası ile bağlantı stabilliğini kaybetti.
Şimdi 50mbite düşürttüm hızı ve normalde ilk dakikadan başlayan CRC hataları hala 0 görünüyor.
Sorun iç tesisatta mı yoksa dışarıdaki kablolarda mı emin değilim. Artık müsait bir zamanda iç tesisatı değiştirip, tekrar hız yükseltmesi ile sonucu gözlemlemek gerekecek.

near-end fast channel bit rate: 51196 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end CRC error fast: 0

DSL uptime :35 min, 1 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 21.2 dB
output power upstream: 2.4 dbm
attenuation downstream: 9.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 31.0 dB
output power downstream: 13.5 dbm
attenuation upstream: 15.7 dB
1 Beğeni

Merhabalar, öncelikle bence bu konu ile ilgili bize bir destek kaydı açın. Destek kaydınız üzerinden arkadaşlarım hizmetinizi ve hat detaylarınızı kontrol etsinler. Siz direkt elektrikçi çağırmayın. Bizim işlem yapmamızı bekleyin. Daha sonrasında size yapmanız gerekenleri arkadaşlarım zaten söylerler ve ona göre hareket edersiniz.

Merhaba, destek kaydını açmıştım zaten, bir taraftan da buradan yazıp iç tesisat mı sorun diye fikir almak istedim.
Son durumda 50mbit ile şu an sorunsuz kullanıyorum ama OİM sitesinin ana sayfasında Telekom kaynaklı 12 Kasım’a kadar arıza bildirimi var. Zaten bir hafta öncesine kadar 20mbit ancak alabiliyordum, geçen hafta Telekom bir şeyler yaptı ve 100mbite kadar çıkabilidim. Sanırım güncelleme hala bitmedi ya da sorun var o nedenle bu sorun oluştu. Artık 12 Kasım’dan sonra tekrar 100mbiti deneyeceğim, belki Telekom tarafında bir sorun vardı ve çözüldü, göreceğim.

1 Beğeni

Planlı bir altyapı çalışması var bölgenizde anladığım kadarıyla… Evet, size söylenen tarihe kadar bekleyelim. Eğer tekrar sorun devam ederse bana özel mesaj üzerinden ulaşın. Bende size bu süreçte yardımcı olmaya çalışayım.

3 Beğeni