Altyapı Çalışması Sonrası Hız Düşüklüğü

1 Eylül tarihinde Türk Telekom ekipleri bir çalışma yaptı, kapımın önüne ankastre kutusu koydular. Öncesinde 10-11MB ile indirme yapıyordum, hat değerlerim de çok iyiydi, hattın neredeyse maksimumunu kullanmama rağmen SNR marginim yüksekti, yani bir sorunum yoktu. Bu çalışma sırasında internet kesildi, geri geldiğinde hızım 40mbit civarıydı. TurkNet desteğe yazdım, Türk Telekom ekibi gönderdiler, ekip geldi saha dolabına gitti, ankastreye baktı, bir şeyler yaptı hızım 60a çıktı, sonra bana dedi ki sen burda stabil anca 50 alırsın zaten 60ı bile düzgün kullanamazsın muhtemelen birkaç güne hızını düşürtürsün. 1 Eylülden önce neredeyse 2 katı hızı aldığımı söyledim ama dinlemedi hiç. Olabilecek her yerden, her kurumdan hem Türk Telekoma hem TurkNet 'e şikayet ilettim. 20 gündür sürekli uğraşıyorum ve aynı kopyala yapıştır yazıları okumaktan bıktım. TurkNet destek bi altyapınız eski, bi iç hattınızda sorun var, bi modeminizde sorun olabilir dedi, kimse 1 Eylülden önce böyle bir sorun yoktu dememi dinlemedi. Hiçbir sorun yokken bir anda TürkTelekom ekipleri çalışma yaptı, internet hızım 30 mbit düştü. İki gün önce Türk Telekomdan biri yeniden gelmiş, ankastreye kadar hız geliyormuş, aradı iç hattınızda veya modemde sorun olabilir dedi, ben de bunun üstüne farklı bir modem denemek için aynı ankastreye bağlı olan kuzenimin modemini söküp eve getirdim. Farkettim ki onun modemini sökünce hızım 10mbit arttı. Tersini test edeyim dedim, benim modemi söktüm, onun max. indirme hızı 75ten 95e çıktı. Ankastreye zaten 3 tane hat bağlı, 1inin çıkartılması hat değerlerini bu kadar etkiler mi? İç hattımızda sorun olmadığından eminim çünkü 1 Eylülden önce de aynı hattı kullanıyordum, acaba ankastrenin kendisinde ya da yapılan bağlantılarda mı sorun var?

Aga aynısı bende oldu. Türk Telekom ekipleri geldi Ankara merkezdeyim ben, sokağımda altyapı çalışması yaptı. O güne kadar kesintisiz 33 mbps hız alıyordum. Bu çalışmadan sonra interneti kullanamaz oldum. Cidden 0 mbps hız aldığım zamanlar oldu. Şu anda da bana diyorlar ki cat7 kablo çek ankastrende sorun olabilir cart curt. Cat6 kablom var 1 yıl bile olmadı çektireli. Sorunum halen devam ediyor.

Selamlar @enesbasaran, foruma hoş geldiniz :raised_hand: Forum profilinize tanımlı müşteri numarası olmadığından kontrol sağlayamadım. Benimle son oluşturulan destek kaydınızın numarasını paylaşırsanız incelemek isterim :raising_hand_man:

Müşteri numaramı hesaba ekledim, bu da son destek numaram 56046741. Dün akşamdan beri internet hiç yok, belli bir saate kadar çözülecek diyor ama her o saat geldiğinde yeni bir saat yazıyor.

Belirttiğiniz uyarı genel bir arızaya ya da çalışmaya işaret ediyor. Bu çalışmalar yerel sağlayıcı tarafından yürütülür. Arıza ve çalışmanın boyutuna göre süreler değişiklik gösterebilir. Dağıtım kutunuza müdahale edildi. Port testleri ve diğer testler devam edecek. Kayıt üzerinden bilgi aktarılacak :raising_hand_man:

Bölgedeki internet kesintisi saha dolabıyla alakalıymış, bedaşın dolaba elektrik vermesi gerekiyomuş. Dün fırtınada yıldırım düştü sanırım çünkü çok büyük bir şimşek çaktı, internet gitti ve evdeki bazı sigortalar attı :smiley: Neyse, eklediğim fotoğrafta üstte benim, altta kuzenimin değerleri var. Ankastreyi zaten toplam 3 hat kullanıyor, 1inin bu kadar fark oluşturması normal mi? Beni arayan türk telekom çalışanı, ankastreye 91mbit geldiğini söylemişti, diğer modem takılı değilken benim max’ım 91e çıkıyor. 1 Eylüldeki çalışmadan önce böyle bir şey yoktu, yeni takılan ankastrenin kendisinde ya da bağlantılarında sorun olabilir mi?