Selamlar,
Yaklaşık 8 aydır TurkNet kullanmaktayım ve bugüne kadar aldığım hizmetten memmun idim.
Dün eve işten geldiğimde internetin olmadığını fark ettim, sabah çalışıyordu.Bunun üzerine modemi kapatıp açtım fakat sadece DSL ışığı yanıp internet ışığı yanmamakta idi.
Mobil uygulama üzerinden arıza kaydı açtım ve bölgemde Türk Telekom tarafından “altyapı çalışması” yapıldığını ve saat 19:00 civarında çalışmanın biteceği ile alakalı bir duyuru gördüm.Arıza kaydıma cevap olarak özetle kontrol edilip tarafıma dönüş yapılacağı yazıyor idi.Dünden beri sorunum çözülmedi.
Tahminime göre bir DNS ve ip problemim var.Normalde modemim 195.x.x.x şeklinde ip alırken artık 100.x.x.x şeklide ip alıyor.Modemin aldığı ip adresleri aşağıdaki gibi:
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice pppd[5096]: PAP authentication succeeded
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice pppd[5096]: peer from calling number 34:6E:XX:XX:XX:XX authorized
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice pppd[5096]: local IP address 100.78.24.212
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice pppd[5096]: remote IP address 172.17.1.212
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice pppd[5096]: primary DNS address 193.192.98.8
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice pppd[5096]: secondary DNS address 212.154.100.18
Wed Apr 21 20:24:32 2021 daemon.notice netifd: Network device 'pppoe-wan' link is up
DSL değerlerimde öncekine göre bir düşüş yada yükseliş yok yani fiziksel bir sorun olduğunu sanmıyorum.DSL değerlerim aşağıdaki gibi:
DSL Status
Line State:UP [0x0]
Line Mode:G.993.2 (VDSL2)
Line Uptime:22m 37s
Annex:B
Profile:17a
Data Rate:37.641 Mb/s / 6.141 Mb/s
Max. Attainable Data Rate (ATTNDR):99.706 Mb/s / 47.614 Mb/s
Latency:0.0 ms / 0.0 ms
Line Attenuation (LATN):8.8 dB / 8.8 dB
Signal Attenuation (SATN):9.1 dB / 15.6 dB
Noise Margin (SNR):27.1 dB / 32.1 dB
Aggregate Transmit Power (ACTATP):1.3 dB / 13.9 dB
Forward Error Correction Seconds (FECS):0 / 0
Errored seconds (ES):0 / 90
Severely Errored Seconds (SES):0 / 2
Loss of Signal Seconds (LOSS):0 / 2
Unavailable Seconds (UAS):61 / 61
Header Error Code Errors (HEC):0 / 0
Non Pre-emptive CRC errors (CRC_P):0 / 0
Pre-emptive CRC errors (CRCP_P):0 / 0
ATU-C System Vendor ID:Infineon 209.128
Power Management Mode:L0 - Synchronized
Destek Numaram:43271134
Destek ekibi ip aldığımı ve internetim olduğunu sandığı için fazla yardımcı olmuyor malesef.
Modem ayarlarımı hiç değiştirmedim.Dediğim gibi öncesinde 8 ay boyunca sorun yaşamadım.
Konu hakkındaki yardımlarınızı bekliyorum