xdsl bilgilerini attım altyapımın max aldığı 21 mi yani sitede 61 yazıyordu diye merak ettim
Biraz daha alta inince bilgiler yazar onlarida atarsan ne kadar taşıdığını görebiliriz
Snr marjin
Gürültü filan.
Altakiler atarsan :
near-end FEC error fast: 114
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 4
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :6 min, 21 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs
Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 9.0 dbm
attenuation downstream: 12.4 dB
Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 26.3 dB
output power downstream: 14.5 dbm
attenuation upstream: 21.1 dB
Ne tür kablo kullanıyorsun. Dsl cat 5. Cat 6 cat 7
Normal gri 4 lü kablo mu
Noise margin hat ne kadar taşıyacağına dair yazar
Şuan sınırdasın. Kablon iyi değilse bu hızları göremezsin
relative capacity occupation:
noise margin upstream: sinyal sınırı ( hat taşıma sınırı
output power downstream: sinyal gücü ( hatta gelen sinyal gücü
attenuation upstream: sinyal zayıflığı (hat zayıflığı
dsl kablosu modemden çıkan gri kablo
Tek yapman gereken. Şuan ki kablo değişmek başka birşey yapamazsın. Ankastre ve modem arasında gelen kablo sana ait. Cat 6 cat 7 gibi bir kabloyla değişe bilirsin
Tabi güncelliyorum profili.
Hattınızda çok fazla sinyal gürültüsü mevcuttur.
Buradan altyapı sorgulayıp kaç metre öğrenelim.
Genel durum kablonun değişmesi lazım gibi görünüyor. Kabloda herhangi bir ek splitter vb var mı ?
Ek veya splitter zayıflamayı artıran sebeplerdir.
Ankastreden ölçüm yaparak kablonuzun sorunlu olduğunu tespit edebilirsiniz.
Elektrikçi yardımıyla veya TurkNet’ten teknik ekip isteyebilirsiniz. Onlardan ankastreden hız ve sinyal zayıflaması ölçümü isteyebilirsiniz.
Benim görüşüm kabloda bir sorun var gibi.
Sizden modeminize gelen kablonun fotoğrafını ve eğer biliyorsanız ankastredeki kısmın fotoğrafını isteyeceğim. Durum değerlendirmesi yapılabilir.
@mfatihonur
onlar benim hattım ben öylesine attım ve kablom cat7 direk ankastre çaktım direk rj11 çaktım başka oynayamam anca ankastredeki kabloyu çıkarıp sağdaki direk kabloyuda çıkarıp bir birine bağlarsam belki değişiklik olabilir. pas olmuş olabilir.
Ahaha pardon. Senin durumda kötü gibi. Dış hattanda kaynaklı olabilir dediğim gibi en iyi sonuç ankastreden ölçüm yapmak. Eğer orada da aynı durum varsa Türktelekom’a hattın yenilenmesi için başvurun.
21 olan aradabi 0.9 vuruyor tam anlayamadım. 12 olan indiremiyorum oda ankastreyi direk çıkarıp kabloyu kep kep siz direk yak1 le bağlamam gerek. çakmak yerine
Ankastre’de sıkıntı varsa TT’nin kablosuna yak1 ile bağlayabilirsiniz. Ankastreye bağladığınızda sonuç nedir ?
Hiç oynamadı bile
Direk çaktım kısa kabloyla arasında fark olmadı.
Cat 7 kablo ondan iyi si cat8 zaten
Herşeyim var benim . Direk de çakarım.
75 mbt alıyorum. Direk sağ daki bağlantıyı çıkarıp yak1 le bağlayasım geliyor
12 hat zayıflamasına rağmen 75 mbit hız alabiliyorsanız benim 8.2 hat zayıflaması ile 100 mbit hız alma ihtimalim var gibi görünüyor. Sizce alır mıyım?
Önemli olan hızı almak değil, stabil bir şekilde kullanmak. Bir tanıdığım 9.7 zayıflama oranı ile 97 mbps alıyordu. Fakat bunu 5 SNR oranına düşürerek alıyordu ama bu seferde hat da dalgalanma ve günde 2 3 kere kopma yaşıyordu. Tabi CRC ve FEC hataları bazen anlık milyon değerleri görüyordu. Bunların yanı sıra asıl sorunuza cevap vereyim. Başkalarının hat zayıflamasına ve hızına göre kendiniz de hesap yapmanız uygun değil. Size TT tarafın dan verilen port çok önemli… Modem hat stabilizesi önemli. Apartmanınız da kullanılan kablo ve kalitesi çok önemli. Burda yapılması gereken 3 şey var, daha temiz daha net bilgi verebilmek için, oda şu; İlk önce modemi alıp, apartman içinde ki ankastre başına gidip orda modem ve dsl kablosu ile hattınızın geldiği yere kabloyu sokup, sonra modeme wifi aracılığı ile baglanıp orada ki tam net değerleri görmek. Orada değerleri kayıt edip, birde evinizin içindeki değerleri kayıt edip bunları görmek ve kıyaslayarak sorun varmı yok mu görmek lazım. Ona göre de yorumlamak lazım. Bu değerler den sonra santrale mesafenizi görmek lazım. Bu 3 kural çok önemli. Bunlar dan sonra. Port hızı mı düşük, modem mi sıkıntılı, iç tesisat mı sorun. TT kaynaklı bakır hat mı sorun anlamak %80 ihtimal ile daha kolaylaşır. Umarım aydınlatıcı olmuştur.