Alabileceğim hız nedir?

50mbps pakette otomatik SNR ayarlarında 8dB’de iken 39 hız alıyordum. Kopma sorunları yaşıyordum. Manuel 4db’ye düşürdüğüm zaman tam hız alabiliyordum. TurkTelekom ekipleri saha dolabında bir sorun olmadığını iletip duruyordu. İç tesisatımı ve daire içi kablolarımı CAT6 ile değiştirdim ve DSL prizini devre dışı bırakarak direkt modeme bağladım. Şuan otomatik 8-11dB arasında kopma olmadan tam hız alıyorum. Fakat önceki hat değerlerimle kabloyu yeniledikten sonraki hat değerlim bir nebze iyileşmiş olsa bile fazla bir düzelme yok. Birçok kişi ile konuştum senin tarafında bir sorun olmadığı belli diyorlar. Problemin bina dışında olduğu zaten belliydi. Apartmanda tek sorun yaşayan ben değilim. OİM destek kaydında “altyapınızın desteklediği 50 mbps’sinin tümünü aldığınızı, sık sık kopma yaşamadığınızı ve sistem ayarlarınızda herhangi bir sorun olmadığını gördüm.” gibi bir cevap aldım. Tesisatı değiştirdikten sonra modem arayüzünden baktığım zaman atanabilecek maksimum 89-93 mbps alabileceğim gözüküyor.
Hat değerlerimi paylaşıyorum. Şu anda benim 75 mbps almam mümkün gözükmüyor mu?
(50 mbps’lik pakette eski kablolar ile 2-3-4 SNR değerlerini de denediğimde kopma, yavaşlama vs. olmadan sorun bir şekilde speed testte 47-48 sabit alabiliyordum.)

Merhaba, Zayıflama değerlerin fazla, İç hattın da bir problem yoksa bu zayıflamanın kaynağı dış hat yani, ankastrene veya dairene gelen kablolalar, Santral/Saha dolabı portsal bağlantı nedenleri ile bu durum, gözükmektedir. Temsilciye" Yerin de destek ekiplerini talep ediyorum." diye belirtin. Gelecek ekipler, sorunu dış hatta tespit ederlerse Telekom ekiplerine iletirler ve yapılması gerekenler için önemli bir süreç olur. Yapılan bütün kontroller sonrasın da arızanız düzelmez ise Temsilciye" Ankastre devremin değiştirilmesini talep ediyorum" diye belirtin.

75mb pakete geçmenizi özellikle “Line attenuation” zayıflamasından dolayı önermem. Evet, ben de aynı modemle 5db’de kullandığımı deneyimledim kimisin de 5db’e gelmeden kopuyor biraz da hatsal bir durum bu tarz olaylar.

Evet, bende sürekli bunu belirtiyorum. Tek yapılan şey TT’nin arıza yok iletisi gönderiyor olması. Hat değerlerini göndermeme rağmen destek kayıtlarımla ilgilenen bütün arkadaşlar kopma yaşamıyorum diye hat değerleriniz normal diyor. Bu mu normal ??
Bayramdan sonra ilk işim kayıt oluşturup destek ekiplerini istemek olacak. Sorunun benden kaynaklı olmadığı ortada olsa bile yerinde destek ekipleri sorunu tespit edecekleri için benim sorumluluğumda olmayan durumda 108 tl ek ücret ödeyeceğim.

Nasıl bir durumdan bahsediyoruz? Bu süreç tahmini olarak ne kadar sürer?

Daha önce CAT6 kablo ile yenilememi önermiştiniz. Önceki değerlerim 1-2-3 sütunlarında artarak 56’ya kadar çıkıyordu. Regletteki 2 tel ve splitter (yeni) haricinde ek olmadan modeme geliyor. Olması gereken düzeyde bir iyileşme yok ve bunu kabul de etmiyorlar.

Gelen ekipler teşhisi koyarlar ve bunu Türktelekom’a bildirirler, arıza kaydınızdan dolayısıyla “Ekip kontrolü ile süreç hızlanabilir” demek istedim.


Hızınızı, hizmetinizi etkilemediği sürece bir şey yapamazlar, Arızanız sırf bu değer üzerine açılıysa dış hat kaynaklı bir sorun olsa da bir şey yapamazlar.
Şuan hizmetiniz de her hangi bir sorun var mı?

Şu anda bir sorunum yok. 50mbps’yi SNR 4dB iken tam verim alıyordum. Kabloları CAT6 ile değiştirdikten sonra 8-11dB arasında alabiliyorum. Henüz kopma sorunu yaşamadım.