60 günde bağlanamadı

Bu yazıyı, TurkNet bünyesinde bulunup başarısı hakkında sorumluluk hisseden kişiler için aktarıyorum, ama sadece internet kullanıcısı iseniz halinize şükredip, yaşanan süreci takip edebilirsiniz.

Tarih:
2 haziran 2021 - internet başvurusu yapıldı. VAE 100mbit.
22 haziran 2021 - TTnet ekibi gelip etiketleme yaptı.
24 Temmuz 2021 - VDSL ışığı yandı
30 Temmuz 2021 - VDSL ışığı söndü
31 Temmuz 2021 - 147tl fatura
2 Ağustos 2021 - Işık hala sönük.

Yukarıdaki bahsedilen 60 gün içerisinde şunlar gerçekleşti.

*TurkNet ekibi, aktivasyon ve kurulum yapmadan imza alıp aboneliği başlattı.
*TTnet ekibi, adresten 100 metre (kuş uçuşu) uzakta bina ya etiketleme yaptı.
*En az 6 defa, “Arıza müşteri sorumluluğunda” diyerek arıza taleplerini kapattı.

bu arada 3 farklı VDSL başvurusunda bulundum. 1 tanesinde ekip tavırları berbattı, ttnet in ankastresine çıkamadı. Kapatıldı
2.sinde adres yanlış dendi halbuki bina nın üzerinde ki adres tabelaları ve su faturamdaki adres belgeleri ile sunuldu.

TurkNet hala çaresiz.

Arıza kaydı açın eğer sürekli evde iseniz mümkünse dışarıda bekleyin yada bina girişinizi görebilecek bir yerde.
Ekip geldiğinde yanına gidin ölçümleri kendi gözünüzle görün.
Kutudan sinyal alırlarsa ki alınamayabilir şöyle yapın. Telefonunuzdan modem arayüzünü açın yada modemin yanında biri beklesin eğer ekip geldiğinde ölçüm yaptıktan sonra sinyal alındığını görürseniz aynı anda modeme de bakın ki sinyal geliyor mu diye.

Yada benim yaptığım gibi yapın sizde bir dijital multimetre alın ankastrenizden çıkan 2 ucu dc voltaj değerinde ölçün 200 volt ayarında iken.
Eğer gösterge 20 voltun altında ise sorun var demektir.
Aslında sizin yerinizde olsam Modemi ankastreye indirirdim temiz bir dsl kablo bağlardım ankastreye ve modeme ölçümü o şekilde yapardım ekip gelincede önce ölçmesini beklerdim sinyal alıyorsa modemi bağlardım sinyal gelmiyorsa sorunu modemde arardım.
Ama ekip sinyal alıpta modemde de sinyal gözükürse halihazırda çekilmiş olan iç tesisat kablosunu söker sıfırdan çekerdim.
Örnek vereyim bana arıza iç tesisat kaynaklıdır diyemezler yüzlerine gülerim. Çünkü ben kendim çektim cat6 kablo ile iç kısmı. Hatta ve hatta rj11 i bile kendim çaktım.

ankastre kutusu penceremin 1 metre altında, kutu yerden 3 metre yuksekte, pencereden modemi , adaptöre takılı şekilde sarkıtsam bile, modem bozuk diyorlar. modemi alıp diğer evdeki hatta takıyorum çalışıyor. Pencereden iki tane vdsl modem sarkıtıp çalışır şekilde bırakmayı düşünüryoum ama önce bir multimetre ile ölçüm yapmakta fayda var.

bir başka fikir, telefon servisi de alıp, en azından modem yerine telefon bağladığım da çevir sesi gelmesi ile test etmek. yalın internet olunca ,basit araçlar ile test etmek zor oluyor

Adres bilginizi nüfus müdürlüğü sitesinde adrese dayalı sistem üzerinde güncelleyip doğrulayın.

Numarataj ve BBB de farklı kimlik no lar yazıyor, bunlardan bi tanesinde tanıdık bir TCK mı gözükmesi gerekiyor?

Abone Ana Sayfa - Adres Kayıt Sistemi bu adres üzerinde çıkmıyor ise adres yanlıştır diye biliyorum. Bbk hatalı ise Telekom bunu düzeltebilir diye biliyorum.

Adresinizi doğruladınız ise bbk yi buradan edinebilirsiniz. DASK Adres Kodu Sorgulama - Quick Sigorta

adresi doğruladım, yeni abonelik başlattım 10 gün önce, 4 günde ttnet etiketledi , 1 haftadır TurkNet ekibi gelsin diye bekliyorum ama umurlarında değil.

70 gün oldu, vallahi lanet olsun, turktelekom nasıl elinde oynatıyor TurkNet’i, böyle pasif pısırık firma görmedim.

Şu an TT etiketi bıraktı ve TurkNet kurulum ekiplerini mi bekliyorsunuz doğru mu anladım?

evet , etiket var ama gelen yok ve 2 haziranda başvurduğum bağlantı sağalanamadığı için başlattığımı da belirttiğim halde…

işin en acı kısmı da ne biliyormusunuz… bu 50 gün bekletildikten sonra bağlanan VDSL, tüm korkularıma rağmen, başlattığım ikinci vdsl aboneliğimi sonlandırdığım için kullanılamaz hale geldi.

O kadar sordum onlara bakın dedim, turktelekom’un ne halt ettiği belli değil, ben şimdi diğer henüz tamamlanmamış aboneliği kapatırsam gelip yanlışlıkla bunu kapatmasın ? diyerek endişelerimi belirttim ama “merak etmeyin vs vs vs” tak 4 gün sonra öğlen 12 de VDSL ışığı söndü ve 3 haftadır geri gelsin diye uğraşıyorum.

Turktelekom saha ekiplerinden bir kişi zamanında bana telefon ile ulaşıp bağlantımın yapıldığını belirtmişti, tabi sonra gidip baktığımda yine boş bir hat vardı, bu iki defa daha oldu ve artık ondan dahi şüphelenmeye başlamıştım. Bugün son bir deneme olarak aradım, daha önce açmıyordu telefonlarımı ve mesaj da okumuyordu ama bugün açtı ve geliyorum 20 dk ya dedi. 30 dk sonra ankastreye çıkıp, ankastredeki bütün kablolama ların birbirine karışmış olduğunu fark edip, yarım saat uğraşıp iki hattı da çalışır hale getirdi, hatta bir ara vdsl ışığı yanıp sonra sönen hattı daha iyi bir port’a bağladı ve artık 100 e yakın alabiliyor.

iki hat birden düzeldi, biraz psikolojim yerine geldi doğrusu. ama iki internet var, en son başvurduğumu kapattırmak yerine donduracağım. TECRÜBE:

1 Beğeni

Sorunun çözümüne sevindim iyi günlerde kullanın hizmetinizi :pray:

1 Beğeni