4 gündür çözülmeyen sorun

52699713 nolu arıza kaydım var. Hiç ilgilenen yok. Hattım durmadan kopuyor. TT ekibi geldi ölçüm yaptı sorun yok dedi. Oysa ben arkadaşa hat alıyor. Sonradan kopma var dedim arkadaş beni dinlemedi sorun modem de diyip gitti. Yine sorunun çözülmediğini belirttim TurkNet’e bugün ekip bekliyordum gelmedi. TurkNet ekip geldi mi diye bana soruyor. Gelmedi dedim. Aaa nasıl gelmedi tekrar yönlendiriyorum diyor. Yarın ekip gelir mi gelmez mi belli değil. Komşulara sordum onlarda benzer sorunlar yaşıyor. Modem sorunlu diyen TT ne hikmetse akşamları sorun çıkartıyor modem. Altyapım sadece TT torpilli yerler gibi 3-4 tane altyapım yok. Bu gidişle Redbox alıcam pahalı yavaş kullanırım en azından kesinti olmaz diye düşünüyorum.

Merhaba, hat değerlerinizi bizimle paylaşır mısınız? Birde biz hat değerlerinizi canlı olarak görelim dilerseniz.

Sorunu yaşadığınız zaman ve sorunun olmadığı zaman DSL değerlerinizi bizimle paylaşırsanız sevinirim.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 39827
INP upstream: 15508
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 13145 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 647 kbps

near-end FEC error fast: 1183534
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 998
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :14 min, 4 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 15.7 dB
output power upstream: 4.6 dbm
attenuation downstream: 5.0 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 20.8 dB
output power downstream: 13.4 dbm
attenuation upstream: 4.8 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 11 11 11 11 11 11 11 21 11 11 11 11 12
tone 192-223: 11 11 11 11 11 11 11 11 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Bazen 80 Mbps oluyor bazen 20 şimdi 13 Mbps olmuş. Bu arada hat zayıflaması az ama snr ve hız düşük.

Tekrardan merhaba, hat değerlerinizi incelediğim zaman çok fazla FEC hatası aldığınızı görüyorum ve aynı zamanda CRC hatanızın da olduğunu görüyorum. CRC ve FEC hataları çoğu zaman modemden kaynaklı yani modeminizin yazılımından kaynaklı olabiliyor fakat elbette farklı etkenler de olabilir.
Şu adımları deneyebilirsiniz:

  1. Modeminiz de firmware güncellemesi yapın.
  2. Güncelleme ile sorununuz çözülmez ise modeminizi ankastreye bağlayıp bizimle DSL değerlerinizi paylaşabilirsiniz.
  3. Modeminize gelen kablolarınızda ezilme, bükülme veya ek varsa onları giderebilirsiniz.
  4. İç tesisatınız eskiyse iç tesisatınızı değiştirebilirsiniz.
  5. Eğer ankastrede de aynı hataları alıyorsanız dilekçe toplayıp TT müdürlüğüne dilekçe verebilirsiniz yani alt yapınızın yenilenmesi için.
  1. yapıldı TurkNet’in verdiği Zyxel modem var son sürüm yüklü

  2. Yapamam PTT zamanından kalma dokunsam düşecek bir ankastre ve elektrik bağlantısı yapamam.

  3. 8 sene önce TurkNet abonesi olmadan önce tek parça yeni bir kablo ile tesisatı yeniledim ezilme bükülme ek yok.

  4. İç tesisatım yeni.

  5. Dün Şişli santraline gittim teknik bilgisi olan bir arkadaş varmış o da yemekteymiş. TurkNet abonesi olduğum için beni dikkate alanda olmadı. Ayrıca bu işi çözmek için dün 2 km yürüdüm.

  6. Apartmanda sadece bende sorun yok. İyi günler.

Ankastrenizin eski olduğunu düşünürsek, paslanma veya oksitlenme bulunuyor mu?

Ek olarak: Bana özel mesaj olarak müşteri numaranızı iletir misiniz?

Evet oksitlenme ve paslanma var diyebiliriz. Çakmalı değil vida ile sıkmalı eski ankastre. Ama yeni bir durum değil. Müşteri numarası özelden gönderildi.

Oksitlenme ve paslanma varsa ankastrede değiştirmenizi önerebilirim çünkü bu sebeplerden dolayı kopmalar yaşamanız muhtemel diyebilirim. Ankastrenizi bir elektrikçiye değiştirmenizi öneriyorum.

Çevremde ki elektrikçiler yanaşmıyor diyebilirim. Sırf düzenlemek için daha önce sordum çalışıyorsa dokunmayalım dediler. Ama değiştirmek için dün TT ekipleriyle görüştüm malzemeyi alırsanız yapabiliriz dediler. Bugün tatil olduğu için gidemedim yarın müsait olursam bir daha şansımı deniycem.

1 Beğeni

Ankastre değişikliğinden sonra durumu bizimle paylaşırsanız seviniriz.

Değiştirtebilirsem paylaşırım.

Aslında düşündüm de bir insan kıytırık bir internet bağlantısı için bu kadar uğraşmamalı. İptal ettirmeyi düşünüyorum gerek yok.

Merhaba @selim, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Arkadaşlarım açmış olduğunuz destek kaydınız üzerinden size yardımcı olmaya başlamışlar. Gün içerisinde sizi arayarak sorununuz ile alakalı detaylı bir bilgi vermişler. Gelişme olması durumunda tekrar sizinle iletişime geçeceğiz.

1 Beğeni

Teşekkürler cevaplar ve yardım etme çaban için @Darkcrak :pray:

2 Beğeni

Cevap verdiler de çözüm yok arayan arkadaş utana sıkıla anlatmaya çalışıyor durumu anlıyorum elinden bir şey gelmiyor. Düşünüyorum ya ben bu hizmete para ödüyorum ve hizmetin daha iyi olması için çaba veriyorum. Kim benim muhatabım anlamıyorum. Yani artık bunları yazarken sinirden gülmeye başlıyorum bu hiç normal bir durum değil

Çözüm süremizi elimizden geldiği kadar kısa tutmaya ve size stabil olarak bağlantınızı geri vermeye çalışıyoruz. Ben takip etmeye devam edeceğim. Gelişme olursa size buradan da mutlaka bilgi vereceğim.

2 Beğeni

Yani takip edeceksiniz teşekkür ederim de kaç gün oldu sabır dedik eee şimdi bana lazım internet siz takip edin de benim sorunum çözülmüyor. Yine de teşekkürler.

1 Beğeni

Buradan benim elimden ekstra bir şey gelse inanın yapmaya çalışırdım. Teknik anlamda arkadaşlarım ve yerleşik operatör tarafının işlem gerçekleştirmesini beklemek durumundayım. İyi ve sağlıklı günler dilerim.

Apartmanda herkes mi TurkNet abonesi?

Hayır TurkNet Süperonline TT karışık apartman. Az önce TT görevlisi başka bir arkadaş geldi. İşini severek yapan bir arkadaş. Sağ olsun saha dolabından gelen başka bir kablo ile değiştirdi ve sorun çözüldü. Üstüne sorun çıkmasın diye santralle konuştu ve elindeki cihazla 17 dk hat değerlerini takip edip sorun çıkıp çıkmadığına baktı. Şimdilik problem çözülmüş gibi duruyor.

2 Beğeni